PRIHLÁS

Warhammer 40.000: Dawn of War

Používateľské dojmy

PC
pridal peter5number 29.7.2005 o 18:04 pod preview

9.0


Táto hra už síce vyšla a okrem "hlavnej" sectoráckej recenzie na ňu nie sú žiadne články, a preto by som Vám chcel opísať svoje pocity po dohraní demoverzie.
Hneď pri prvom pohľade na hru som si všimol, že je to akýsi mix Starcraftu a Warcraftu, špičkových RTS od Blizzardu. Podľa môjho názoru je to nakoniec buď absolútne špičková hra alebo úplne domiešaný mix. Možno to skončilo niekde medzi ale firma Relic Entertainment sa môže istotne pochváliť kvalitnou stratégiou, lebo podľa toho čo som videl a hral, samotná plná hra sa zaradí minimálne medzi nadpriemerné tituly. Toto je však len môj odhad a teraz Vám bližšie opíšem moje pocity po hraní demoverzie.
Po veľmi zaujímavom a pekne spracovanom intre máte na výber medzi dvoma mapkami v Skirmishe (pre 2 a 4 hráčov) alebo si môžete priamo zahrať štvrtú misiu z kampane. Hrať sa však dá len za jeden národ, Space Marines a zatiaľ čo v Skirmishi bojujete tiež proti rovnakým nepriateľom, v kampani si zabojujete proti Orkom. V plnej verzii sa majú údajne objaviť štyri národy a kampaň, ktorú môžete prejsť len za jednu stranu konfliktu, Vesmírnych mariňákov. Celá hra je vlastne o ťažení surovín a energie, ktoré potrebujete na stavanie budov, v ktorých si vyrábate jednotky a s ktorými zničíte nepriateľa :). Prvý krát keď som klikol na stavbu budovy som sa zľakol, že kto ma to bombarduje ale neskôr som zistil, že spôsob výroby spočíva v "hádzaní" rozostavaných budov z vesmíru a jednotky Vám dovezie vesmírna loď.
Spôsob ťažby je celkom zaujímavý a musím uznať, že spolu s hudbou vhodne udržiava atmosféru. Suroviny na výstavbu získavate obsadením tzv. Strategických miest. Čím viac ich máte, tým rýchlejšie bohatnete. Toto miesto Vám však môže vziať nepriateľ a tak ho musíte chrániť, príp. na ňom vybudovať budovu, ktorá slúži na rozšírenie rádiusu, v ktorom si môžete stavať budovy. Je to niečo podobné ako v Starcrafte, kde ste si museli pri hre za Protossov stavať Pylóny. Zainteresovaní určite vedia o čom hovorím, ostatní, ktorí nehrali Starcraft asi nevedia čo je to poriadna RTS:). Okrem týchto strategických miest, ktoré sú umiestnené na špecifických miestach na mapke, môžete v skirmishi obsadiť aj tzv. Kritické miesto, pri ktorom sa spustí časomiera, a ak ho udržíte do vyčerpania limitu, vyhráte. Práve pri obsadení tohto miesta ma hra najviac sklamala, presnejšie ma sklamala inteligencia nepriateľa. Zatiaľ čo pri útokoch nepriateľ celkom logicky útočí tou najlepšou cestou a po obsadení strategických miest si ich účinne chráni, nedokáže ani za 4 minúty vziať/zrušiť/privlastniť si kritické miesto. Z toho vyplýva, že 4 minúty stáli nepriateľské jednotky okolo tohto miesta a za ten čas ho neobsadili. Toto je najvážnejší nedostatok demoverzie a dúfam, že v plnej hre sa to napraví. Obsadzovanie inak prebieha nasledovným spôsobom. Vezmete si jednotku (vojakov), prídete k tomuto miestu a vztýčite na ňom svoju vlajku. Za chvíľu už bude toto miesto patriť Vám (podobne ako v Command and Conquer Generals, keď ste "capturovali" budovu a Váš panáčik si pritom zapichol vedľa nej svoju vlajku. Kto to nepozná, asi nevie čo je to poriadne stratégia:).
Spomínal som suroviny, tak sa k nim vrátim. Okrem týchto "produktov strategických miest" potrebujete elektrinu, ktorá sa vyrába v Plazmovom generátore. To je budova, ktorá sa dá voľne postaviť. Inak tu máte hŕstku budov, napr. Barrack, Armory, Stronghold (hlavná budova), Sacred Artifact alebo aj obranné prostriedky ako mínové pole alebo Turret. Vaše jednotky sú veľmi rozmanité, máte skautov, a rôzne vojenské oddiely, či už mariňákov, assault vojakov s jetpackmi alebo terminátorské jednotky (a plno zaujímavých upgradov. Vyrobíte si napríklad štvorčlennú skupinku mariňákov, dokúpite si ďalších štyroch a kúpite im rozdielne zbrane. Jednému napríklad raketomet, druhému plameňomet, plazma gun, machine gun alebo iné nebezpečné kúsky). Zo strojov je tu tank slúžiaci ako artiléria, dva typy chodiacich robotov atď. Orkovia majú tiež veľmi rozmanité jednotky ale opisovať ich nebudem, spomeniem len to, že každý vojak má k dispozícii streľnú zbraň a zbraň na boj zblízka. Toto mi pripadalo trošku divné, že armády z ďalekej budúcnosti bojujú ako staroveké civilizácie so sekerami a mečmi:).
Úplne najviac ma popri hrateľnosti, ktorá je naozaj na vysokej úrovni, potešilo nadpriemerné grafické spracovanie. Lesklý odraz slnka na vode je len minimum čo hra ponúka, vidieť sa dá neustále prúdenie dymu z jetpackov alebo z tanku, ktorý si neustále testuje hydrauliku:), za chodiacimi jednotkami sa práši a spracovanie tvári hlavných hrdinov, brnenie jednotiek, animácie a tiene sú fantastické (samozrejme pri maximálnom zoome). Možno len ten les mohli trošku lepšie stvárniť, no to až tak navadí, lebo stále je to ok. Nemohol som však uveriť jednej veci, konkrétne požiadavkam na hardware. Na mojej starej, oprášej, pokazenej, nepixelshaderovo:) orientovanej zostave mi hra frčala na plných detailoch v rozlíšení 1024x768. Niekedy demo nie je tak dobre optimalizované ako plná hra a mám akú-takú záruku, že rovnako bude šľapať full-verzia. So zvukmi a hudbou je to na rovnakej úrovni, teda veľmi slušnej. Hudba občas graduje, inokedy stíchne a pokriky vojakov sú namieste. Každá budova vydáva po kliknutí charakteristický zvuk, dabing hrdinov a ich slangy sú vydarené.
Takže teraz som poriadne nabrúsený, lebo táto hra ma veľmi milo prekvapila a teším sa na plnú verziu, niekedy nabudúce sa možno dočítate recenzie. Ale to až o veeeľmi dlhý čas, lebo mám teraz iné starosti a nie sú to War....veď vy už viete čo:). Lúčim sa s Vami Warhammerským heslom z menu: "Upáľ kacírov, zabi mutantov, očisti nečistých." (Warhammer 40.000:Dawn of War)

