Remedy: Opakujúce sa herné mechaniky, aké malo napríklad, Halo už nefungujú. V Control prinesieme hĺbku a zážitok v niekoľkých vrstvách

Režisér Control si nemyslí, že veci, ktoré fungovali pred desiatimi rokmi v hrách fungujú aj doteraz. Herná éra sa podľa neho zmenila natoľko, že aj vývojári musia zmeniť svoje myslenie. Remedy novú filozofiu aplikuje v Control.

pridal Gam_er 6.5.2019 o 10:38 pod hry
Remedy: Opakujúce sa herné mechaniky, aké malo napríklad, Halo už nefungujú. V Control prinesieme hĺbku a zážitok v niekoľkých vrstvách

HRY > NOVINKY >

Remedy má v rukách svoju novú hru Control, ktorá je od nás vzdialená zhruba tri mesiace. Je to prvý plnohodnotný multiplatformový titul, ktorý vyrobili po dlhom čase (posledným bol v roku 2003 Max Payne). Pôjde tiež o hru, ktorá sa vydáva trochu iným smerom. Control je totiž viac zamerané na prieskum úrovní a vracanie sa späť na známe miesta v štýle Metrovidiana. 

Ide však o viac než len o to. Režisér Mikael Kasurinen povedal viac informácii k tomu, čo nás v Control čaká. Tvrdí, že hráči dnes požadujú väčšiu hĺbku, s niekoľkými zaujímavými vrstvami, ktoré spolu tvoria zážitok: 

„Pozrime sa späť na naše predchádzajúce hry. Alan Wake mal baterku a to je všetko, čo robil. S Quantum Break sme urobili krok vpred čo sa týka časových mechaník...ale bol tam tak trochu aj limit, kam sme mohli ísť. V prípade Control však v podstate neexistujú žiadne obmedzenia. Nehovoríme, že ide len o čas a tiene, ale otvárame hráčom možnosti. 

To nám umožňuje manévrovať a nájsť to, čo je zábavné, bez toho, aby sme boli limitovaní kontextom, ktorý si sami stanovíme. Máme radi silné a plné témy, typu: okej, toto je všetko o bullet time, toto zas všetko o čase. To nám vlastne pomáha viac sa sústrediť na hru, ktorá je vždy zdravá a dobrá, no niekedy príchádza z odlišného veku a času.

Bola to spoločná filozofia perfektného 30-sekundového cyklu. To, čo urobilo Halo, ktoré malo svoj skvelý cyklus. Vytvorili výborný efekt pri headshotoch, ktoré následne mohli opakovať donekonečna. Bola to spoločná stratégia a bola to dobrá stratégia, ale už si nemyslím, že to stále stačí. Je to vec, ktorú musíme mať, ale potom musíme mať aj ďalšie vrstvy tvoriace zážitok, akými sú postup, silné postavy, zaujímavý svet a prieskum.

Potrebujete mať veci, o ktorých budú ľudia premýšľať aj v momente, keď práve nehrajú hru. Niečo ako - dobre, čo budem robiť, keď sa večer vrátim ku Control? Budem riešiť vedľajšie misie? Myslím, že dnes je éra hier iná. Preto sa pri pohľade na herný dizajn musí zmeniť aj naša filozofia. Nemôžeme už len bojovať so svetlom (Alan Wake). Musí to byť niečo viac. A to je to, čo robíme s Control.

V zásade hovoria, že zatiaľ čo hry pred 10-20 rokmi mohli byť založené na parádnej mechanike, ktorú ste stále opakovali, len teraz už to musí byť hlbšie. Halo, Call of Duty, ale aj Max Payne alebo Alan Wake, jedna mechanika dnes už nestačí.

Či bude Remedy schopné naskočiť na novú vlnu hier a zaboduje s Control, je zatiaľ otázne. Isté je, že sa to dozvieme už 27. augusta, kedy hra vychádza na PC, PS4 a Xbox One. 





Páči sa mi! (+1)




PC
PS4
Xbox One

Vývoj: 505 Games / Remedy
Štýl: Akcia
Dátum vydania: 27. august 2019
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #116


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Wow classic - nethergarde keep... (0)
Caute, nehrava niekto za alikov na Nethergarde Kee...
| Herny monitor 27” (22)
Ahoj poradí niekto herny monitor k AMD grafike? Ne...
| Novy mobil (6)
Ahojte, nutne potrebujem novy mobil stary sa mi ro...
| Forza horizon 4 xbox one (1)
Ahojte potrebujem poradiť už mám dlchsie tuto top ...
| Problém s ps4 (4)
Zdravím, moja PS4 Slim začala z ničoho nič blbnúť....
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk