KickStarter kampaň Pillars of Eternity odvrátila bankrot Obsidianu |
Majitelia už boli pripravení zhasnúť svetlá a naposledy za sebou zatvoriť dvere.
Obsidian prišiel krátko pred vydaním Pillars of Eternity s priznaním, že táto hra je pre neho oveľa dôležitejšia, než si fanúšikovia doteraz dokázali predstaviť. Štúdio Obsidian Entertainment má na konte niekoľko skvelých hier počnúc Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords a Fallout: New Vegas (takmer) končiac. O to viac prekvapila informácia, že štúdio stálo počas roka 2012 na samom pokraji bankrotu.
Dôvodom prázdnych vreciek bola zrušená hra pre Microsoft a jeho Xbox One. Štúdio investovalo do vývoja hry obrovské množstvo času a prostriedkov, ale projekt bol z neoznámených príčin zrušený. Z vyjadrení majiteľov štúdia bolo ale cítiť, že červenú dal projektu Microsoft.
"Bolo to vzrušujúce, ale stálo nás to veľa práce a hra bola, bohužiaľ, zrušená", povedal šéf Obsidianu Feargus Urquhart. Doplnil ho Josh Sawyer, riaditeľ projektu Fallout: New Vegas a teraz aj Pillars of Eternity: "Ak narazíte s hrou s takto veľkým rozpočtom, narazíte poriadne tvrdo. Na spoločnosť ako Obsidian má zrušenie takéhoto projektu obrovský finančný dopad."
V ďalšej fáze sa štúdio pokúšalo získať zákazku od iných vydavateľstiev, ale ani raz sa na nich neusmialo šťastie. Už to vyzeralo, že štúdio čaká neodvratná záhuba, ale nakoniec ho zachránili samotní hráči. Čelní predstavitelia štúdia si všimli veľký úspech KickStarter kampaní Double Fine Adventure a Wasteland 2. A zvyšok je už história. Old school RPG v novom kabáte bolo presne to, čo hráči od Obsidianu chceli a na jeho výrobu vyzbierali takmer 4 milióny dolárov.
Teraz sa už k svojej ťažkej finančnej situácií môže Obsidian bez obáv priznať. Od skončenia kampane ubehlo dva a pol roka, Pillars of Eternity vyjde 26. marca a Obsidian medzičasom pre Ubisoft vyrobil veľmi úspešný South Park: The Stick of Truth, asistoval inXile Entertainment pri príprave Wasteland 2 a tanková MMO Armored Warfare je už vo fáze beta-testovania. Nič z toho by sa nestalo bez podpory hráčov.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Roboti nás raz nahradia, v BMW už jeden pracuje 5 mesiacov 90
- Battlefield 6 pri vydaní pritiahol len na Steame cez 700 tisíc hráčov 147
- DOJMY: Heroes of Might and Magic: Olden Era 36
- RECENZIA: Metal Gear Solid Delta: Snake Eater 28
- Windows 10 podpora dnes skončila, ale môžete si ju predĺžiť na ďalší rok 127
- Nové Alza dni zľavy spustené 4
- Optimálna cena GTA VI by podľa analytikov bola 69 dolárov 103
- Čo AMD prinesie do RDNA 5 GPU čipov? 83
- Informácie teraz hovoria, že nový Xbox príde v roku 2027, dopĺňajú špecifikácie 74
- Slovenskí vývojári chystajú realistický simulátor električiek Elektronka: Bratisla 45 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Paradox Interactive / Obsidian Entertainment Štýl: RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|