Horizon Forbidden West bude mať uveriteľný a živý svet

Ako sa tvoril živý, nebezpečný a poriadne preplnený svet pokračovania mechanickej postapokalypsy?

pridal Taiven 25.11.2021 o 16:32 pod hry
Horizon Forbidden West bude mať uveriteľný a živý svet

HRY > NOVINKY >

Svet Horizon Forbidden West sa bude každým detailom snažiť nielen presvedčiť o svojej autentickosti, ale taktiež predať svoju uveriteľnosť a dať tak hráčom pocit reálneho sveta nabitého desiatkami hodín obsahu. Vo svete má všetko svoje miesto, čo má zároveň prispieť spomínanej uveriteľnosti sveta. Dokazuje to napríklad aj kmeň Nora, ktorý pre život v izolovanej Sacred Land nemá technológie ako ostatní, o čom svedčí aj dizajn ich obydlí a spôsob života jednoduchých lovcov a zberačov. Zásluhy na tomto výsledku má práve spolupráca s naratívnym tímom, ako tvrdí aj hlavný dizajnér pre žijúci svet štúdia Guerilla Espen Sogn.

Teóriu ďalej rozvádza aj skúsená scenáristka Annie Kitain, ktorá hovorí o rozplánovaní sveta, konfliktov aj interakcií pre každý kmeň. Ako napríklad kmeň Tenakth, ktorý sa skladá z troch rôznych klanov a sú citeľne ovplyvnený prastarými runami, čo sa nakoniec prejaví aj pri ich strete s našou hrdinkou. Dôležité je potom aj vizuálne dobre reprezentovať a preniesť myšlienky do nového sveta, ovplyvneného zánikom toho starého, v ktorom napríklad Tenakth využíva vojenské salutovanie, ako bežný pozdrav.

Horizon Forbidden West bude mať uveriteľný a živý svet

Cieľom je výrazne odlíšiť každý kmeň nielen z diaľky, ale aj v miestach, kde sa usadili, avšak bez toho aby odlišnosti pôsobili silené alebo neprirodzené. Preto sociálne a patriarchátom žijúci kmeň Oseram ukáže viac pozdravov úderom do pleca alebo formou high five, no na druhej strane napríklad uvoľnenejší Utaru sa radi objímajú a dotýkajú. Tieto prvky správania budú pozorovateľné napríklad aj pri preprave dôležitej vody, kedy Tenakth nosia váhu na ramenách, Oseram v rukách a Utaru doslova nádobu objímu.

Okrem kmeňov budú dôležité aj ich autentické osady, ktoré poskytnú Aloy nielen ochranu, ale aj možnosti progresu v podobne nových skillov, upgradov, nástrojov a inej výbavy. Senior dizajnér Steven Lumpkin uviedol, že systém postupu musí byť dobre vybalansovaný a v súlade so zvyškom hry, preto tvoria svet odmeňujúci skúmanie, ale taktiež nezabúdajú na hráčov, ktorých zaujíma iba príbeh. Tomu majú napomôcť práve zabehnuté osady, z ktorých srší živosť a okrem zbraní, vylepšení, príbehu, ponúknu aj dobrodružstvá.

Horizon Forbidden West bude mať uveriteľný a živý svet

Nájdete tu taktiež množstvo obchodníkov, ako napríklad nové outfity predávajúcich postapokalyptických krajčírov, výzbroj ponúkajúcich lovcov, unikátne jedlo varené kuchármi, ale taktiež herbalistov predávajúcich elixíry. Každý obchodník bude tematicky zapadať do svojho klanu a od toho bude závisieť aj jeho ponuka. Tenakthský kuchár navarí hostinu, ktorá vás nasýti, no Oseramský bude skôr gurmán, a teda bude skúmať rôzne chute jedál.

Horizon Forbidden West bude mať uveriteľný a živý svet

Smerom na západ sa taktiež stretnete s životom dýchajúcou základňou Oseramou Chainscrape, kde sa ukážu nielen zaujímavé charaktery v taverne, ale aj mnohé nové mechaniky. Ľudia už nebudú bezcieľne stáť v kováčskej dielni, ale budú mať svoje vlastné cykly presúvania materiálov, rozprávania s inými postavami a žiť svoje bežné životy, podobne ako ostatné NPC. Chainscrape sa tak strane autentickým centrom pre stretanie ľudí, unikanie od problémov, privyrobenia si, ale aj dokonalou reprezentáciou nových technológií štúdia a ich zmyslu pre detail.

Horizon Forbidden West bude mať uveriteľný a živý svet

Samotná Aloy sa dočká tiež poriadneho vylepšenia, napríklad v podobe šiestich zbraní v spojení s jej oštepom, ale aj mnohých outfitov zvyšujúcich jej odolnosť a iné vlastnosti. Veľkou výhodou bude aj fakt, že obleky aj zbrane si budete môcť meniť kedykoľvek a kdekoľvek.

Horizon Forbidden West bude mať uveriteľný a živý svet

Workbench jej potom bude slúžiť na upgradovanie pomocou súčiastok nazbieraných z plechových monštier. Zaujímavé by mali byť práve rôzne kly, rohy či zuby veľkých monštier, ako je aj hrozivý Tremortusk, ktoré budete musieť pre zložitejšie vylepšenia získať z určených monštier a nielen ľahko nájsť vo svete. Avšak o čokoľvek navyše, alebo akýkoľvek iný bordel v inventári, vás obchodník rád odľahčí.  

Kultúra kmeňov sa taktiež odrazí na štýle spracovania aj materiáloch oblečenia, z ktorých je vyrobené. Nora lovci sú verní boju na diaľku a zakrádaniu sa pri love, na druhej strane Oseramovia majú radi boj zblízka a s poriadnym kladivom. S využitím vlastných skúseností a kultúry si Aloy bude môcť z ulovenej zvery ušiť napríklad lepší tulec s väčšou kapacitou šípov, či kapsu na suroviny.





Páči sa mi! (+8)




Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Hry v akcii ktore sa (ne)oplat... (2)
Tema pre hry v akcii, do konca roka bude vela akci...
|Simulatory aut (2)
Hladam simulatory aut, nie preteky, ale skor offro...
|Objednavka hry (4)
Caute chcem si zakupit REVIII cez gamecards.net po...
|Homeoffice monitor (7)
Objednal som si novy monitor na home office, bude ...
|M.2 ssd disky (11)
Ahojte. Chcem sa len opýtať, či sa oplatí kupovať ...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2021 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk