Brothers: A Tale of Two Sons

Používateľská recenzia

PS3
pridal dickie 2.11.2013 o 20:20 pod recenzie

7.5


Filmy a videohry. Dve silné odvetvia zábavného priemyslu, ktoré nám spestrujú náš denno-denný uponáhľaný život. Každé z nich nám svojim vlastným spôsobom ponúka prvoplánované, jednoduché, a na krátkodobé odreagovanie vhodné diela, avšak obe sú schopné zatnúť svoje drápy hlbšie a venovať sa predstave či myšlienke, ktorá sa nám usadí niekde vzadu v hlave a nedá nám spať.  Zatiaľ je tá druhá možnosť predsa len rozšírenejšia vo filmoch, avšak ako sa jednotliví autori hier púšťajú do náročnejších tém, a navyše preberajú niektoré filmové postupy, svitá aj nám hráčom na lepšie časy. A tak sa aj my, ktorí sú už otrávení nekonečným prístupom  len ťažko od seba odlíšiteľných FPS-iek s radosťou usadiť a pustiť si hru, čo nás nenúti strieľať po všetkom možnom aj nemožnom, ale namiesto toho nám chce niečo povedať.

 

Brothers: A Tale of Two Sons  napísal a snáď môžem napísať aj režíroval švédsky režisér a scenárista libanonského pôvodu – Josef Fares (Jalla! Jalla! či Zozo) a hneď od prvého momentu vás isto bude lákať, aby ste sa na túto príbehovo orientovanú adventúru pozerali širokouhlým objektívom.  Už samotný vizuál hry nesie črty filmového režiséra, a rovnako je to aj v prípade práce s kamerou. Určite si na moje slová spomeniete, keď bude v úvode s obomi súrodencami plávať popod most, kamera sa prikrčí, obtrie o jeho kamennú spodnú časť a nechá vyniknúť dopadajúcim lúčom svetla na vodnú hladinu, cez ktorú v pomalom tempe plávajú obaja bratia. 




Čo však v žiadnom prípade nie je typické dokonca ani pre film je skutočnosť, že Fares sa rozhodol vyrozprávať príbeh dvoch bratov absolútne bez slov. A tak každá jedna postava, ktorú v hre stretnete, používa namiesto slov len nezrozumiteľnú hatlaninu. S kľudným svedomím môžem napísať, že scenár hry sa spolieha na dialógy v oveľa menšej miere, než drvivá väčšina hier, ktoré majú ambície priblížiť sa filmom, a ukazuje jedinečným  spôsobom, ako sa môže samotné prostredie podieľať na vyrozprávaní príbehu.  Toto všetko ľudia z tímu Starbreeze zabalili do klasickej, pomerne jednoduchej hry, ktorá vo veľmi skromnej miere používa prvky z hopsačiek či puzzle hier.  Jadro však tvorí spôsob, akým sa hra ovláda, a ktorý vám dá najavo, že tu sa komunikuje pomocou interakcie s prostredím.

 

Dve analógové páčky a dve zadné tlačidlá sú všetko, čo na svojej ceste budete potrebovať, a vystačí vám to na ovládanie oboch bratov. Súčasne. Ide o prvok pomerne nezvyčajný, a perfektne vystihuje neoddeliteľné puto, ktoré je medzi obomi súrodencami. Avšak zatiaľ čo vaše prsty zvládajú naraz ovládať dve postavy, oči s tým budú mať značný problém. Pokiaľ je brat ovládaný ľavou páčkou vľavo od svojho súrodenca, všetko je v najlepšom poriadku. Ak si však na obrazovke pozície vymenia, budete sa pliesť a bezradne motať ako mátohy. Niečo ako keď dlhoročnému PC-čkárovi, ktorý zasvätil svoj život headshotom, z ničoho nič potajomky zmeníte vertikálne nastavenie myši. Našťastie v hre nie je veľa situácií, kedy by boli hlavní hrdinovia v priamom ohrození života, a teda sa nejedná o zásadný problém.

 

Medzi súrodencami sú jemné rozdiely, ktoré vyplývajú z toho, že jeden je mladší, a ten druhý je logicky starší. Skôr narodený brat je drobnejšej postavy a tak mu nerobí problém pretlačiť sa úzkymi medzerami, zatiaľ čo druhý brat je silnejší a teda vie manipulovať s ťažšími predmetmi a najmä prepínať rôzne páky. Hre by však nezaškodilo, keby boli vzájomne oveľa viac rozlíšení, napríklad už pri samotnej chôdzi, keďže mladší z nich lozí po strmých úbočiach s rovnakou ľahkosťou ako jeho starší a silnejší brat.





