PRIHLÁS

Ubisoft predstavil AI zapracovanú do postáv hry

Ubisoft postupne skúma zapracovanie AI do spolubojovníkov.

pridal saver 23.11.2025 o 10:54 pod hry
Ubisoft predstavil AI zapracovanú do postáv hry

HRY > NOVINKY >

Ubisoft bližšie predstavil Teammates, svoj prvý hrateľný výskumný projekt postavený na generatívnej AI, ktorý vznikol po úspechu dema Neo NPC z GDC 2024. Cieľom je preskúmať, ako môže prirodzená hlasová komunikácia meniť interakciu medzi hráčom a NPC v tradičnom FPS prostredí.

Ubisoft predstavil AI zapracovanú do postáv hry

Teammates je krátka FPS misia, kde hráč ako člen odboja preniká do nepriateľskej základne a má nájsť päť nezvestných členov tímu. Postupne získava ich posledné záznamy a bojuje proti hliadkam na ceste.

Hráča sprevádzajú:

  • Jaspar - hlasový AI asistent,
  • Pablo a Sofia - dvojica NPC spolubojovníkov s pokročilým generatívnym správaním.

Ubisoft predstavil AI zapracovanú do postáv hry

Jaspar: dynamický hlasový asistent v hre

Jaspar dokáže:

  • zvýrazniť nepriateľov a interaktívne objekty,
  • doplniť informácie o príbehu a okolí,
  • pomôcť s orientáciou v misii,
  • upraviť nastavenia či zastaviť hru,
  • reagovať na situáciu v reálnom čase na základe kontextu.

Nie je len technickým nástrojom, ale súčasťou príbehu a reaguje na hráča ako herná postava.

Ubisoft predstavil AI zapracovanú do postáv hry

Sofia a Pablo: NPC ovládané hlasom

NPC reagujú na prirodzené hlasové pokyny podobne ako Jaspar, ale fyzicky pôsobia v hernom svete. Môžu:

  • premiestniť sa do krytu,
  • útočiť na konkrétne ciele,
  • plánovať útok podľa hráčových pokynov,
  • viesť rozhovor v rámci definovaných osobností.

V úvode hry hráč ešte nemá zbraň a musí sa spoliehať na hlasové riadenie dvojice: prikazovať pohyb, formu útoku aj načasovanie.

Ubisoft predstavil AI zapracovanú do postáv hry

Tím chce projektom zistiť:

  • ako prirodzené rozprávanie môže meniť hrateľnosť,
  • ako môže AI reagovať na hráčov odlišnými spôsobmi,
  • aké typy interakcií sú možné len vďaka generatívnej technológii,
  • kde sú hranice a aké ochranné mechanizmy sú nutné.

Generatívna AI dostáva „mantinely“ - vývojári definujú osobnosti, motivácie a pravidlá. AI následne improvizuje v rámci týchto hraníc.

Ubisoft predstavil AI zapracovanú do postáv hry

Teammates už prešlo uzavretým testovaním niekoľkých stoviek hráčov. Vývojári zbierajú spätnú väzbu a rozvíjajú nástroje, ktoré by v budúcnosti mohli využiť iné tímy v Ubisofte. Pripravuje sa aj prezentačné video.

Ubisoft zatiaľ neplánuje integráciu tejto technológie do plnohodnotnej hry, no CEO Yves Guillemot tvrdí, že generatívna AI môže byť pre herný priemysel prelomom porovnateľným s nástupom 3D.





Páči sa mi! (+1)







Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Ms flight simulator 2024 pre x... (10)
Dobrý deň, zvažujem synovi kúpiť na Vianoce Micro...
|Operation flashpoint red river... (6)
ahojte. včera som zakúpil na steam red river,zo st...
|Napajanie ntb (7)
Zdravičko ... Potreboval by som pomoc ... Kupil so...
|Zdielanie gamepass, steam na d... (3)
Ahojte , idem synovi kupit na vianoce jeho vlastne...
|Upgrade pc- bude stačiť zdroj... (24)
Zdravím, po dlhej dobe idem upgradovať PC, z toho ...
|Čo ma dnes potešilo ... (43581)
Sem mozte pisat co vas dnes potesio , co ste prije...
|Screenshots (64701)
Vkladajte sem vaše zaujímavé screenshoty z hier. O...
|Sector hraje ... (127812)
:diskoška o HRACH, ktore prave hravate, ale aj o t...
|Filmy filmy filmy film... (48039)
O filmoch. Hádam chápete....
|Hlavná diskusia (33)
O všetkom, respektíve ak máte nejaké otázky alebo ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (46072)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk