Gabe Newell vysvetľuje nový prístup Steamu k modom

Je predávanie cestou ku skvalitneniu modov?

pridal roberto 27.4.2015 o 8:17 pod hry
Gabe Newell vysvetľuje nový prístup Steamu k modom

HRY > NOVINKY >

Pred dvoma dňami vyplávala na povrch informácia o zrušení "donate" tlačidla zo Steam Workshopu. Ak chcú móderi za svoju prácu dostávať peniaze, musia ich predávať. A čo viac, Steam si z koláča odhryzne poriadny kus a k móderovi sa nakoniec dostane iba 25 % z vyzbieraných peňazí. Ako sa dalo očakávať, komunita začala protestovať a založila aj petíciu, ktorú už podpísalo takmer 120 tisíc hráčov. O upokojenie hráčskej komunity sa včera pokúsil aj samotný Gabe Newell.

"Naším cieľom je zlepšiť módovanie pre tvorcov aj hráčov," napísal Newell na reddit. "Ak by tomu niečo prekážalo, vyhodíme to na smetisko. Ale momentálne som v tejto veci optimistický a verím, že takto vyhrajú tvorcovia módov aj hráči. Avšak nakoniec sa vždy rozhodujeme podľa zozbieraných dát."

Gabe Newell zároveň vysvetlil, prečo nový model skúšajú práve na The Elder Scrolls V: Skyrim.

"Skyrim je skvelým príkladom hry enormne profitujúcej z módov. Spoplatnené módy majú zvýšiť investície do kvality módov, nie im ublížiť. Asi tak polovica Valve prišla zo sveta módov. John Cook a Robin Walker vymysleli Team Fortress ako mód do Quake. Ice frog urobil Dotu ako mód pre Warcraft 3. Dave Riller a Dario Casali robili mapy pre Doom a Quake. John Guthrie a Steve Bond prišli do Valve vďaka tomu, že sa Johnu Carmackovi páčila ich práca v QuakeC. Každý z nich sa mohol sústrediť na vývoj hier, až keď za to začal brať peniaze. Makanie v reštaurácii vám nepomôže s prípravou dobrej hry.

Steam vidíme ako zbierku užitočných nástrojov pre zákazníkov i výrobcov obsahu. So Steam Workshop sme sa už dostali do bodu, kedy komunita platí svojim najobľúbenejším móderom viac, než by si zarobili u tradičného vývojárskeho štúdia. Dať móderom možnosť nechať si za prácu zaplatiť sa zdá byť správnym krokom."

Gabe Newell vysvetľuje nový prístup Steamu k modom

Aj po tomto vysvetlení však ešte zostali na stole dve závažné otázky. Jednou je, ako chce Valve zabrániť kradnutiu módov? V súčasnosti si ktokoľvek môže stiahnuť mód napríklad z webu nexusmods a nahrať do Workshopu ako svoj vlastný. Newell na túto otázku nedal práve uspokojivú odpoveď, budú sa proste pokúšať spoplatnené módy kontrolovať spoliehajúc sa pri tom na upozornenia od komunity.

Najpálčivejšou otázkou je, prečo móderovi vziať až 75 percent, keď ho v skutočnosti chcú podporiť? Toto číslo však, podľa Newella, nebude zavedené plošne a jeho výška nie je rozhodnutím Valve ale distribútora, čiže v prípade Skyrimu Bethesdy. A ak rozdelenie percent závisí na prianí distribútora, dá sa z toho usúdiť, že z tých 75 % dostane nemalý podiel.





Páči sa mi!

Zaradené pod: Steam, valve, gabe newell, mod






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19547)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk