Call of Juarez: Bound in Blood

Bang bang, he shot me down.. bang bang, I hit the ground... bang bang, that awful sound, bang bang, my baby shot me down.

PC
pridal jimmyboy 8.9.2009 o 12:03 pod používateľské recenzie

9.0


Dovolím si tvrdiť, že na Zemi nejestvuje človek, čo by sa nestretol s príbehmi z divokého západu (...tam kde sa voda sypala a piesok lial..). Po celom svete jestvujú generacie ľudí ovplynené Mayovkami, otcovia odriekavajú posledné slová Winnetua, Siedmi statoční sú tí najstatočnejší akí kedy chodili po svete a nejeden labužník pamätá kultové hlášky Clinta v The Good, the Bad and the Ugly. No v hernom priemysle je táto odnož až smiešne nevyčerpaná. Mali sme tu GUN, ktorý ukázal smer, akým by sa mohli westernové hry uberať, parkrát motyka vystrelila s Desperados, no potom prišli páni z Techlandu a ich Call of Juarez prekvapil na všetkých frontoch. Síce krátke, ale inak nápadité FPS s hraním za dve rôzne postavy si našlo početný tábor fanúšikov. A teraz sa Techland vracia a predkladá nám pokračovanie, z ktorého cítiť vyprahnutú prériu, whiskey a drsných chlapov na míle ďaleko.


Ako to už v moderných hrách býva zvykom, vo filmovom priemysle sa samozrejme tento trik používa už dlhšie, na začiatku máme možnosť vidieť zábery z pokročilej fázy deja, ktoré by sa dali prosto charakterizovať ako "bratovražedná vojna". Jednoduché nastolenie príbehu, tvorcovia nam ukázali kam to neodvratne dospeje a v podstate nám na začiatku naservírovali poriadny cliffhanger. Po ňom sa premiestnime kúsok do minulosti, kde nám William, najmladší z troch bratov, ktorí tvoria gro celej hry, začne rozprávať príbeh, ako sa to celé vlastne začalo.... Dej svojou kvalitou a spracovaním dosahuje, ba dokonca aj predbieha, mnohé filmové klasiky, takže v žanri westernových hier je to priam ukážkovký skvost. Zachováva si stále tempo a hra samotná vás núti napredovať a poodhalovať odpovede na otázky, z jednoduchého námetu naháňania sa za pokladom čerpá úplné maximum. A nebojte sa, nebude chýbať ani femme fattale. No dobre, príbeh to môže mať pekný, ale ako sa to hrá?


Pred každou misiou máte na výber z dvoch bratov, Raya a Thomasa, za ktorých sa rozhodnete danú časť hry hrať. V každej misii si bratia navzájom pomáhajú a hlavne Thomas párkrát Raya vytiahne tam, kde mu telo nedovolí. V celom príbehu figurujú až 3 postavy rovnakej krvi a mena, no William, tretí z bratov je použitý čisto na rozprávanie deja, ako nehrateľná postava, ktorá len sumarizuje a niekedy až s trpkou pravdou hodnotí váš progres v príbehu. Prvé misie sú ale bez možnosti výberu hlavného hrdinu, tvorcovia nám naservírovali povinnú jazdu za každého z bratov, aby sa hráč okukal a zistil, ktorý štýl mu viac vyhovuje. Ray je akčnejši hrdina, dva kolty v rukách, dynamit za opaskom to istia, a v miestnosti plnej nepriateľov dokáže porobiť riadnu paseku. Za to Thomas je taký Indiana Jones z divokého západu, nosí laso s ktorého pomocou sa môže dostať na vyššie miesta, v prestrelkách používa skôr zbrane na väčšiu vzdialenosť, môže hádzať nože a perfektne, za pomoci najzábavnejšieho bullet-timeu od čias Maxa Paynea, strieľa z luku. Každá z týchto postáv je obdarená aj špeciálnym koncentračným módom, v ktorom sa aktivuje bullet time, no streľba je už vyriešená pri každom z bratov inak. Opäť zaváži čo človeku viac vyhovuje, či vám stačí strohé premiestnenie kurzoru nad nepriateľa a jeho následné automatické označenie s tým, že po uplynutí času vám všetkých bad-guyov hra postrieľa sama, ako je to v prípade Raya, alebo síce automatické zamierenie s nutnosťou robiť s myšou improvizované natiahnutie kohútika s následným výstrelom, ktoré vám ponúka hra za Thomasa. Osobne mi oveľa viac vyhovovalo hrať za druhého menovaného, nielen kvôli vysoko návykovej streľbe z luku, no pri hraní za Raya sa na krátku vzdialenosť hra až moc angažovala do ovplyvňovania zážitku a auto-aim je v týchto momentoch permanentne zapnutý, vy ako hráč s tým nič neurobíte, no beriem to ako možné vyriešenie problému hrania s dvoma koltmi, pretože takto vám hra ponúka odstreliť viac nepriateľov naraz.