napísal peter5number 29.7.2005



Páči sa mi!

9.0
WARHAMMER 40.000: DAWN OF WAR

PC

Vývoj: THQ / Relic Entertainment
Štýl: stratégia / realtime
Web: domovská stránka hry
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
9.0
| The Last of Us: Part II
[pridal DarkDRAGON 30.6.2020 218]
| Mafia - Definitive Edition - Čo ukázal trailer?
[pridal deadawp 14.6.2020 23]
8.0
| Deus Ex: Game of the Year Edition-Non Nostalgic Review
[pridal AutorNeznámy 12.6.2020 21]
8.0
| Call of Duty: Warzone
[pridal MaDMAuz 26.5.2020 31]
7.0
| Darksiders: Warmastered Edition
[pridal AutorNeznámy 13.5.2020 12]
7.5
| Baldurs Gate: Enhanced Edition Non Nostalgic Review
[pridal AutorNeznámy 28.4.2020 26]
7.5
| Resident Evil 3
[pridal DarkDRAGON 10.4.2020 46]
8.0
| Doom Eternal
[pridal DarkDRAGON 31.3.2020 39]
| Zombíci v hrách
[pridal Combat77 25.1.2020 33]
4.0
| Need for Speed Heat
[pridal Pucin 19.1.2020 10]
9.9
| Ultimate Doom - Nestárnuca Klasika
[pridal 29.11.2019 10]
| CrisTales (demo)
[pridal Regina Spectra 10.11.2019 1]
| Predstavenie Apple Arcade
[pridal Zemla 28.9.2019 0]
| Dojmy: Midnight Ghost Hunt - Alpha Test
[pridal tamo323 27.8.2019 0]
9.0
| The Cat Lady
[pridal de Bielawa 13.8.2019 8]
9.4
| Warhammer 40 000: Dark Heresy 2
[pridal dogyno 9.8.2019 15]
8.0
| The Sinking City
[pridal Erasermark 6.7.2019 13]
9.0
| Days Gone
[pridal TLOU MAN 44 6.5.2019 6]

SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #124


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Xbox one x a ps5 - výber tv 55... (1)
Čaute, ktoré tv do 500€ by sa najviac oplatilo k n...
| Gears 5 (7)
Chcel by som poprosit poradit. Nejde mi rozbehnut ...
| Pubg - lagovanie na vykonnom n... (3)
caute. toto su parametre notebooku Intel Core i7-6...
| Čo mám robiť s novou mafiou? (3)
Pozdravujem, dlhšie už rozmýšľam nad niečím, al...
| Aoc - frekvencia (2)
Zdravím SAVER, mám taký problém. Mám monitor AOC Q...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2020 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk