Portal 2

Používateľská recenzia

PC
pridal matonator 27.4.2011 o 10:49 pod recenzie

9.5


   

Singleplayer recenzia: 

    Tak ako aj v jednotke budete ovládať hrdinku Chell. Na začiatku hry sa zobudíte v akejsi izbe, v ktorej si osvojíte základné pohyby. Po úspešnom teste znovu zaspíte a zobudíte sa o pár rokov neskôr do celkom ošarpanej izby. Z nej sa za pomoci priateľského robota Wheatleyho dostanete von. Po preskúmaní okolia Wheatley nechtiac zobudí GLaDOS (ktorú ste mimochodom v jednotke zabili), čo sa pre vás stane osudným. GLaDOS zajme Wheatleyho a vás posiela na ďalší test, v poradí druhý, tento krát omnoho ťažší... Pre tých, ktorí nehrali prvý diel Portal - táto hra spočíva v tom, že za pomoci akejsi špeciálnej zbrane si vytvárate dva portály - oranžový a modrý. Tie vám otvárajú nové možnosti v prekonávaní logických hádaniek. Je to jednoduché - vytvorte si dva portály, vstúpte do jedného a vyjdete z druhého. Okrem portálov využívate taktiež špecifické bedničky, ktoré položením na spínač otvárajú dvere do nového levela. Bedničky vám mnohokrát pomôžu ako účinný štít proti otravným turretkám (ktoré sú jediným reálnym nepriateľom v tejto hre). A práve v tejto jednoduchosti spočíva krása tejto hry. Máte absolútnu voľnosť a všetko závisí len na vás a vašej logike a šikovnosti, ako sa popasujete s testom.

K samotnej hre:

    

    Vývojári Valve stavili na osvedčený engine a sotva by ste hľadali nejaké zmeny oproti jednotke. Prostredie, grafika, nepriatelia a koniec koncom aj cieľ hry zostávajú rovnaké. Príbeh je zasadený do deviatich kapitol, pričom zo začiatku prechádzate klasických 22 logických levelov "testu", po prejdení týchto pomerne jednoduchých levelov sa ocitnete v úplne inom prostredí, po prejdení ktorého sa opäť dostávate do testu, tento krát do testu úplne inej postavy... Prvé dve kapitoly sú určené skôr pre nových hráčov hry, pretože si v nej dokonale osvoja fungovanie portálov. Pre už skúsených hráčov sa to môže zdať ako nudný a zdĺhavý začiatok, avšak potom nastupuje rýchly spád a vy sa ocitnete v leveloch, pri ktorých si iste budete škrabať hlavu a často krát aj nadávať, či trieskať o stôl :) ... Spočiatku som si hovoril jak dobre, že už tu nie sú tie hnusné "turrets" a v zapätí sa nachádzate v leveli, ktorý je celý zaplnený týmito nepriateľmi, čo môže byť pre nových hráčov hektické. Niekto by si pri jednej časti (nechcem bližšie prezrádzať) pomyslel, že už je koniec a aké je to krátke, avšak opak je pravdou, práve vtedy v podstate začína hra. Prostredie sa radikálne zmení a budete musieť viac rozmýšlať. Celý príbeh je silnou stránkou hry, a ak si niekto myslí, že v logickej hre tohto typu nemôže byť žiaden kvalitný príbeh, tak sa mýlite. Príbeh v kombinácii s atmosférou ponúka neobvyklý herný zážitok. Navyše je dej poznačený množstvom nečakaných zvratov a zmenou charakterov postáv. Hra končí veľmi zaujímavo, ale pravdupovediac si myslím, že pokračovanie už bohužial nemôžme čakať. Samotný nápad strielania portálov stále nezostarel a myslím si, že má stále veľký potenciál byť v budúcnosti v inej hre od Valve. Pre mňa je tento nápad najlepším v hrách za posledných pár rokov. Portály, na ktorých je celá hra založená, fungujú dokonale, plynulo, ak si predstavíme, že ide o pomerne zložitý a rýchly úkon z hľadiska fungovania hry. Táto v podstate FPS hra má isté špecifikum, a to je to, že v nej ťažko nastavíte nejakú obtiažnosť. Obťiažnosť nastavuje hráč sám a to svojím logickým uvažovaním. Nepriateľia a smrteľné močiare sú už len akýmsi dodatkom, ktorý vám nezabezpečí nesmrteľnosť. Inak je to celé len na vás...

