Majitelia starších grafických kariet si už veľa nových hier neužijú. Ich karty totiž nevedia hardvérovo spracovávať pixel a vertex shadery a teda sa im väčšina hier ani nespustí. Práve pre takýchto hráčov ponúka firma transgaming softvérový nástroj SwiftShader. Táto dynamická knižnica vykonáva tie inštrukcie, ktoré v nových verziách DirectX spracovávajú akcelerátory. Teda jednoducho povedané, SwiftShader softwérovo emuluje ich funkcie. Ešte jednoduchšie povedané, budete si môcť zahrať DirectX 8 a 9 hry aj (napríklad) na GeForce MX. Otázne je, ako efektívne program funguje. Autori tvrdia, že vďaka dynamicky generovanému kódu „SmartAsm“ a podpore technológií MMX a SSE je výsledný výkon viac ako dobrý.
Demo si môžete stiahnuť tu (7,4 MB). V balíku sa nachádzajú súbory pre spustenie troch aplikácií v emulovanom móde: Unreal Tournament 2004, Max Payne 2 (low detail) a 3DMark2001 SE. K demu sú pribalené aj testovacie aplikácie - pri generovaní delfína plávajúceho v oceáne som pomocou SwiftShaderu dosahoval na procesore AMD 64 3000+ v okne 400x300 priemerný framerate cca 45 fps, čo určite nenasvedčuje, že by sa dal tento nástroj reálne použiť aj v hrách. Skúste si to vyskúšať a s odpozorovanými výsledkami sa podeľte v diskusii.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Speedrunner prešiel prvý level Doom 2 za menej ako 5 sekúnd 45
- Bude ďalší Xbox prakticky PC? 112
- Japonský prieskum ukázal, že mladí hráči už neriešia štandardné konzoly 96
- Fanúšikovia Escape From Tarkov sú naštvaní, autori vydali 250 dolárovú edíciu s ex 88
- Aké hry prídu v máji? 51
- Dostalo Stellar Blade prvým patchom aj cenzúru? 142
- Tomb Raider: Definitive Edition je už aj na PC 45
- Stalker 2 dostal nový Not a Paradise trailer a pridal aj zábery 57
- Microsoft vraj už diskutuje o tom, ako vydať ďalšiu Fallout hru čo najskôr 78
- Česká FPS akcia Gray Zone Warfare práve dostala dátum vydania v Early access 42 zobraziť viac článkov >