Chyby Unity manažmentu teraz hrajú do karát Godot enginu, ale vývojárov naberú aj ostatné enginy |
Unity stráca dôveru a ostatné enginy sa môžu pretlačiť.
V Unity to poslednom čase ide od desiatich k piatim a tento týždeň svoj pokles uzavreli prídavkom platby za inštalácie. Ale nielen tým, pridali k tomu aj snahu spätne vymazať licencie vývojárom, aby nové podmienky platili aj pre už vydané hry. Týmto už úplne stratili dôveru vývojárov, keďže ukázali, že sa neštítia ničoho a chcú zasahovať aj do starých hier. A prečo vlastne? Pre peniaze. Unity už na čele s Riccitiellom, ktorý svojho času úspešne ničil EA, dlhšie vyplakáva, ako nemá peniaze, ako sa chcú orientovať na filmový priemysel a podobné veci, kde sú peniaze. Zjavne im to v tej oblasti veľmi nejde (filmový biznis radšej používa Unreal), a tak sa rozhodli vysávať malých vývojárov. Pritom mohli napríklad zvýšiť mesačný poplatok, ale nie, vymyslia najpodivnejšiu vec doteraz a to platby sa inštalácie. Dobré rozobratie problémy je v nasledovnom videu, kde je rozobraté aj to, že Unity vôbec nevie ako bude monitorovať inštalácie:
Zjavne už zisťujú, že ten krok nebol veľmi dobrý a posledné dni ukázali veľmi veľký odpor zo strany vývojárov, veľa veľkých firiem, ktoré používali Unity, sa proti tomu postavili a rovno povedali, že prejdú na iný engine alebo stiahnu staré hry zo store. Niektorí už začali vypínať reklamy vo svojich hrách na protest. Totiž reklamy sú hlavným príjmom Unity z jeho enginu. Dobre je rozobrané, ako na engine nezarábajú v nasledujúcom videu: Pre zaujímavosť, Idle Sloth s Unity telefonovali a podľa toho, čo im povedali, firma neplánuje zrušiť platby za inštalácie (zatiaľ), skôr z toho mali dojem, že upravia nacenenie za inštalácie.
Kam firmy prejdú z Unity? Vybrať iný engine nie je také ľahké, keďže Unity bolo najuniverzálnejším nástrojom pre menšie hry a pre indie vývojárov s množstvom zakúpiteľných assetov v store. Ale sú možnosti:
Z menej preferovaných enginov stále funguje Cryengine, zrejme stále funguje aj jeho Amazon Lumberyard verzia, ale je tu aj Unigine a zaujímavý je aj Cocos engine, Play Canvas, Babylon Js. Vo videu už tieto enginy aj jeden kanál rozobral:
Náležite situácií už Godot rovno dostal akciu na vývojárske lekcie na Humble bundle, vývojárski youtuberi už začali aj s videami: |
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Cyberpunk 2077: Phantom Liberty 104
- Alza spustila nové zľavy 30
- Čo všetko priniesol Update 2.0 pre Cyberpunk 2077? 113
- Zaujímavé zľavy na Samsung S23 a A54 mobily 34
- Ukážka vylepšení Cyberpunku 2077 v update 2.0 oproti pôvodnej verzii 76
- GOG rozbehol veľký výročný výpredaj, rozdáva hru zadarmo 9
- Aký je Cyberpunk 2077 na Nvidia kartách oproti AMD a Intel kartám? 85
- Titánové telo na iPhone 15 Pro mobiloch mení pri dotyku farbu, zanecháva odtlačky 126
- Pripravované hry Bethesdy naznačené, príde Dishonored 3, Doom Year Zero alebo rema 74
- Analýza Cyberpunku 2077 s 2.0 updatom 25 zobraziť viac článkov >