    

    Ak si predstavím, aké je to náročné vytvoriť rôznorodé levely a hlavne vo veľkom počte, aby nepôsobili časom stereotypne, tak je naozaj obdivuhodné koľko má hra úrovní. Klasických logických levelov (pri ktorých je celú miestnosť levelu nutné prezreť), na ktoré sme boli z jednotky zvyknutí, je v hre pomerne veľa (ak do nich započítame testy oboch postáv), ale prejdete ich veľmi rýchlo. Podľa môjho názoru taktiež tieto levely pôsobia stiesneno, sú veľmi malé, takže v nich ťažko nájdete tie, v ktorých musíte rýchlo utekať na isté miesto a tam spraviť nový portál. Ale spomínanou zmenou prostredia sa všetko zmení paradoxne k lepšiemu. Dostanete sa síce do prostredia plného špiny, močiarov a zložitých konštrukcií, ale levely dostávajú nový náboj. Pre mňa je celková dĺžka celej hry veľké pozitívum a oproti jednotke sa zjavne zvýšila aj potenciálna znovuhrateľnosť.

    

    Po vizuálnej stránke nie je vidieť žiadny pokrok oproti jednotke. Z diaľky je grafika pekná, avšak z blízka textúry nevyzerajú najlepšie. Ale pravdupovediac grafika je tou poslednou vecou v hre, ktorú by som tu riešil. Mnohokrát ani nie je čas zaoberať sa vizuálom, keďže niektoré hádanky vás môžu absolútne odrovnať. :) Menším detailom je nedopracovaná fyzika vody, pri skoku do mláky sa nespravia žiadne vlny, ale to je fakt iba detail. Inak je fyzika v hre veľmi dobrá, čo bolo vidieť aj na začiatku pri búraní izby, alebo pri rozbití skiel.

   

    Pre mňa je veľkým pozitívom najmä zvuková stránka hry. Počas hrania hrá výborná elektronická hudba, ktorá sa napríklad pri šprintovaní cez oranžovú tekutinu mení na rýchlejšiu. Tak isto ako aj v prvom diely vám do hrania v "teste" a neskôr aj v hľadaní Wheatleyho rozpráva otravný hlas GLaDOS. Najväčším zážitkom z hry je však Wheatley, ktorého dokonale nadaboval Stephen Merchant. Jeho humor v kombinácii s dokonale spravenou mimikou jeho jediného oka veľmi spríjemňuje hru. Tak ako som napísal kritiku na fyziku vody, však musím vyzdvihnúť kvalitné zvuky kráčania či už po normálnej zemi alebo vode.

Oproti jednotke sú tu štyri nové prídavky v singleplayer kampani:

    

    V prvom rade je to laser, ktorým namierením na špeciálny otvor (podobne ako klasický červený spínač aktivovaný bedňou) aktivujete dvere, alebo iné zariadenie a tým ich spojazdníte. Kvôli tomu bola spravená aj nová bednička, ktorá má v sebe akúsi sklenenú guľu. Po položení pred laser guľa láme lúč vo vami určenom smere a tak musíte často krát rozmýšlať ako správne uložiť túto špeciálnu bedňu, aby ste čo najefektívnejšie využili lúč.

    

    Druhou novinkou v hre je svetelný most, ktorým za pomoci správne umiestnených portálov môžete cestovať vo vzduchu a tým si značne uľahčiť cestu. Niekedy sa zíde ako dobrá pomôcka na obranu pred robotmi. Podobnou novinkou je aj špeciálny modrý tunel ktorý vás na rozdiel od mostov automaticky presúva po mape, preto jeho využite je celkom náročné.

    

    Najzábavnejšou novinkou v hre sú zvláštne tekutiny (modrá,oranžová a biela). Modrá vám pri skočení na ňu zabezpečí "super" skok, oranžová slúži na rýchlejší pohyb. Po pokrytí stien a podláh bielou tekutinou budete môcť striealať portály aj tam, kde to predtým nebolo možné. V hre ich budete často musieť užitočne kombinovať a čím ďalej tým viac sa ich používanie stane náročnejšie.

    Poslednou novinkou, sú akési vystrelovače. Keď po nich prejdete, tak vás jednoducho vystrelia na určitú pozíciu. V hre sa s nimi stretnete len pár krát.

   Tieto prídavky pozitívne ovplyvnili kvalitu hry, dodali jej na zábavnosti a celkovo zlepšili už tak kvalitnú hrateľnosť, ktorá sa osvedčila aj v jednotke.

    Trochu ma mrzí absencia nejakého kvalitného editoru levelov, ktorý by iste pridal hre na kráse. Myslím si, že množstvo úžívateľov by túto utilitu privítalo. Kto vie, možno sa jej dočkáme vo forme DLC, ktoré by bolo v dnešnej dobe, dobe plnej DLCčiek, celkom užitočné DLC.

Hodnotenie:

     Celkovo hru hodnotím pozitívne, až na pár drobností sa jej nedá čo vytknúť a preto dostáva odo mňa také hodnotenie. Spočiatku, keď mi svetelné tabule v "teste" ukazovali, že som v 19. levely z 22 som bol naozaj sklamaný týmto počtom, preto som rozmýšlal nad hodnotením okolo 8, avšak po prejdení "testu" sa celá hra práve začína a tým sa aj hodnotenie radikálne zvyšuje. Preto sa aj vy nenechajte odradiť a upozorňujem, že vtedy ešte len začína hra! Myslím, že Valve spravilo opäť dokonalú hru, ktorá by kľudne mohla zamiešať karty vo výbere hry roka. Minimálne do teraz je nepochybne najlepšou hrou, čo zatiaľ tento rok vyšla. Uvidíme ako sa s touto výzvou popasuje CD projekt, DICE či Bethesda Softworks. Mimochodom pre fanúšikov jednotky je to jasná kúpa.

+


• príbeh
• dĺžka singleplayer kampane
• Wheatley
• atmosféra
• audio
• nové prídavky
 -
• kvalita textúr
• stiesnene levely
• chýbajú akčnejšie, rýchlejšie levely

 

Na záver si to neodpustím a dávam sem, video, ktoré som počas hry spravil :)


napísal matonator 27.4.2011



Páči sa mi!

9.5
PORTAL 2

PC
PS3
Xbox 360

Vývoj: EA / Valve
Štýl: Logická
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 21.4. 2011
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
| Zombíci v hrách
[pridal Combat77 25.1.2020 15]
4.0
| Need for Speed Heat
[pridal Pucin 19.1.2020 9]
9.9
| Ultimate Doom - Nestárnuca Klasika
[pridal 29.11.2019 10]
| CrisTales (demo)
[pridal Regina Spectra 10.11.2019 0]
| Predstavenie Apple Arcade
[pridal Zemla 28.9.2019 0]
| Dojmy: Midnight Ghost Hunt - Alpha Test
[pridal tamo323 27.8.2019 0]
9.0
| The Cat Lady
[pridal de Bielawa 13.8.2019 8]
9.4
| Warhammer 40 000: Dark Heresy 2
[pridal dogyno 9.8.2019 15]
8.0
| The Sinking City
[pridal Erasermark 6.7.2019 13]
9.0
| Days Gone
[pridal TLOU MAN 44 6.5.2019 6]
8.5
| Thronebreaker: The Witcher Tales
[pridal de Bielawa 5.3.2019 6]
| Epic vs. Steam vs. hry vs. hráči
[pridal mmiminoo 3.2.2019 70]
| Prečo je Epic Games Store skvelý pre herný priemysel
[pridal Herr Roman 29.1.2019 209]
9.0
| TV: The Punisher - 1.séria
[pridal Boss Marťas 15.1.2019 10]
8.5
| Drakensang: The Dark Eye
[pridal de Bielawa 6.1.2019 7]
9.0
| Return of the Obra Dinn
[pridal Lietadlo 18.12.2018 3]
| Gran Turismo Sport
[pridal nolimitboy 17.12.2018 7]

SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector magazín #120


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Herny tv k xbox series x (8)
Aky 65" TV by ste doporučili kupit k pripravovanej...
| Moja zostava (12)
Zdravím, potreboval by som poradiť pretože sa snaz...
| Najlepšia pasáž z filmu (3)
Sem píšte pridávajte najlepšie pasáže z vašich obl...
| Herný monitor (16)
Zdravím chcem sa tu opýtať znalcov idem si kúpiť n...
| Hra a najlepšia misia z hry (1)
Sem možťe písať svoju najoblubenejšiu misiu z akej...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2020 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk