Takže, fanúšikovia Halo už majú demo Halo Wars určite prejdené a určite im zachutilo. Hra totiž nečakane doviedla konzolové realtime stratégie do štádia v akom ich konzoloví hráči potrebujú. A teda do skutočne jednoduchej a intuitívnej hrateľnosti. Halo Wars tak nasleduje stopy Halo, ktoré spravilo to isté s FPS štýlom. Žiadne komplikované ovládanie, len zábava, explózie a boj. Presne to čo hráči Halo od hry očakávajú.
Samozrejme nie je to žiadna klasická realtime stratégia, skôr sa presúva do niečho čo môžeme nazvať arcade realtime strategy, kde základ celého boja tvorí označiť si celú armádu (jedným tlačidlom) a útočiť ňou na nepriateľov primárnym alebo sekundárnym útokom. Síce nechýba ani možnosť označovať si jednotky po menších skupinkách, alebo po jednom a snažiť sa taktizovať, ale to už bude skôr pre tych tuhších stratégov, ktorí si zvolia vyššiu obtiažnosť.
Mimo samotného útoku nechýbajú základne, ktoré nemusia nič tažiť, ale dostávajú pravidelné zásoby z materskej lode vo vesmíre. Hráčovi stačí len naklikať sériu základných prístavieb k hlavnej budove, kde sú štandardné možnosti ako elektráreň, baraky, obranné veže, výskumné centrom pridávajúce upgrady a budovy pre pozemné a vzdušné jednotky. Tu si jednotky naklikáte a postavíte, následne sa vám vyrobia a pri označení všetkých jednotiek sa pridajú k armáde. Jednoduché a veľmi účinné. Pri stavbe základne ide o stratégiu koľko elektrární a koľko zásobovacích budov postaviť na obmedzených lokáciách v základni a hlavne kedy. Totiž čím viac zásobovacích budov, tým rýchlejšie prichádzajú zásoby a tým viac jednotiek postavíte, ale silnejšie jednotky potrebujete viac elektrární a potom treba niektorú z ostatných budov zrušiť.
Graficky je hra na vysokej úrovni a to hlavne animáciami jednotiek, prepracovaním základne a boje sú priam explozívne. Prostredie kvalitou nezaostáva a jazdenie na Warthogu cez snehové pláne má niečo do seba aj v strategickom pohľade. Trochu škoda, že autori vyššie neumožnili priblíženie, alebo pohľad z tretej osoby na Warthoga. Vrcholom celej hry sú perfektné CGI animácie prepletajúce misie a ukazujúce príbeh, ktorý približuje udalosti pred prvou Halo hrou. Pri pohľade na animácie si fanúšik Halo pomyslí, že takto by chcel, aby vyzeralo Halo 4.
Celkovo Halo Wars určite splní očakávania Halo fanúšikov a ak už nie kvoli ničomu inému, tak pre tie animácie a príbeh si to zahrajú aj ľudia čo nemajú stratégie radi. Dúfajme, že od Halo Wars si ostatné konzolové realtime stratégie zoberú príklad. Žiadne zložité budovanie, žiadne náročné označovanie jednotiek. Len útok a taktická výroba.
Hru približuje aj nový trailer.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Zomrel Cary-Hiroyuki Tagawa, známy ako Shang Tsung z Mortal Kombatu 19
- Netflix oficiálne ohlasuje odkupovanie Warner Bros za 82 miliárd dolárov 136
- Čo získa Netflix odkúpením Warner Bros? 52
- Ako teraz vyjde poskladanie PC? Oplatí sa stále zložiť si ho, alebo kúpiť už hotov 127
- RECENZIA: Blood: Refreshed Supply 37
- Nové zľavy pred Vianocami 16
- Netflix vyhral ponuku na odkúpenie Warner Brosu, začína rokovania 80
- Arabi vlastnia prakticky celé EA 75
- RECENZIA: Project Motor Racing 13
- Výrobcovia PC budú pre ceny pamätí zdražovať desktop zostavy a aj notebooky 62 zobraziť viac článkov >
|
Xbox 360
Vývoj: Microsoft / Ensemble studios Štýl: Stratégia / Realtime Web: domovská stránka hry
| |||
|
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
| |||













