PRIHLÁS

Resident Evil 3

Používateľská recenzia

PC
pridal DarkDRAGON 10.4.2020 o 18:51 pod recenzie

7.5


Pamätáte si na ten deň, kedy vyšiel pôvodný Resident Evil 3: Nemesis? Mne to príde ako včera, keď môj kamarát doniesol originál PS1 verziu ku mne domov. Skoro mi z nadšenia explodoval pinďúr. Mali sme na výber. Pôjdeme hrať vonku futbal alebo zatiahneme žalúzie a vnoríme sa do sveta plného zombíkov a iných mutantov. Rozhodovanie na seba nenechalo dlho čakať. Hneď sme to zapli a začali hrať. Triasli sa nám ruky od strachu, striedali sme sa keď už jeden z nás nevládal a potreboval oddych. Celé sme to za jeden deň dohrali. Boli sme z hry nadšený, mesiac sme o tom stále rozprávali. Ja som si tento diel natoľko obľúbil, že som ho prešiel ešte tak 20 krát. Bolo to už dávno, teraz som starší a tak pred cca rokom som si hru zopakoval a zaspomínal. To kvôli parádnom remaku Resident Evil 2, kedy som ešte nevedel, že príde aj prerábka tretieho dielu. Hneď ako to bolo ohlásene, som spravil predobjednávku, ani chvíľu som nečakal. No žiaľ, som sklamaný, nie z hry ale z toho ako moc bola osekaná.

Chcete vedieť viac? Tak poďte si prečítať, čo moje srdiečko vyleje.

 

 

Určite by som chcel dať na začiatok vedieť, že hra nie je zlá. Celkovo sa veľmi dobre vyhrali s prostredím, podaním príbehu aj hernou mechanikou. Keď ste hrali remake Resident Evil 2, tak tento diel je v tomto rovnaký. Parádny RE Engine to ťahá ako je potreba, ba dokonca by som povedal, že textúry mi prišli ešte krajšie. S optimalizáciou som nemal žiadne problémy, okrem jediného viditeľného FPS dropu, bolo všetko v poriadku. Raccoon City vyzerá nádherne aj keď je už zničený, prostredia dotvárajú skutočný pocit zombie apokalypsy. V diaľke oheň, výbuchy, streľba, výkriky beznádeje, presne tak si to predstavujem. Musím uznať, že detailmi sa nešetrilo a napriek pár zrecyklovaných prostredí z druhého dielu, je to do určitej miery v poriadku. Postavy majú skutočné tváre, vidieť v nich emócie aj "je*áky", keď sa poriadne zapozeráte. Efekty sú stále oku lahodiace a celkovo by som tejto stránke hry, nemal čo vytknúť. Čo ale určite dávam do mínusu, je odstránenie fyziky nepriateľov. V predošlom diely, to fungovalo tak, že po zabití nepriateľa, ostala možnosť "ragdoll" efektu. To znamená, že šlo telom hýbať, posúvať ho, alebo rozstrieľať na kúsky. V tomto diely tela ostanú po smrti nehybne ležať tam kde padli a nepohne s nimi už ani kopačka od Nemesisa.

 Oproti pôvodnej hre, ma najviac potešil začiatok. Môžete vidieť byt v ktorom žije Jill, viac sa dozvedieť čo sa stalo po udalostiach z prvého dielu. Veľmi zaujímavo vytvorili atmosféru, ktorá mi tam sedela. Úvod hry ale mohli viac roztiahnuť a než sa poriadne oklepete, hneď budete mať za zadkom Nemesisa. Hlavného nepriateľa hry, zmutovaného hnusáka, ktorý nechce zomrieť. Stále keď si budete myslieť, že máte čas si vydýchnuť, on už stojí za rohom, aby vám skazil deň. Všetky stretnutia s týmto šarmantným monštrom som si užíval. Nebolo to vkuse o tom istom, niekedy sa muselo utekať, inokedy sa muselo bojovať. Skriptované scény hry majú filmovú kvalitu a v tomto musím tvorcom dať jedno veľké tlsté plus. Zaujímavé bolo aj vidieť neustále zmeny tela u Nemesisa. Zo začiatku je zabelený ako vianočný darček. No čím viac ho trháte, zisťujete, že vo vnútri je väčšie hovädo, než sa na prvý pohľad môže zdať. Keď sa mu rozhodnete postaviť aj vo "voľnejšom" prostredí hry, tak určite ho skúste aspoň dostať na kolena. Sem tam vyhodí debničku v ktorej budete mať vylepšenia na zbrane alebo náboje. Jediné čo im u hlavného nepriateľa môžem vytknúť je to, že bol veľmi jednoduchý, dal sa rýchlo poraziť. Posledný súboj s ním bol veľmi nedostačujúci, na to, aby uspokojil fanúšikov pôvodnej hry. Mohli to viac rozťahať, urobiť to zložitejšie a kľudne s ním mohli spraviť viac stretov.

 V hre mi chýbalo viac rôznorodosti u nepriateľov. Niektorých vidíte len v jednej lokácií a potom už do konca hry nie. Snažili sa ponechať viacerých hnusákov z pôvodnej hry, no niektorých úplne vynechali. V klasickej trojke, boli bossovia dvaja, okrem Nemesisa tam ešte kraľoval "Grave Digger". Obrovský podzemný červ, ktorý v tejto prerábke vôbec nebol. Nehnevajte sa, ale na čo som si pri názve tejto hry vždy spomenul, boli títo dvaja zmrdi. Lenže zjavne urýchlene vydanie, malo za následok jeho odstránenie + ďalších nepriateľov, ako obrovský pavúk a "brain sucker". Ich absencia mi v hre vadila a nemohol som sa zbaviť pocitu, že ich tam nedali, hlavne kvôli nedostatku vytvorených prostredí. Tu sa dostávame k ďalšiemu mínusu, veľa prostredí chýba. V pôvodnej hre ste mohli navštíviť tiež "Saint Michael Clock Tower", tu ste len budovu z diaľky videli a to bolo všetko. Takisto bolo úplne odstránený "Raccoon Park" a plno iných prostredí. Ponechali nemocnicu, potulovanie sa po meste, laborky v podzemí. Na chvíľu navštívite aj kanalizácie a s Carlosom R.P.D policajnú budovu z druhého dielu. No celý čas, ako som to hral, nemohol som sa zbaviť pocitu, že hra je skôr "reboot" a nie "remake". Dosť sa toho veľa zmenilo, ako aj napríklad esencia samotného Nemesisa. Jeho výzor nebol úplne verný originálu, kde som voči nemu mal veľký rešpekt. V tejto prerábke bol síce obstojný, no nebol tak "cool". Aj jeho "STAAARS", bolo tiché a nevýrazné. V pôvodnej hre to bolo o dosť zlovestnejšie a hráč hneď vedel, že ho čakaju problémy.

 Po príbehovej stránke je to celkom v poriadku, ako som už písal, držali sa originálu. Postavy sú taktiež rovnaké a Carlos Oliveira je jednoznačne v tejto prerábke najlepší charakter. Jeho vtipné poznámky skvelo do hry sadli. Celý jeho charakter sa tam hodil a určite by som niekedy uvítal aj hru, čisto len s ním. Samozrejme v neskorších častiach hry, si budete môcť zahrať na chvíľu aj za neho. Keďže je žoldnier pracujúci pre Umbrellu (U.B.C.S), tak má lepšie vybavenie. Celkovo sa mi s ním veľmi dobre hralo, lenže bolo to krátke, tak ako bola celá hra. Mohli ho viac rozvinúť a dať nám viac príležitosti byť v jeho koži.

 

 Čo sa týka zbraní, tak aj tu ponechali dušu, ako tomu bolo v Resident Evil 2 prerábke. Máte zo začiatku k dispozícií pištoľ, neskôr vám pomôže brokovnica a poteší vás samozrejme aj granátomet. Takisto nesmie chýbať ani extrémne mocný magnum. Počas hry si môžete zbrane aj vylepšovať. No musíte sa poriadne všade pozerať a získavať debničky od Nemesisa.

 Oproti "remaku" dvojky zmenili možnosti sekundárnych zbraní. Tentokrát ich nemôžete použiť na vyslobodenie sa pred útokom nepriateľa. Tiež som nepochopil, prečo to tak spravili. V dvojke táto možnosť parádne fungovala, tu je len zbytočný "quick-time event", ktorý vám aj tak veľa nepomôže. Aj tak vás nepriateľ kusne, len záleží od toho ako moc. Žiaľ preto začal strácať zmysel aj nožík, ktorý je tentokrát platný ako pľuvanec. Nič s ním nezabijete a slúži len ako pošťuchovač, aby sa zistilo či zombík predstiera, že spí alebo nie. Prípadne len na otváranie drevených debničiek. V hre budete mať k dispozícii aj výbušné a zábleskové granáty, ktoré sú veľmi užitočné. Granáty vám zachránia prdel vo viacerých situáciách a niekedy mi po pravde prišli až moc silné. Zakomponované zostali aj možnosti tvorby nábojov z pušného prachu (pre pištoľ alebo brokovnicu). Alebo špeciálne typy pušného prachu s označením A alebo B pre vytváranie rôznych granátov do svojho granátometu. Záleží od toho aké náboje budete chcieť podľa rôznych kombinácií, nebojte sa hra vám všetko vysvetlí.

 Manažment inventára je takisto rovnaký a musíte veľmi dobre premýšľať, či si toho sebou brať viac alebo menej. Pretože keď ste ako ja a budete si chcieť "naškrečkovať" všetko čo sa dá, tak si treba brať len nezbytne veci. Inak sa budete často vracať do najbližšieho "safe room", aby ste si vo veľkej debni všetko uložili. Naštastie si aj svoj inventár budete môcť zväčšovať potom, keď nájdete bedrové vaky "hip pouches".

 

 

Bohužiaľ ďalšie sklamanie bol veľmi zjednodušený postup oproti pôvodnej hre. Keď na vás vyleteli nejaké "puzzle", tak ste u nich strávili nejakú dobu. Tu to bolo všetko tak jednoduché a bolo toho tak málo, že by ste nestihli ani len kúsok zapojiť svoj mozog. Strašne mi to chýbalo a mali by sa hanbiť, neverím, že ani na toto nemali čas. Čo sa týka ukladania je prítomný ako "autosave", tak je tam aj možnosť si hru uložiť na písacom stroji. Automatické ukladanie je chytré a veľmi hru zjednodušuje, pretože vždy pred väčšou výzvou, sa vám postup uloží.

 Smutné je, že to vyzerá, ako keby Resident Evil 3 remake, bol len DLC k Resistance a nie naopak. Multiplayer časť hry, ktorá aj tak nie je nič extra. Veľa technických problémov je tam doteraz. Často ma z hry vyhadzovalo ako aj ostatných hráčov. Princíp hry je založený na tom, že je skupina 4 hráčov "survivors" a jeden nepriateľ "mastermid". Hráči "survivors" musia prežiť a stihnúť utiecť, než im vyprší čas. Úloha "mastermind" je im hádzať polena pod nohy a postarať sa o to, aby sa im to nepodarilo. Samozrejme je tam plno monštier, ktorých sa nepriateľ môže zmocniť, aby na nich útočil. Keď aj vám znie režim "mastermind" veľmi lákavo, tak na to rovno zabudnite. Všetci ním chcú byť a preto nájsť hru, kde budete nepriateľ, je skoro nereálne. Než mi došla trpezlivosť tak som najdlhšie čakal 23 minút a aj tak mi nenašlo ani jednu hru, aby som si to vyskúšal.

 Sám nerozumiem, čo viedlo Capcom k tomu, aby to tak extrémne rýchlo vydali. Celú hru je cítiť, že sa ponáhľali a preto to hrozne osekali. Ich kolísavá kvalita je zvláštna, všetci sme čakali ešte lepšiu hru, než bol remake dvojky. Dostali sme len narýchlo uvarenú kuraciu polievku v ktorej chýba 50% ingrediencií a je nám naservírovaná na tanier, len dvoma vyliatymi naberačkami. Dĺžka hry je úbohá, hral som to na strednej obťažnosti. Všetko som sa snažil nájsť, každú vec som musel získať. Aj tak mi celá hra trvala len 5 a pol hodiny. Oproti predošlému dielu nemáte motiváciu to hrať znovu. Už nič nové vám hra nemá čo ponúknuť. Pridali síce jednu vec, že po dohraní, dostanete odmenu vo forme bodov. Za tie si môžete kúpiť špeciálne zbrane, alebo ochranné mince, čo vás "bufnu". Zmysel sa ale stráca, keďže tu chýba "mercenary" mód, ktorý bol v pôvodnej hre. Takto len hráte hru odznova, máte ju ľahšiu a hra je už tak sama o sebe veľmi jednoduchá. Na "hardcore" obťažnosti to tiež nie je nič zložité. Keď viete ako na to, už vás nič neprekvapí.

 Uznávam, že hra ma po celú dobu bavila. Len ma extrémne sklamalo, koľko toho chýba a ako moc to bolo krátke. Škoda, že sme sa nedočkali toho v čo sme dúfali a fanúšikov tretieho dielu to sklame. Hra nestojí za plnú sumu, určite by vám odporučil si ju kúpiť, až bude v zľave. Dúfam, že sa Capcom polepší a ďalší diel bude dosahovať vyšších kvalít, než bol tento narýchlo zbúchaný remake.


napísal DarkDRAGON 10.4.2020



Páči sa mi! (+12)

7.5
RESIDENT EVIL 3
-grafika
-atmosféra
-Carlos Oliveira
-zábavná hrateľnosť
-skvelý úvod hry
-spracovanie a detailnosť mesta
-optimalizácia
-bojovanie s Nemesisom
-hudba a zvuky

-dĺžka hry
-málo prostredí oproti pôvodnej hre
-chýba "Grave Digger"
-nudný multiplayer
-"downgrade" fyziky zombíkov
-skoro žiadne "puzzle"
-žiadna motivácia hrať to znovu

PC
PS4
Xbox One

Vývoj: Capcom / Capcom
Štýl: Akcia
Dátum vydania: 3.4. 2020
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
8.0
| Call of Duty: Warzone
[pridal MaDMAuz 26.5.2020 27]
7.0
| Darksiders: Warmastered Edition
[pridal AutorNeznámy 13.5.2020 12]
7.5
| Baldurs Gate: Enhanced Edition Non Nostalgic Review
[pridal AutorNeznámy 28.4.2020 26]
7.5
| Resident Evil 3
[pridal DarkDRAGON 10.4.2020 46]
8.0
| Doom Eternal
[pridal DarkDRAGON 31.3.2020 39]
| Zombíci v hrách
[pridal Combat77 25.1.2020 31]
4.0
| Need for Speed Heat
[pridal Pucin 19.1.2020 10]
9.9
| Ultimate Doom - Nestárnuca Klasika
[pridal 29.11.2019 10]
| CrisTales (demo)
[pridal Regina Spectra 10.11.2019 1]
| Predstavenie Apple Arcade
[pridal Zemla 28.9.2019 0]
| Dojmy: Midnight Ghost Hunt - Alpha Test
[pridal tamo323 27.8.2019 0]
9.0
| The Cat Lady
[pridal de Bielawa 13.8.2019 8]
9.4
| Warhammer 40 000: Dark Heresy 2
[pridal dogyno 9.8.2019 15]
8.0
| The Sinking City
[pridal Erasermark 6.7.2019 13]
9.0
| Days Gone
[pridal TLOU MAN 44 6.5.2019 6]
8.5
| Thronebreaker: The Witcher Tales
[pridal de Bielawa 5.3.2019 6]
| Epic vs. Steam vs. hry vs. hráči
[pridal mmiminoo 3.2.2019 70]
| Prečo je Epic Games Store skvelý pre herný priemysel
[pridal Herr Roman 29.1.2019 209]

SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #123


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Youtube (0)
Znova já rád sa Vás opýtam či mi viete poradiť či ...
| Twitch (0)
Zdravím, vedeli by ste mi poradiť či suby sú aj pr...
| Aká hra tu chýba? (1)
Aké hry by ste chceli vidieť na niektorej platform...
| Učet (1)
Zdravím chcel by som požiadať o zrušenie a vymazan...
| Tip na zlepšenie stránky (3)
Mám jeden nápad na zlepšenie komentároch na Sector...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2020 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk