Gamescom 2025: God Save Birmingham prinesie stredovekú zombie apokalypsu |
Aká je alpha verzia unikátnej zombie survival hry? Zahrali sme si prvých 20 minút z pre-alpha verzie hry.
Zombie apokalyptických hier sme mali možnosť zahrať si už desiatky, no Ocean Drive Studio prišlo s na prvý pohľad šialenou myšlienkou. Zasadiť dej do obdobia stredoveku, konkrétne 14. storočia, pridať základné survival mechaniky a crafting. My sme dostali možnosť vyskúšať si alpha verziu s len dvomi zbraňami, sekerou a vidlami, no demo hneď ukázalo svoje silné stránky. Už po prvom otvorení dverí domu si všimnete veľmi prepracované prostredie, z ktorého prakticky srší autentická stredoveká atmosféra. Tvorcovia sa snažili zachovať čo možno najpresnejšiu autenticitu a už od ranných fáz vývoja spolupracovali s Birminghamským múzeom, ktoré im ochotne poskytlo všetky možné detaily o meste z daného obdobia.
Objekty, ktoré sa nachádzajú v okolí domov, aj reálne pôsobia ako veci, ktoré by stredoveký človek mohol potrebovať, zombie majú oblečené dobové oblečenie chudobných dedinčanov a vy sa ako bežný človek z davu budete snažiť prežiť deň za dňom. Nemôžete sa ale bezhlavo vrhnúť do úplne každého súboja, keďže na porazenie nepriateľa vám nebudú stačiť len jeden alebo dva údery. Viac zombíkov vás dokáže jednoducho obkľúčiť a zo smrteľného zovretia sa vám už nemusí podariť dostať. S každou zo zbraní sa hrá trochu iným štýlom, napríklad s vidlami hráte podobne ako keby máte oštep, musíte držať dostatočnú vzdialenosť a mieriť na slabé miesta nepriateľa, ktoré môže byť u každého inde.
Pri hraní so sekerou dávate oveľa viac devastačných úderov, no musíte byť pri nepriateľovi veľmi blízko. Riskujete teda obkľúčenie a následne smrť, keďže musíte manažovať aj úroveň energie, a teda nedokážete sekať nekonečne dlho. Ak sa vám podarí sek dobre načasova,ť tak dokážete na jednu ranu oddeľovať končatiny, prípadne rozdrviť zombíkovi lebku. Môže sa ale ľahko stať, že úder načasujete nesprávne a trafíte ho len poriskom.
Výborne funguje fyzika objektov, ale aj samotných postáv. Prakticky každý predmet môžete stlačením kolieska myši dvihnúť a hodiť ho po nepriateľovi. Vďaka tomu mu môžete napr. barelom podraziť nohy a pri tom ako leží na zemi ho môžete ukončiť v brutálnej animácii. Dvíhanie objektov ale rýchlo spotrebúva energiu, takže predmety neudržíte dlho. Boj, dvíhanie predmetov, prípadne pohyb po mape ovplyvňuje váš smäd, nasýtenosť a oddýchnutie. Vodu viete jednoducho získať zo studní, spať môžete v domoch, no jedlo budete musieť nájsť. Zároveň po bojoch si budete musieť ošetriť poranenia pomocou bandáží, inak sa ľahko stane, že vykrvácate. Osobne musím pochváliť prepracovanosť fyzikálneho modelu, survival prvky a aj súboje boli zábavné, no uvidíme, čo prinesie celá hra.
Od autorov sme sa dozvedeli, že aktuálne cielia na 60 FPS, z dôvodu komplikovaných prepočtov fyzikálneho modelu namapovaného na animácie, no plánujú sa po dokončení hry zamerať na postupné odomykanie vyšších FPS a implementáciu DLSS a FSR. Plánujú taktiež pridať aj ostatné stredoveké zbrane, ako napr. meče a palcáty a taktiež sa zamýšľajú aj nad pridaním strelných zbraní (kuše a luky). Hra je postavená na Unreal Engine a aj napriek veľmi peknému nasvieteniu sa rozhodli nesiahnuť po Ray-tracingu, ale využívajú technológiu Lumen pre verné simulovanie svetelných podmienok dňa a noci. Demo bolo teda dobre hrateľné, no hlavne zábavné. Hra vyjde pravdepodobne niekedy v priebehu budúceho roka.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Mega zľavy spustené 33
- DOJMY: Resident Evil Requiem 25
- DOJMY: Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 28
- Metal Gear Solid Delta: Snake Eater dostal recenzie 41
- Ubisoft potvrdil príchod nového rozšírenia s novým prostredím pre Assassin's Creed 39
- Nvidia znížila ceny svojich RTX 50 Founders kariet v Európe 53
- Gamescom ocenenia boli vyhodnotené 39
- Ubisoft livestream z Gamescomu predviedol očakávané hry 20
- World of Tanks 2.0 verzia predstavená 14
- DOJMY: Silent Hill f 20 zobraziť viac článkov >
![]() |
PC
Vývoj: Ocean Drive Studio Štýl: Akcia / Survival |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|