Gabe Newell vysvetľuje nový prístup Steamu k modom |
Je predávanie cestou ku skvalitneniu modov?
Pred dvoma dňami vyplávala na povrch informácia o zrušení "donate" tlačidla zo Steam Workshopu. Ak chcú móderi za svoju prácu dostávať peniaze, musia ich predávať. A čo viac, Steam si z koláča odhryzne poriadny kus a k móderovi sa nakoniec dostane iba 25 % z vyzbieraných peňazí. Ako sa dalo očakávať, komunita začala protestovať a založila aj petíciu, ktorú už podpísalo takmer 120 tisíc hráčov. O upokojenie hráčskej komunity sa včera pokúsil aj samotný Gabe Newell.
"Naším cieľom je zlepšiť módovanie pre tvorcov aj hráčov," napísal Newell na reddit. "Ak by tomu niečo prekážalo, vyhodíme to na smetisko. Ale momentálne som v tejto veci optimistický a verím, že takto vyhrajú tvorcovia módov aj hráči. Avšak nakoniec sa vždy rozhodujeme podľa zozbieraných dát."
Gabe Newell zároveň vysvetlil, prečo nový model skúšajú práve na The Elder Scrolls V: Skyrim.
"Skyrim je skvelým príkladom hry enormne profitujúcej z módov. Spoplatnené módy majú zvýšiť investície do kvality módov, nie im ublížiť. Asi tak polovica Valve prišla zo sveta módov. John Cook a Robin Walker vymysleli Team Fortress ako mód do Quake. Ice frog urobil Dotu ako mód pre Warcraft 3. Dave Riller a Dario Casali robili mapy pre Doom a Quake. John Guthrie a Steve Bond prišli do Valve vďaka tomu, že sa Johnu Carmackovi páčila ich práca v QuakeC. Každý z nich sa mohol sústrediť na vývoj hier, až keď za to začal brať peniaze. Makanie v reštaurácii vám nepomôže s prípravou dobrej hry.
Steam vidíme ako zbierku užitočných nástrojov pre zákazníkov i výrobcov obsahu. So Steam Workshop sme sa už dostali do bodu, kedy komunita platí svojim najobľúbenejším móderom viac, než by si zarobili u tradičného vývojárskeho štúdia. Dať móderom možnosť nechať si za prácu zaplatiť sa zdá byť správnym krokom."
Aj po tomto vysvetlení však ešte zostali na stole dve závažné otázky. Jednou je, ako chce Valve zabrániť kradnutiu módov? V súčasnosti si ktokoľvek môže stiahnuť mód napríklad z webu nexusmods a nahrať do Workshopu ako svoj vlastný. Newell na túto otázku nedal práve uspokojivú odpoveď, budú sa proste pokúšať spoplatnené módy kontrolovať spoliehajúc sa pri tom na upozornenia od komunity.
Najpálčivejšou otázkou je, prečo móderovi vziať až 75 percent, keď ho v skutočnosti chcú podporiť? Toto číslo však, podľa Newella, nebude zavedené plošne a jeho výška nie je rozhodnutím Valve ale distribútora, čiže v prípade Skyrimu Bethesdy. A ak rozdelenie percent závisí na prianí distribútora, dá sa z toho usúdiť, že z tých 75 % dostane nemalý podiel.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Sam Altman z OpenAI hovorí, že jeden príkaz v ChatGPT spotrebuje pätnástinu čajove 38
- The Witcher 3 by mal dostať nové DLC 65
- RECENZIA: Mario Kart World 106
- Harry Potter seriál už obsadil Malfoyovcov 38
- Článok: Nintendo Switch 2 54
- Nové mega zľavy spustené 31
- Článok: Dnes by Dead Space nedostal zelenú - vydavatelia sa boja riskovať 17
- PlayStation Plus Premium a Extra predstavilo júnové hry 17
- MindsEye podľa očakávaní kvalitou neohúrilo 73
- RECENZIA: The Alters 26 zobraziť viac článkov >