Nvidia približuje DLSS 4 v interview |
Digital Foundry prinieslo rozsiahle interview s Nvidiou, konkrétne s Bryanom Catanzarom, vedúcim DLSS výskumu
Digital Foundry prinieslo rozsiahle interview s Nvidiou, konkrétne s Bryanom Catanzarom, vedúcim DLSS výskumu. Bryan podrobne vysvetľuje novinky a technológie, ktoré posúvajú hranice grafického spracovania, a ak vás zaujíma, čo prinesie budúcnosť, určite stojí za to si rozhovor pozrieť.
DLSS4 a nové technológie
Jedným z hlavných bodov rozhovoru je DLSS4, ktoré prináša nový transformer model pre upscaling. Tento model ponúka výrazne lepšiu kvalitu obrazu, no za cenu vyšších nárokov na výkon. Nvidia zatiaľ nekonkretizovala, o aký pokles výkonu oproti predchádzajúcemu dlss pôjde. Ak bude hlavne na starších kartách vyšší je pravdepodobné, že v hrách budú dostupné možnosti prepínania medzi DLSS3 a DLSS4, aby si hráči mohli zvoliť podľa preferencií.
Ray Reconstruction, ďalšia významná technológia, tiež využíva transformer model, čo prináša presnejšiu rekonštrukciu lúčov a realistickejšie osvetlenie. Táto technológia posúva hranice ray tracingu, pričom eliminuje mnohé z jeho doterajších obmedzení.
Multi Frame Generation bez optical flow
Jednou z najväčších zmien je prechod na nový algoritmus Multi Frame Generation, ktorý už nepoužíva optical flow. V predchádzajúcich generáciách sa optical flow využíval, pretože bol jediným dostupným riešením v rámci hardvérových limitácií. Mal však svoje nevýhody, keďže bol pevne viazaný na hardvér a nebolo ho možné flexibilne upravovať. Nový model je efektívnejší, spotrebuje menej pamäte a zlepšuje frame pacing, čo znamená plynulejší herný zážitok. Nvidia tiež zvažuje možnosť prispôsobiť túto technológiu aj pre karty RTX 30, no bude to závisieť od optimalizácie.
Reflex 3: minimálne lacencia
Ďalšou novinkou je Reflex 3, ktorý ešte výraznejšie znižuje vstupnú latenciu. Tento systém využíva AI na dopĺňanie častí snímok pri rýchlych pohyboch kamery. Ak sa počas vykresľovania scény zmení pohľad, Reflex 3 dokáže „vyplniť“ nové oblasti obrazu do momentu, kým ich grafická karta skutočne nevykreslí. Tento prístup pripomína princípy Frame Generation, ale sústreďuje sa na okraje obrazu, kde si hráč menej všimne prípadné vizuálne artefakty.
Budúcnosť grafiky a neural rendering
Catanzaro tiež hovoril o budúcnosti grafických technológií. Nvidia sa sústreďuje na neural rendering, ktorý nahrádza tradičné „zdola nahor“ metódy modelovania každého detailu scén. Vďaka umelej inteligencii sa môžu generovať realistické textúry, materiály a efekty bez potreby extrémneho manuálneho úsilia. To otvára nové možnosti pre realistické hry a vyššiu vizuálnu kvalitu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- PSN má výpadok 111
- Sony dáva odškodné za včerajší výpadok, ale len PS Plus predplatiteľom 81
- Nové zľavy na Alze boli spustené 21
- Kingdom Come: Deliverance II odštartoval na Steame slušne 148
- Mody na Kingdom Come: Deliverance II už prichádzajú 114
- Chcete pristupovať na internet bezpečne, anonymne a bez obmedzení? NordVPN je tu p 15
- Kingdom Come: Deliverance II predal milión kusov 135
- RECENZIA: Marvel's Spider-Man 2 (PC verzia) 79
- Článok: Čitateľská hra roka 2024 51
- RECENZIA: Builders of Egypt 8 zobraziť viac článkov >