Phil Spencer: Exkluzivity sú len marketingovým ťahom, ktorý podporuje predaj konzol, no toto nie je náš cieľ |
Šéf Xboxu porozprával o jeho pohľade na exkluzívne tituly, ktoré v Microsofte až tak neuznávajú. Ich cieľom je totiž to, aby sa hry dostali k čo najviac hráčom.
V tejto chvíli je ťažké si predstaviť Xbox bez Phila Spencera. Koniec koncov, za pár krátkych rokov na vedúcej pozícii formoval značku a platformu tak, že je na míle ďaleko od toho, o čo usiloval s Xboxom One Don Mattrick, ktorý ho predstavil v máji 2013.
Nová dvojica konzol Series X / S je na ceste a treba sa zamyslieť aj nad tým, čo prinesie budúcnosť. Na otázniky v spojení s ňou reagoval Phil Spencer v najnovšom rozhovore, kde rozprával najmä o first party exkluzivitách.
Spencer začal tým, že k investovaniu do nových štúdií ich prinútilo to, že sa obzreli späť na začiatky Xboxu One či dokonca na časy Xboxu 360. V porovnaní s aktuálnym stavom usúdili, že v tejto oblasti nerobia dosť, tak vytvorili obchodný model založený na investovaní do obsahu s vedomím, že si budú musieť počkať roky na to, kým sa im investície vrátia.
So súčasným stavom však zatiaľ nie je úplne spokojný a myslí si, že im chýba hlavne neformálny obsah s ratingom E (podľa ESRB). V tomto smere spomína hlavne Minecraft, ale cíti, že pri rozšírení tvorivej palety musia klásť dôraz aj na podobné typy hier. Teší sa však z rastu Game Passu a z projektov ako Starfield. Potom sa vyjadril k otázke exkluzívít a tomu, či nevníma určité výhody spojené s tým, keď štúdio funguje len na jednej, maximálne dvoch platformách:
"Z krátkodobého hľadiska tam sú výhody. Z dlhodobého sa to však zmení na vojnu mojich exkluzívnych hier proti vašim. Myslím, že exkluzivity pre uzavreté platformy sú marketingovým nástrojom na podporu ich predaja. A fungujú? Nuž, existujú dáta, ktoré hovoria, že áno, ale aj dáta, ktoré hovoria, že nie. Samozrejme, sú dobré v budovaní nadšenia a v ovládaní úrovne vzrušenia u hráčov.
Zoberme si tohtoročné sviatky, počas ktorých Xbox a PlayStation dodajú do obchodov nové konzoly. Obaja dodáme toľko konzol, koľko sme schopní a môžem odhadovať, že sa predajú všetky. Ak by som však mal ďalšiu exkluzívnu hru, jediné, čo by sa stalo, by bolo, že sa predajú rýchlejšie. Nadšenie pre hranie ako také je väčšie než nadšenie pre exkluzivity. Najmä teraz, počas pandémie, keď sú ľudia zavretí doma a nie fyzicky v spoločnosti tak, ako boli zvyknutí.
Ak sa pozrieme na exkluzivity, sú to skvelé marketingové prostriedky a môžu viesť k skvelým hrám. Ale ak sa na to pozrieme z nadhľadu, samotné hranie je lepšie vtedy, keď si viac ľudí bude môcť zahrať viac skvelých hier v našom ekosystéme. Preto vydávame naše hry na Xbox, PC a ak máte Android smartfón, môžete si ich tam zahrať tiež. Fakt, že predávame naše hry na PC podkopáva jednu z hodnotových ponúk, pretože nikoho tým nenútime, aby si kúpil našu konzolu.
Na najvyššej úrovni meriamie koľko ľudí hrá na Xboxe a podľa toho sa aj vnímame. Keď však hovorím o hraní na Xboxe, nemyslím tým len hranie na konzole, ale to, koľko ľudí sa prihlasuje a je súčasťou nášho ekosystému, či už ide o first party, third party, konzolu, PC, mobil, alebo aj Switch. To je smer, ktorým sa na to pozeráme."
Zároveň Spencer dodal, že nemôže komentovať Bethesdu a jej budúcnosť, keďže ešte nie je oficiálne ich a bude až niekedy budúci rok.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Microsoft prepustil 9000 zamestnancov pre AI, jeden z vedúcich im odporúča obrátiť 123
- Takmer 10 minút hrateľnosti z Mafia: The Old Country 156
- OpenAI o1 model sám seba skopíroval na externý disk, ako istotu pred vypnutím, Cla 73
- Stop Killing Games petícia prekročila 1 milión podpisov 62
- Nové Alza dni zľavy spustené 19
- Júlové hry 17
- RECENZIA: System Shock 2: 25th Anniversary Remaster 30
- Ghost of Yotei ukázal svoj gameplay 120
- Fanúšikovský remake Counter-Strike 1.6 s názvom CS: Legacy narazil na právne probl 19
- Letný Steam výpredaj už pomaly končí 56 zobraziť viac článkov >