Super Street: The game

Používateľská recenzia

pridal Giuseppe3 5.10.2018 o 14:20 pod recenzie

1.0

Poznáte ten pocit, keď ste o niečom presvedčený, ale aj tak tomu nechcete uveriť? Presne tento pocit som mal pri hre Super Street: The game. Na úvod by som mal uviesť, že názov je odvodený od popredného magazínu s rovnakým názvom, ktorý spolupracuje s rôznymi značkami.

Hra, preto ponúka obrovské množstvo originálnych tuningových dielov. Pri značkách to však aj končí. Diely sa okrem ceny a logu na nich nijak nelíšia. Hra totiž pracuje s celkom pekne vymysleného systému štátov. Rôzne diely pridávajú alebo uberajú hodnoty takže napríklad hliníkové disky uberú váhu na aute, gumy pridajú grip a podobne. Tu sa, ale dostávame na kameň úrazu. Všetky diely pridávajú rovnaké hodnoty takže ak si dáte do auta značkový tur bo za 2000 dolárov alebo custom turbo za 1000 je úplne jedno, pretože obe vám pridajú rovnaké plus do výkonu. Tým pádom máte na výber napríklad 10 chladičov, medzi ktorými zvolíte najlacnejší a viac sa do tejto kategórie nepozriete, pretože k tomu nemáte žiaden dôvod. Tuning vnútorností tým pádom skoro omrzí aj napriek tomu, že si môžete vymeniť každú súčiastku na motore od celého motorového bloku až po jednotlivé časti ako vstrekovanie, spojka, zavesenie, atď. Vizuálny tuning sa autorom však podaril.

Okrem častí, ktoré poznáme z iných hier si môžete vymeniť napríklad sedačky, volant alebo pridať extra budíky. Samozrejme všetko originál licencované značky. Do kufra pichnúť subwoofer a pod auto nejaké neóny. Masku a kufor si skrášlite novými svetlami. Predné a zadné zavesenie sa dá znížiť alebo zvýšiť poprípade nakloniť kolesá tak, ako to poznáte z tuningových výstav.

Horšie sú na tom už autá ako také. V hre nenájdeme licencované značky, ale každému kto sa v autách aspoň trochu vyzná, je jasné, kde si autori brali príklad. Celkový dojem z hry to však nenarušuje, pretože, keď skončíte s vonkajšími úpravami, z pôvodného auta zostanú iba určité krivky takže si aj tak poviete "Veď to je vytunený Golf". Na začiatku kariéry máte možnosť vybrať si zo 6 áut, ktoré sú hrdzavé a pomalé a postupne si z nich robíte svoje krasotinky. 6 áut je však pre závodnú hru málo. Nemal som možnosť vyskúšať a porovnať aký je medzi nimi rozdiel v riadení, ale zvuk motoru mali moji protivníci na malom kupé rovnaký, ako ja na muscle car. Zvuky motoru sa, teda menia iba po vylepšení. To je v závodnej hre vydanej v roku 2018 za takú cenu proste neodpustiteľné aj keby sa volala „Arcade racing: The most arcade racing ever. Auto môžete mať za jednu kariéru iba jedno, čo je ďalší kix od vývojárov.

Ako som už načal ovládanie auta tak ho aj dokončím.Autá sa chovajú ako RC autíčka respektíve, ako by mali 2 kilogramy. Auto na rovinke zatáča okamžite, keď napríklad chcete mierne upraviť smer jazdy. Naopak v zákrutách je auto ako priklincované a niektoré zákruty, preto bez šmyku nevyberiete. Možno si poviete, že to je normálne a hre to pridá akčný nádych. Lenže dostať auto do šmyku je nadľudský výkon. Občas máte dokonca pocit, že auto vôbec nebrzdí. Autori nevenovali jazdnému modelu ani tretinu času, ako by mali. Pritom tejto hre by stačil príjemný arkádový štýl, ako má napríklad Need for Speed.

Ďalší hriech, ktorý vám pokazí zážitok z pretekov je rovnaké správanie auta na asfalte a na tráve či štrku alebo keď narazíte vo veľkej rýchlosti do protiidúceho auta ktoré jednoducho odletí. Nechuť z jazdného modelu vám vylepší iba pohľad na vaše auto, ktorému zrovna odletelo koleso a kapota, pretože ste to zaparkovali do pilieru pri ceste. Deštrukčný model sa autorom celkom podaril. Nie je úplne detailný, ale povedal by som, že akurátny (taký mal byť aj jazdný model). Takže ak sa budete snažiť vytlačiť súpera z cesty je možné, že skončíte s otvorenými dverami a pokrivenou karosériou.

Grafika tiež nie je zrovna ťahák tejto hry. To by sa dalo odpustiť, ak by mala veľký otvorený svet. Ten tu však nenájdete. Do závodov sa dostávate priamo z menu resp. z garáže a po závode sa do nej opäť vrátite. Trate sú síce rôznorodé no ničím neoslovia. Grafika pripomína štýlom a farebnosťou GTA 4. Nie je však vôbec optimalizovaná. Hra sa na niektorých miestach trhá aj po znížených detailov. Najmä v garáži pri tuningu auta. Problém je aj s textúrami. Hra totiž najprv načíta aké si loď resp textúry a až potom tie adekvátne k vášmu nastaveniu grafiky. Citeľné je to najmä v garáži pri tuningu auta kedy vám to skôr či neskôr začne liezť na nervy alebo pri začiatku závodu, keď pri úvodnej animácii vidíte, ako sa zmenila textúra asfaltu z rozmazanej na ostrejšiu.

Táto hra pripomína pokazené rande s fakt skvelou kočkou. Obrovský potenciál vývojári zabili technickou odfláknutosťou hry. Ak od hry očakávate solídny pretekársky zážitok s nadupanými autami budete veľmi sklamaní. Vlastne ak od tejto hry očakávate čokoľvek budete sklamaní. Pri vydaná hra stála na s teame 50$. Cena by bola adekvátna ak by k tomu bolo doživotné predplatné spomínaného časopisu. To sa však nekoná tak ak ste zarytý fanúšik tuningu a značku turba poznáte podľa jeho zvuku počkajte si na zľavu, a to poriadnu(!). Ak ste však obyčajný hráč so záľubou v rýchlych autách siahnite radšej po inej, kľudne aj staršej hre a budete mať 100x lepší zážitok.

napísal Giuseppe3 5.10.2018

Páči sa mi! (+3)

1.0