Divinity: Original Sin dostane masívnu Enhanced Edition, útočí na Xbox One a PS4 |
Jedna z najlepších RPG minulého roka mieri za novými hráčmi a zároveň odmeňuje verných.
Belgické Larian Studios neprinášajú na novú generáciu konzol iba jednoduchý port Divinity: Original Sin, ale plnohodnotnú Enhanced Edition s novým obsahom, doplneným príbehom, dabovanými charaktermi, split-screenom a samozrejme ovládaním prispôsobeným gamepadu.
PC hráči, ktorí vzniku hry dopomohli takmer miliónom dolárov vyzbieraným prostredníctvom KickStarteru, však absolútne nemajú dôvod na rozčarovanie. Nielenže Enhanced Edition vyjde aj na Windows, Mac a Linux, ale majitelia pôvodnej verzie ho dostanú zadarmo, objaví sa im na Steame ako nová hra. Ukrátení budú iba majitelia starších zostáv, vylepšená verzia hry bude optimalizovaná pre novšie zostavy a v minimálnych požiadavkách je 64 bitový operačný systém a grafická karta podporujúca DX11. Technické zmeny a upravený príbeh nedovolia ani prenášanie uložených hier.
Návštevníci E3 dostávajú do rúk hrateľnú demo ukážku a snáď každý odchádza s pozitívnymi dojmami. Hra si, samozrejme, zachovala základné pravidlá a mechaniky, zachováva RPG vývoj, množstvo dialógov a na bojiskách sa hrá s elementami - blesk je umocňovaný predchádzajúcim použitím vodného kúzla a rušený ľadovým kúzlom, ktoré z elektrinou nabitej mláky urobí schodnú, ale šmykľavú prekážku. Do rozvoja postavy pribudlo niekoľko nových schopností a po novom sú rozdelené na novickú, adeptskú a majstrovskú úroveň, pričom tie najlepšie stoja najviac akčných bodov.
Autori siahli na každý grafický asset, len aby mali hráči tentokrát k dispozícii 360 stupňovú kameru a dokonalý prehľad o bojisku. Zefektívnila sa prehliadka nepriateľov, ľahšie sa zisťujú ich silné a slabé stránky, inventár je menej zahltený a itemy sa jednoduchšie presúvajú medzi členmi partie. To sú však len jednoduché, na čas nenáročné úpravy v porovnaní s nadabovaním dialógov profesionálnymi hercami, a to je ich v hre požehnane. A Larian nenechal na pokoji ani grafické efekty kúziel, zvuky, misie, puzzlíky, všetko má byť vyleštené do krásy a objavíme aj nové charaktery. Kde sa museli minulý rok robiť kompromisy kvôli času a rozpočtu, tam teraz pomáhajú príjmy z predaja úspešnej PC verzie.
Prispôsobiť voľný pohyb svetom a ťahové súboje gamepadu a pripraviť nové užívateľské prostredie možno nie je až taká výzva, tak si ju Larian okoreňuje split-screenom. Dvojica hráčov si môže rozdeliť postavy a kľudne sa môžu venovať aj rozdielnym úlohám. Jeden môže ísť sám do jednoduchšieho súboja, pokým druhý, naďalej v real-time režime, pobehuje po opačnom konci lokality. Tiež sa môžu pokúsiť splniť tú istú úlohu rozdielnymi cestami. Split-screen je automatický a pri priblížení postáv sa spája do jednej obrazovky podobne, ako je tomu u Lego hier. Autori navyše vzali na vedomie výhrady hráčov kzakončeniu príbehu, nie vždy úplne reflektujúcemu počínanie hráča v hre. Siahli preto siahli aj na príbeh a obohatili ho o cesty k pár novým koncom.
Divinity: Original Sin Enhanced Edition ešte nemá dátum vydania, ale Larian dúfa, že bude pripravené na konci roka 2015.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Takmer 10 minút hrateľnosti z Mafia: The Old Country 157
- OpenAI o1 model sám seba skopíroval na externý disk, ako istotu pred vypnutím, Cla 73
- RECENZIA: System Shock 2: 25th Anniversary Remaster 39
- Ghost of Yotei ukázal svoj gameplay 154
- Nové Alza dni zľavy spustené 22
- Letný Steam výpredaj už pomaly končí 56
- 3000-dolárové RTX 5090 sú pre plebs, 500-tisícová zlatá RTX 5090 je práve pre vás 54
- Porovnanie Ghost of Yotei s Ghost of Tsushima 76
- Porovnanie výkonu PS5 Pro s RTX 5060 Ti a Radeon 9060 XT 128
- Bethesda pripravuje niekoľko Fallout hier 59 zobraziť viac článkov >
![]() |
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Focus Home Interactive / Larian Studios Štýl: RPG Web: domovská stránka hry
| ||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|