Rovnako ako v prípade Journey aj Brothers: A Tale of Two Sons vyzdvihuje samotnú cestu vpred, a nie jednotlivé prekážky, ktoré je nutné postupne zdolávať. Ale zatiaľ čo thatgamecompany stavali vo svojej hre najmä na veľmi príjemnom a plynulom pohybe, Starbreeze používajú skôr pohyb od jednej hernej mechaniky k druhej, a nikdy neostávajú pri jednej dlhšiu dobu. Jedna scéna, jeden moment, jeden nový prvok hrateľnosti a cesta oboch bratov sa posúva opäť ďalej, kde ich čaká niečo úplne nové, a k starému sa už nikdy nevracajú. Teda snáď okrem už raz spomínaného lozenia po skalách.

 

Ďalšou typickou črtou hry je jej výborná práca s plynulosťou, respektíve samotným tempom hry.  Je  síce pravda, že príbeh dvoch bratov vám nezaberie viac ako tri – štyri hodiny, avšak úvodné a nie priveľmi originálne vidiecke prostredie je pomerne zavčasu vystriedané skutočne nádhernými lokalitami. V nich dokázali autori výborne vybalansovať, kedy a čo vám odhalia, ako často vám predložia akčnejšie pasáže, a popritom stále nechávajú na vás, aby ste pracovali so samotným príbehom a dávali si do súvislostí udalosti, ktoré ste prežil pred pár desiatkami minút. Táto ich schopnosť sa naplno prejaví najmä v poslednej polhodine hry, kedy si začínate skladať všetky čriepky príbehu do jedného celku, a pritom vám tam stále niečo chýba a čaká až na definitívny záver.

 

Hra Brothers: A Tale of Two Sons sa úspešne zaradila do pomaly, ale isto sa rozširujúceho zástupu hier, ktoré nestavajú na komplexných herných mechanikách, ktoré sú doplnené niekedy až zbytočným príbehom, ale naopak používajú výraznú mieru interaktivity k tomu, aby vás čo najhlbšie preniesli do svojho sveta, kde vám naopak vyrozprávajú svoj pôsobivý príbeh. Nedosahuje síce na špičku v tomto rozvíjajúcom sa žánri, tam bezpochyby kraľujú JourneyDear Ester, ale ponúka príjemnú hrateľnosť zredukovanú na úplne základnú úroveň, milý a jednoduchý príbeh, ktorý je umne okorenený umelecky nádhernými lokalitami.    

 

your constantly worriedmuschroom aka dickie

 

 

Plusy: detailne prepracované lokácie, výtvarný štýl, príjemná plynulá hrateľnosť, pracovanie s príbehom

 

Mínusy: na ovládanie si treba dlhšie zvykať, krátka herná doba, úvod hry


napísal dickie 2.11.2013



Páči sa mi!

7.5
BROTHERS: A TALE OF TWO SONS

PC
PS3
Xbox 360

Vývoj: 505 Games / Hazelight
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 8. 2013
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
| Dojmy: Midnight Ghost Hunt - Alpha Test
[pridal tamo323 27.8.2019 0]
9.0
| The Cat Lady
[pridal de Bielawa 13.8.2019 8]
9.4
| Warhammer 40 000: Dark Heresy 2
[pridal dogyno 9.8.2019 14]
8.0
| The Sinking City
[pridal Erasermark 6.7.2019 13]
9.0
| Days Gone
[pridal TLOU MAN 44 6.5.2019 5]
8.5
| Thronebreaker: The Witcher Tales
[pridal de Bielawa 5.3.2019 6]
| Epic vs. Steam vs. hry vs. hráči
[pridal mmiminoo 3.2.2019 69]
| Prečo je Epic Games Store skvelý pre herný priemysel
[pridal Herr Roman 29.1.2019 203]
9.0
| TV: The Punisher - 1.séria
[pridal Boss Marťas 15.1.2019 10]
8.5
| Drakensang: The Dark Eye
[pridal de Bielawa 6.1.2019 7]
9.0
| Return of the Obra Dinn
[pridal Lietadlo 18.12.2018 3]
| Gran Turismo Sport
[pridal nolimitboy 17.12.2018 7]
9.8
| BenQ EX3501R
[pridal Terzeus 2.11.2018 37]
6.0
| Shadow of the Tomb Raider - V tieni nudy
[pridal Raina Audron 22.10.2018 32]
| Bude sa Zaklínač natáčať na Slovensku?
[pridal Sidh 22.10.2018 26]
4.5
| Guts and Glory
[pridal smoulinka2018 12.10.2018 5]
1.0
| Super Street: The game
[pridal Giuseppe3 5.10.2018 3]

SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #116


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Geforce experience a windows s... (3)
Zdravim, ked mam kupeny xbox game pass pc verziu.....
| Wow classic - nethergarde keep... (0)
Caute, nehrava niekto za alikov na Nethergarde Kee...
| Herny monitor 27” (24)
Ahoj poradí niekto herny monitor k AMD grafike? Ne...
| Novy mobil (9)
Ahojte, nutne potrebujem novy mobil stary sa mi ro...
| Forza horizon 4 xbox one (1)
Ahojte potrebujem poradiť už mám dlchsie tuto top ...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk