Film: Warcraft: Prvý stret

Používateľská recenzia

pridal Boss Marťas 20.6.2016 o 17:57 pod recenzie

9.0

Warcraft vo svete znamená už mocný pojem. Vyskúšal som ho už len preto, keďže počas svojej najväčšej slávy sa o ničom inom ani nehovorilo. A srandovný, český dabing utkvel v pamäti každému a tajne som dúfal, že sa nejakých hlášok ako "zase práce?" "sem hotov" "ano pane" dočkám aj vo filme. Rozhodne, ale nepatrím k hráčom Warcraftu a o samotný film som sa moc nezaujímal a že naňho nakoniec pôjdem do kina, no s tým som už vôbec nepočítal. Filmové spracovanie Warcraftu nebolo jednoduché a samotný Blizzard potvrdila jeho vznik už v roku 2006 a po desiatich rokoch, sme sa konečne dočkali. Režisér Duncan Jones cez Twitter potvrdil, že posledná kvapka filmu padla 23.mája 2014. No dosť bolo zbytočných rečí.

Film sa snaží byť dôverní svojej predlohe, naozaj bolo z filmu cítiť podobnú atmosféru ako z hry. Stvárnenie sveta Orkov a ľudí sa tvorcom podarilo výborne stvárniť. Páčilo sa mi, že film zbytočne dlho nechodil okolo horúcej, nezaujímavej kaši podobne ako tento rok ukázal Batman so Supermanom. Invázia Orkov do sveta ľudí začne ešte skôr než by ste čakali, žiadna zoznamka.sk a je už len na vás, ktorej strane budete držať palce. Na príbehu je výborné, že kladné a záporne postavy si nájdete na oboch stranách konfliktu.

Veľmi som sa bál slabých hereckých výkonov, ale taký Durotan, ktorého stvárnil Toby Kebbell ma príjemne prekvapil, podobne ako Garona v stvárnení Paula Pattoni, ktorej určite Warcraft konečne poriadne nakopne kariéru. Jediný, kto mi tam nesadol je Travis Fimmel, ktorý stvárnil jednu z hlavných postáv na strane ľudí - Anduin Lothara. Celý čas som mal pocit, že vôbec mu nebolo po chuti hrať za jeho postavu a len chcel mať svoje scény čo najskôr za sebou. Dôležité však je, že každá z hlavných charakterov ma dostatok priestoru pre svoje stvárnenie a motívy, ktoré sú rozhodne pútavé na toľko, že ste zvedaví na ich ďalší vývoj.

Je vidieť, že Warcraft bol skutočne drahý film. Nezabudnuteľných momentov má hneď niekoľko. Už len hlavný záporák u Orkov je famózne spracovaný a veríte mu každý jeho pohyb a jeho jedinú dlhú scénu si budete užívať. Trailer ma navnadil aj na tú obrovskú lietajúcu potvorku, ktorá pri konci takisto dostane priestor a okrem presunu je veľkým pomocníkom pri boji. Ale čo je hlavným ťahúňom a zároveň je to takmer dokonalé? Súboje medzi ľuďmi a Orkami. Z Orkov je cítiť ich fyzická sila a u ľudí ich odhodlanosť a tú správnu atmosféru dotvára nepostrádateľné  ozvučenie. Kamera pri súbojoch stíha sledovať dianie a tak je všetko prehľadné a dobre sa na to pozerá. Snáď jediným problémom je, že sme sa dočkali väčšej brutality a aj nejakých krvavejších scén. Pri pár scénach by nesmierne pasovali a dodali divákovi úsmev na tvári. Je škoda, že tvorcovia si pravdepodobne kvôli dodržaniu Ratingu 13+ nemohli dovoliť viac.

Možno film nepriniesol to čo veľkí fanúšikovia, možno to nie je to ani čo nefanúšikovia, neviem. Ja som bol osobne z filmu nakoniec príjemne prekvapení a pozrel by som si ho hneď odznovu. A keby len to. Už by som chcel vidieť aspoň trailer na druhý diel(film je plánovaný ako trilógia), pretože je jasné, že Warcraft nepovedal ešte posledné slovo a bola by škoda na filmovom plátne nevyužiť jeho obrovský potenciál.

napísal Boss Marťas 20.6.2016

9.0
FILM: WARCRAFT: PRVÝ STRET