Gabe Newell si znovu pustil hubu na špacír a tentoraz sa pustil do Microsoftu, kde spomenul, že nevidí vo Viste nič, čo by riešilo ich problémy, a podobne pri Xbox360, ktorý mu vraj tiež nerobí život ľahším hlavne vďaka tomu, že sa nemôže spoliehať na HDD. Ku Gabkovi nie je ani čo dodať, ale s tým HDD je to naozaj dosť škoda, mohol byť napevno a hry by boli kvalitnejšie.
Japonský časopis Famitsu priniesol čerstvé názory japonských vyvojárov na Xbox360, kde sa vyjadrujú hlavne v tom ohľade, že konzola je momentálne to najlepšie, čo môže trh ponúknuť. Páčia sa aj možnosti grafiky, kde môžu už voľne bez obmedzenia používať realtimeové svetlá a tiene aj so selfshadowingom. A samozrejme nedajú dopustiť ani na jednoduché programovanie, množstvá toolsov a aj možnosti viacerých projektov na jednom základe.
Samozrejme nová konzola prináša aj pár negatív, kde jedným z očakávaných bude potreba vytvárania o jednu generáciu kvalitnejších modelov, objektov a všetkého, aby sa dosiahol nový štandard. Rovnako vraj môže byť problém vytvárať pre Xbox360 2D hry na primárne 3D postavenom vývojovom prostredí (kto by to aj robil?) a ani konverzie Windows hier už nie sú také bezproblémové ako pri pôvodnom Xboxe. Hlavne treba upraviť zvukový systém, kde Xbox360 používa vlastný formát a na využití IBM procesora tiež treba popracovať.
To sú však len minoritné problémy, jedna z naozajstných nevýhod nového Xboxu je, že konzola obsahuje klasické DVD, čo je hlavne pre japonský trh a ich hry s množstvom predrenderovaných videí veľmi nevýhodné a napríklad pripravovaný Enchant Arm určite bude musieť vyjsť na dvoch DVD diskoch.
Nakoniec sa k japonskému vydaniu Xbox360 sa pre IGN vyjadril šéf japonského Xbox tímu. Vie, že to budú mať ťažké, ale podpora domácich vývojárov im pozíciu vylepšuje. No bude to hanba na sto rokov, ak ich predbehne PS2 :).
Z trošku iného súdka, podporu pre Xbox360 ohlásilo aj BioWare, presnešie vyvíjajú preň dve hry a jedna je určite Jade Empire 2 a druhá bude niečo ako FPS akcia skombinovaná s RPG prvkami bežiaca na Unreal 3 engine. Hru firma ohlási niekedy v roku 2006.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Naughty Dog už odstupuje zo spolupráce na The Last of Us seriáli 94
- Microsoft prepustil 9000 zamestnancov pre AI, jeden z vedúcich im odporúča obrátiť 119
- Zomrel herec Michael Madsen známy z Tarantinoviek a kopy hier 26
- Takmer 10 minút hrateľnosti z Mafia: The Old Country 148
- OpenAI o1 model sám seba skopíroval na externý disk, ako istotu pred vypnutím, Cla 66
- Stop Killing Games petícia prekročila 1 milión podpisov 62
- V Číne sa odohral prvý futbalový zápas autonómnych AI robotov 16
- Júlové hry 17
- Fanúšikovský remake Counter-Strike 1.6 s názvom CS: Legacy narazil na právne probl 19
- Battlefield 6: EA údajne mieri na 100 miliónov hráčov, vývojári tomu neveria 69 zobraziť viac článkov >