Gabe Newell vysvetľuje nový prístup Steamu k modom |
Je predávanie cestou ku skvalitneniu modov?
Pred dvoma dňami vyplávala na povrch informácia o zrušení "donate" tlačidla zo Steam Workshopu. Ak chcú móderi za svoju prácu dostávať peniaze, musia ich predávať. A čo viac, Steam si z koláča odhryzne poriadny kus a k móderovi sa nakoniec dostane iba 25 % z vyzbieraných peňazí. Ako sa dalo očakávať, komunita začala protestovať a založila aj petíciu, ktorú už podpísalo takmer 120 tisíc hráčov. O upokojenie hráčskej komunity sa včera pokúsil aj samotný Gabe Newell.
"Naším cieľom je zlepšiť módovanie pre tvorcov aj hráčov," napísal Newell na reddit. "Ak by tomu niečo prekážalo, vyhodíme to na smetisko. Ale momentálne som v tejto veci optimistický a verím, že takto vyhrajú tvorcovia módov aj hráči. Avšak nakoniec sa vždy rozhodujeme podľa zozbieraných dát."
Gabe Newell zároveň vysvetlil, prečo nový model skúšajú práve na The Elder Scrolls V: Skyrim.
"Skyrim je skvelým príkladom hry enormne profitujúcej z módov. Spoplatnené módy majú zvýšiť investície do kvality módov, nie im ublížiť. Asi tak polovica Valve prišla zo sveta módov. John Cook a Robin Walker vymysleli Team Fortress ako mód do Quake. Ice frog urobil Dotu ako mód pre Warcraft 3. Dave Riller a Dario Casali robili mapy pre Doom a Quake. John Guthrie a Steve Bond prišli do Valve vďaka tomu, že sa Johnu Carmackovi páčila ich práca v QuakeC. Každý z nich sa mohol sústrediť na vývoj hier, až keď za to začal brať peniaze. Makanie v reštaurácii vám nepomôže s prípravou dobrej hry.
Steam vidíme ako zbierku užitočných nástrojov pre zákazníkov i výrobcov obsahu. So Steam Workshop sme sa už dostali do bodu, kedy komunita platí svojim najobľúbenejším móderom viac, než by si zarobili u tradičného vývojárskeho štúdia. Dať móderom možnosť nechať si za prácu zaplatiť sa zdá byť správnym krokom."
Aj po tomto vysvetlení však ešte zostali na stole dve závažné otázky. Jednou je, ako chce Valve zabrániť kradnutiu módov? V súčasnosti si ktokoľvek môže stiahnuť mód napríklad z webu nexusmods a nahrať do Workshopu ako svoj vlastný. Newell na túto otázku nedal práve uspokojivú odpoveď, budú sa proste pokúšať spoplatnené módy kontrolovať spoliehajúc sa pri tom na upozornenia od komunity.
Najpálčivejšou otázkou je, prečo móderovi vziať až 75 percent, keď ho v skutočnosti chcú podporiť? Toto číslo však, podľa Newella, nebude zavedené plošne a jeho výška nie je rozhodnutím Valve ale distribútora, čiže v prípade Skyrimu Bethesdy. A ak rozdelenie percent závisí na prianí distribútora, dá sa z toho usúdiť, že z tých 75 % dostane nemalý podiel.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Alza dni zľavy spustené 17
- RECENZIA: Ninja Gaiden 4 41
- RECENZIA: The Outer Worlds 2 37
- Samsung: Miniaturizácia procesorov už takmer skončila, ďalšie zmenšenia už ponúknu 69
- Shuhei Yoshida tvrdí, že grafický výkon v PlayStation konzolách dosiahol svoj limi 73
- RECENZIA: Darkenstein 3D 11
- Sarah Bond: Nový Xbox bude veľmi hi-end a veľmi prémiový 110
- Vianočná ponuka Orangeu prináša konzoly, Rephone a kopec iných ponúk 18
- Battlefield 6 predstavuje prvú sezónu 79
- Warner Bros predaj už láka veľkých hráčov - Apple, Netflix, NBC Universal, Amazon 44 zobraziť viac článkov >














