Majitelia starších grafických kariet si už veľa nových hier neužijú. Ich karty totiž nevedia hardvérovo spracovávať pixel a vertex shadery a teda sa im väčšina hier ani nespustí. Práve pre takýchto hráčov ponúka firma transgaming softvérový nástroj SwiftShader. Táto dynamická knižnica vykonáva tie inštrukcie, ktoré v nových verziách DirectX spracovávajú akcelerátory. Teda jednoducho povedané, SwiftShader softwérovo emuluje ich funkcie. Ešte jednoduchšie povedané, budete si môcť zahrať DirectX 8 a 9 hry aj (napríklad) na GeForce MX. Otázne je, ako efektívne program funguje. Autori tvrdia, že vďaka dynamicky generovanému kódu „SmartAsm“ a podpore technológií MMX a SSE je výsledný výkon viac ako dobrý.
Demo si môžete stiahnuť tu (7,4 MB). V balíku sa nachádzajú súbory pre spustenie troch aplikácií v emulovanom móde: Unreal Tournament 2004, Max Payne 2 (low detail) a 3DMark2001 SE. K demu sú pribalené aj testovacie aplikácie - pri generovaní delfína plávajúceho v oceáne som pomocou SwiftShaderu dosahoval na procesore AMD 64 3000+ v okne 400x300 priemerný framerate cca 45 fps, čo určite nenasvedčuje, že by sa dal tento nástroj reálne použiť aj v hrách. Skúste si to vyskúšať a s odpozorovanými výsledkami sa podeľte v diskusii.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Naughty Dog už odstupuje zo spolupráce na The Last of Us seriáli 94
- Microsoft prepustil 9000 zamestnancov pre AI, jeden z vedúcich im odporúča obrátiť 119
- Zomrel herec Michael Madsen známy z Tarantinoviek a kopy hier 26
- Takmer 10 minút hrateľnosti z Mafia: The Old Country 145
- Stop Killing Games petícia prekročila 1 milión podpisov 62
- OpenAI o1 model sám seba skopíroval na externý disk, ako istotu pred vypnutím, Cla 65
- V Číne sa odohral prvý futbalový zápas autonómnych AI robotov 16
- Júlové hry 17
- Fanúšikovský remake Counter-Strike 1.6 s názvom CS: Legacy narazil na právne probl 19
- Battlefield 6: EA údajne mieri na 100 miliónov hráčov, vývojári tomu neveria 69 zobraziť viac článkov >