PRIHLÁS

Grafické funkcie AMD Redstone zatiaľ dobre nefungujú

AMD sa snaží dohnať Nvidiu v grafickych funkcia s AI, ale vidieť, že majú pred sebou ešte dlhú cestu.

pridal saver 11.12.2025 o 10:17 pod hry
Grafické funkcie AMD Redstone zatiaľ dobre nefungujú

HRY > NOVINKY >

Digital Foundry a aj ostatné weby sa pozreli na AI Redstone grafické funkcie AMD a zhodnotili, že ešte nefungujú a je to skôr len preview.

Konkrétne Digital Foundry zatiaľ prinieslo prvý pohľad na „ray regeneration“, ktorého debut sa objavil v Call of Duty Black Ops 7, ale nie je to zvláštna prvá ukážka. Je len v multiplayeri a Ray regeneration sa v hre aplikuje iba na odrazy, nezahŕňa tiene, priame ani nepriame osvetlenie, takže nejde o kompletnú náhradu tradičných denoiserov.

DF narazilo na zásadný problém a to, že pri rovnakých grafických nastaveniach sa obraz na AMD a Nvidia kartách líši.

Rozdiely zahŕňajú:

  • odlišnú úroveň tmavosti a post-processingu
  • inak vykreslené tiene
  • chýbajúce svetelné reflekcie alebo nástenné nápisy v odrazoch na AMD strane

Zároveň zistili, že Ray regeneration nie je Ray reconstruction, nie je jeho plnou alternatívou:

  • FSR ray regeneration neobsahuje vlastné upscalovanie ray tracingu
  • funguje s FSR3, FSR4, TAA alebo XESS, teda nie je pevne spojená s upscalerom
  • výstupné rozlíšenie odrazov zodpovedá internému renderingu (napr. 1080p pri 4K performance režime), nepomáha to základnej funkcii a teda priniesť kvalitnejšie zachytenie raytracingu

Nvidia pri ray reconstruction používa jednotný systém, ktorý kombinuje upscaling + denoising, a preto sú odrazy výrazne ostrejšie vo vyššej kvalite.

Ray regeneration zároveň zatiaľ nezvláda viaceré kľúčové efekty:

  • contact hardening - odrazy pri kontakte s objektom majú zostať ostré a postupne mäknúť
  • správne správanie pri rôznych úrovniach drsnosti materiálov
  • v mnohých scénach zostávajú odrazy rovnako ostré alebo rovnako rozmazané po celej dĺžke

To DF považuje za znak toho, že ide o neúplnú či „beta“ verziu technológie.

Hardware Unboxed otestovalo Frame Generation a hovorí, že je pokazené, podobne nie je v základnej kvalite na plné nasadenie. Problémom je hlavne frame pacing, teda časovanie frejmov:

  • na adaptívnych monitoroch (FreeSync / VRR) je výstup vo väčšine hier trhaný a „dvojtaktný“
  • typický pattern: dva snímky rýchlo za sebou, potom dlhšia pauza, potom zasa dva rýchle snímky
  • problém je jasne viditeľný pri plynulých otočkách kamerou, ale aj pri chôdzi vpred

V porovnaní s DLSS frame generation, ten má v tých istých hrách konzistentný, plynulý frame pacing.

AMD o probléme vie, dostalo report ešte pred vydaním, ale zatiaľ bez riešenia. Keďže rovnaké ťažkosti existujú už od FSR3 (2023), nejde zrejme o drobnú chybu, skôr o samotný spôsob, akým FSR frame gen pracuje s časovaním snímok.





Páči sa mi!







Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Slúchadlá s mikrofónom (0)
Servus potrebujem poradiť, pustil som sa do Arc Ra...
|Nový tv - potrebujem poradiť (4)
Zdravím je tu niekto kto sa vyzná v televízoroch a...
|Upgrade pc (5)
ahojte.je rozumne upgrade v tejto dobe z amd 7 580...
|Iem slúchadlá pre competitive ... (12)
Čaute, v poslednej dobe som opäť začal hrávať komp...
|Battlefield6 (17)
Ahojky, fakt ma to zaujíma Mám - MSI Z97 GAMING 5...
|Čo vas dnes nasr... nahnevalo ... (44695)
Opozitum temy co vas dnes potesilo , takze sem sa ...
|Must see (41943)
Su veci ktore sa slovami opisat nedaju a preto pat...
|Čo ma dnes potešilo ... (43607)
Sem mozte pisat co vas dnes potesio , co ste prije...
|Screenshots (64855)
Vkladajte sem vaše zaujímavé screenshoty z hier. O...
|Sector hraje ... (128019)
:diskoška o HRACH, ktore prave hravate, ale aj o t...
|Svet, ukrajina, vojny ... (46874)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk