Unsung Story po 660-tisícovom Kickstarteri uviazlo na mŕtvom bode |
Po veľkých sľuboch a najatí tvorcu Final Fantasy Tactics zostalo ticho, potom bola ukázaná úplne iná hra a teraz je projekt uložený k ľadu.
Sľubný projekt Unsung Story: Tale of the Guardians sa počas dvoch rokov zmenil na kopu nesplnených sľubov a jediné, čo podporovatelia tento mesiac dostali, je oznámenie o uložení projektu k ľadu.
V januári 2014 spustila spoločnosť Playdek, autor viacerých menších hier pre iOS, Kickstarter kampaň pre Unsung Story. Príbehová RPG mala byť tak trochu duchovným nástupcom Final Fantasy Tactics, pričom projekt sa opieral o účasť tvorcu celej série, Yasumi Matsuna. Autori nám sľúbili niekoľko kapitol veľkej vojny vo fantasy svete, ktorými nás mali previesť rôzne postavy od bojového mága až po rytierov. Kapitoly mali oddeľovať dlhšie časové obdobia, takže by sme videli svet v priebehu 77 rokov trvajúcej vojny, nemala byť núdza o intrigy, boje, zrady, aliancie ani špionážne akcie a rozhodnutia ovplyvňujúce hlavných protagonistov, vedľajšie postavy aj celý svet. Vďaka takmer 16 tisíc podporovateľom sa podarilo vyzbierať 660 tisíc amerických dolárov a hra mala vyjsť v júli 2015.
Mesiace, rok a aj celý rok a pol uplynuli a v lete 2015 mal Playdek pre hráčov pripravené iba absolútne ticho. Až v septembri prišlo priznanie neplnenia sľubov. Hra bola odložená na koniec roka 2016 a zrazu sa v popredí vývojového plánu objavil PvP multiplayer, dovtedy nikde nikdy nezmienený. Prvá časť hry sa mala objaviť v lete a mal to byť PvP beta-test, ku ktorému by sa pozvoľna pridával obsah príbehovej kampane. Odpoveďou na žiadosti o vrátenie peňazí, keďže takejto hre hráči peniaze neposielali, bolo jednoduché vyhlásenie, že podporovatelia dostanú všetko, čo im bolo prisľúbené plus PvP boje, ibaže trochu neskôr. S PvP sa samozrejme celý čas potichu počítalo a samozrejme jeho príprava ani najmenej neovplyvnila prípravu príbehového singleplayeru.
Generálny riaditeľ spoločnosti, Joel Goodman, sa ospravedlnil, prisľúbil pravidelné informovanie o vývoji hry a na október prvé video venované súbojom. Po októbrovom videu predvádzajúcom ťahový súboj však nasledovali iba ďalšie zlovestné mesiace ticha. A teraz sa k podporovateľom dostáva správa, že na hre sa už prakticky nepracuje.
Kvôli finančným ťažkostiam a prepúšťaniu sa jediný tím Playdeku sústredí na projekty, ktoré nie sú ďaleko od vydania a nemôže pracovať na Unsung Story (ktoré je tým pádom vo fáze, keď sa na nejakú formu vydania nedá ani pomyslieť). Skúmajú sa možnosti, ako toto bremeno hodiť na "pomoc zvonka", teda nejaký externý tím/malé štúdio. Ak nie, tak proste Unsung Story príde na rad, keď príde na rad. Finančné ťažkosti znamenajú, že peniaze z Kickstarteru sú už preč, takže spoločnosť zrejme skôr skrachuje, než by mala vrátiť 660 tisíc dolárov.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Clair Obscur: Expedition 33 85
- The Elder Scrolls IV: Oblivion remastered bol predstavený a rovno vydaný 296
- GTA San Andreas má dostupný slovenský AI dabing 54
- The Elder Scrolls IV Oblivion remastered sa na Steame pekne rozbehol 129
- RECENZIA: Amerzone - The Explorer's Legacy 3
- Článok: Razer BlackShark V2 X White Edition 10
- Minecraft môže vyzerať aj takto 13
- Mafia: The Old Country ukáže svoj gameplay v máji 38
- Predator: Badlands nečakane čerpá inšpiráciu zo Shadow of the Colossus 57
- Ponuka grafických kariet sa znovu rozšírila, RTX 5070Ti už ide pod 900 eur 127 zobraziť viac článkov >