Nový počin z dielne Techlandu by som si dovolil, čo sa zážitku z hrania týka, prirovnať k posledným dielom Call of Duty. Hra sála filmovou atmosférou a je pamätihodnými momentmi priam presiaknutá, nepriatelia sa spawnujú až po prejdení pomyselnej neviditeľnej čiary, no následné akcie a štýl hry je čisto na hráčovi a i keď ide o priamočiaru záležitosť, tak klaustrofobickych koridorov sa vôbec báť nemusíte. Je to veľmi pekná vizitka a hlavne pre Infinity Ward správa, že aha páni, aj takto by to šlo. Prestrielate sa cez vyprahnuté púšte, hlboké bane, tie najkrajšie ihličnaté lesy, celé to zakončíte v kobke plnej zlata a každý nový level uvítate s otvorenou náručou. AI nemá moc priestoru na predvádzanie sa, ako to už býva, nepriatelia sa dokážu kryť a celkom presne strielať, no zázraky nečakajte, tvorcovia vedia čo od hry chcú a všetko im pekne do seba zapadá. Čistokrvná akcia ako sa patrí. Autorom sa podarilo do hry zakomponovať na pomery FPS veľmi solídny cover systém, ktorý sa ale dá vypnúť priamo v menu, nakoľko nie každému môže vykláňanie sa s myšou spoza priekážky vyhovovať. Sú tu aj súboje s bossmi - prázdna ulica, jeden na jedného a s rukou pri boku čakáte na odbitie hodín na zvonici, pripravení tasiť kolt. V tomto prípade ovládate myšou vašu ruku, s ktorou sa približujete/vzďalujete od púzdra so zbraňou. Hlavne v pokročilejších fázach hry už ide fakt do tuhého, jedna vec je dostatočne skoro siahnuť po zbrani, no ešte sa aj trafit do protivníka, to už chce niekedy dosť umu a sústredenia. Na druhú stranu je celkom komické, keď sa súboj odohráva na mieste, kde o dákom zvone ani len nepočuli a pozerať sa na dvoch ľudí, ktorí očividne čakajú až im začne virtuálne zvoniť v hlave. Okrem single-playeru v hre nájdete aj hru pre viacerých hráčov, obsahujúcu klasické prevarené módy a plus zopár navrch adekvátnych zameraniu hry.


Prezentácia? Five stars! Modely postáv sú dotiahnuté priam do dokonalosti, to čo hra v tomto aspekte predvádza sa kľudne môže zaradiť medzi Half-Life 2 a Crysis. Prostredia sú úplne nádherne spracované, klasický westernový žlto-hnedý filter nesmie chýbať ani tu, a teplo vypriahnutej prérie doprevádzané s vlnením vzduchu priam sála z monitora. Celý vizuál som im zhltol aj s navijakom, hýbe sa to aj na priemerných/podriemerných konfiguraciach veľmi svižne a páni z Poľska bardzo dobrze vedia što to jest optimalizacija. A to ani nehovorím o quickloade, sekundové načítanie hry, som už bohužiaľ (ruku na srdce, kde sú tie časy kde prebliknutie obrazovky bol maximálny delay v načítavaní hry), nezažil dobrých pár rokov a to viac to poteší, keď hru spúšťam na priemernom stroji, kde sa mi môže o podobných výdobytkoch len zdať.


Call of Juarez Bound in Blood má tri veľké tromfy. Jednak je to hra z divokého západu, nevyčerpaná téma plná možností a nových nápadov s veľkou základňou fanúšikov, no zároveň ide o veľmi návykovú, v dobrom smere klasickú, no stále úplne inú FPS, ako sme zvyknutíi s možnosťou hrať za dve odlišné postavy. Je to dobrodružstvo, ktoré by si žiaden poriadny hráč nemal nechať ujsť, o to vzácnejšie v tomto čase prevarených nápadov, rovnakých hier plných cliché, ktoré by sa mohli pribaľovať zdarma k polievkam Vifon.


Plusy
+western ako sa patrí
+lákavé vizuálne spracovanie
+hra za dve postavy
+cover systém

Mínusy
-6 hodín a dosť
-nevypnuteľný auto-aim

napísal jimmyboy 8.9.2009



Páči sa mi!

9.0
CALL OF JUAREZ: BOUND IN BLOOD

PC
PS3
Xbox 360

Vývoj: Ubisoft / Techland
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania:  2009
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
6.0
| The Last Of Us Part II
[pridal PrecedaVlasť 3.3.2024 3]
6.0
| The Last Of Us Part 2 remastered
[pridal PrecedaVlasť 27.2.2024 90]
6.5
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal PaPoČa 22.1.2024 21]
| Tomb Raider I-III Remastered
[pridal T0M0 16.1.2024 18]
9.3
| Alan Wake 2
[pridal Tiqer 20.12.2023 21]
| Witcher 4
[pridal Joey N 10.12.2023 0]
8.5
| Marvels Spider-man 2
[pridal Filip Basketak 27.10.2023 21]
8.9
| Remnant 2
[pridal Umelec roku 19.8.2023 11]
8.3
| Final Fantasy XVI
[pridal Tiqer 2.8.2023 27]
2.0
| Modern Warfare 2022 - minirecenzia
[pridal PrecedaVlasť 23.7.2023 0]
9.0
| Modern Warfare 2019 - minirecenzia
[pridal PrecedaVlasť 23.7.2023 0]
8.6
| Assassins Creed Valhalla
[pridal Lukášcico 11.7.2023 2]
| Preview na Final Fantasy 16
[pridal Sidh 26.5.2023 11]
8.2
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal Tiqer 12.5.2023 9]
9.5
| Resident Evil 4 (2023)
[pridal saimonkaca 5.4.2023 0]
10
8.7
| Resident Evil 4
[pridal Tiqer 4.4.2023 26]
9.0
| Lorelai
[pridal de Bielawa 1.4.2023 5]

SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Dolby vision (1)
Zdravím, chcem sa opýtať na nejaké riešenie ohľado...
|Android smartphone do 200-250 ... (4)
Zdravím vás. Vedel by niekto poradiť budget telefó...
|Wifi a ethernet (9)
Ahojte, Mám problém s pripojením pc na net. Vše...
|Dragons dogma ii cz/sk forum (1)
https://steamcommunity.com/app/2054970/discussions...
|Ms windows cd key (34)
Zdravim. Pozeral som cdkeys, ale maju cenu nieco n...
|Svet, ukrajina, vojny ... (18432)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk