Call of Juarez: Bound in Blood

Čo vás ako prvé napadne, keď niekto spomenie slovíčko western??? Niektorých napadnú mohutné prestrelky a zaprášené kolty, iných zas špagety a nás hráčov napadnú bratia McCallovci.

PC
pridal aDQo2811 31.8.2010 o 19:49 pod používateľské recenzie

9.0


Čo vás ako prvé napadne, keď niekto spomenie slovíčko western??? Niektorých napadnú mohutné prestrelky a zaprášené kolty, iných zas špagety a nás hráčov napadnú bratia McCallovci. Myslím, že mnohý z vás si hovoria o čom to tu rozprávam, no odpoviem vám jediným slovom. Techland, štúdio, ktoré bolo úplne neznáme až do roku 2006, kedy vydali svoju prvú hru s menom Call of Juarez. Hneď po vydaní tejto hry sa vytvorili dve skupiny hráčov. Tá prvá skupina si hru pochvaľovala a užívala. Tá druhá skupina ju odcudzovala a zveličovala. Pre mňa bola hra na začiatku úplne neznáma. Keďže to vydávalo neznáme štúdio, tak ma tá hra dvakrát nezaujímala. Všetko sa zmenilo v okamihu keď som si prečítal, že ju pod ochrannými krídlami drží veľmi známe štúdio Ubisoft, ihneď som sa o hru začal zaujímať. Po prečítaní zopár informácii o hre a zhliadnutí obrázkov som si povedal, že by som to mohol skúsiť. K tomu ma ťahal aj fakt, že hier z westernovou tematikou je tu asi ako jahôd v zime a taký western by sa počas upršaných víkendov mohol hodiť. Po krátkom čase som si hru zaobstaral a neľutoval som. Kombinácia akčných prestreliek a tichých niekedy až frustrujúcich stealth misií ma jednoznačne očarila a ja som si mohol len užívať tú krásu, ktorú mi hra poskytla. Po pár rokoch presnejšie troch rokoch sa poľské štúdio Techland znovu vrátilo s pokračovaným tejto senzačnej hry a previedlo sa v tom najlepšom slova zmysle. A ako to vlastne všetko dopadlo?? Usaďte sa uvoľnite a ja vám to všetko pekne vyrozprávam (teda napíšem).

Dúfam, že som vás dostatočne navnadil a priniesol vám aspoň jednu slinu, ktorú si budete musieť utrieť, pretože je tu toho ešte omnoho viac.

Hlavná dejová línia sa odohráva pred udalosťami jednotky, presnejšie spred 20 rokov. Tentoraz sa príbeh točí okolo troch bratov, ktorí sa spolu nikdy nepohodnú a neustále sa hádajú. Ten najväčší z trojice bratov sa volá Ray. Za neho sme si mohli zahrať aj v predchodcovi, kde bol kňaz. Teraz to je pištoľník, ktorý oproti svojmu mladšiemu bratovi preferuje skôr Rambo štýl. Jeho preferované zbrane sú dva kolty s ktorými dokáže narobiť peknú paseku. Jeho menší brat Thomas je skôr na stealth štýl. S koltom toho veľa nenarobí, ale keď má v ruke laso a luk, tak je to priam majster v obore. Ich najmenší braček s menom William je kňaz, ktorý je síce nehrateľný, ale skoro v každej misii je prítomný. Každopádne všetci traja bratia majú štýl. Zaujímavou novinkou je možnosť vybrať si, za koho chcem hrať. Prvé dve misie síce budeme musieť hrať za určeného brata, konkrétne prvú v občianskej vojne kde bojuje Juh proti Severu. V tejto misii budeme musieť hrať za Raya a pomôcť svojmu bratovi. Neskôr nás deportujú a naši dvaja bratia sa vracajú domov, no prvý pohľad ich pekne nahneval. Tentoraz budeme bojovať s Thomasom. Po dokončení tejto misie sa presúvame do Mexika za účelom hľadať slávny Juarezov poklad, no ako neskôr zistia také ľahké to zas nebude. Po ceste nám skrížia cestu rôzni nepriatelia. Väčšinou sa budeme stretávať s kovbojmi a banditami, inokedy zas s vojakmi.

Zaujímavá možnosť v podobe cover-systému, ktorá vyzerá a hlavne funguje dobre. Tentoraz to nie je žiadne skrývanie pomocou Q ala Gta IV, ale prepracovaný systém kritia (nehovorím, že v gta4 nie je). Funguje jednoducho a svižne, keď sa skrývame za nejakou prekážkou hra nás automaticky vykláňa s pomocou našej myši. Je to jednoznačné plus a hlavne to nie je okúkané. Obidve postavy majú špeciálny koncentračný mód, v tomto móde hra aktivuje bullet-time. Samozrejme, že streľba nie je u obidvoch bratov taká istá a u každého je iná. Záleží na tom, čo vám prirastie k srdcu. Buď prejdenie myšou po nepriateľoch a následne automatické zabitie alebo praktické zameranie s potrebou hýbať myšou. Mne oveľa viac sadol ten mladší brat, teda Thomas. Kombinácia lezenia pomocou lasa a strieľania šípov z luku mi proste sadla viac a na „pištoľníka“ Raya som ani nepomyslel. Ak si po prejdení hry budete vyčítať, že ste tomu druhému bratovi nedali šancu, nič sa nestalo, hru si môžete v pohode pustiť ešte raz a odohrať to všetko za druhého brata, keďže nám hra žiadne zábrany nekladie. No odporúčam trochu nepraktický, ale fungujúci spôsob, ktorým som hral ja. Spravil som si dva profily a na každom som hral tú istú misiu za druhého brata. Tak mi hra zabrala o podstatne väčší kus a k tomu nasvedčovala aj ťažká obtiažnosť, ktorá ma doslova niekedy nútila trieskať o klávesnicu, no tomu som sa ubránil už len kvôli tomu, že klávesnicu som podobným štýlom už raz zničil :)). Určite tušíte, že hra aj nejaký ten kus zaberie a nie je to chvíľková záležitosť. Mne osobne tým „svojským“ štýlom hra zabrala niečo cez 15-16 hodín a rozhodne som toho času neľutoval. Neviem ako je to s normálnym hraním na low obtiažnosti, ale približne to bude nejakých 6 až 9 hodín, ktorých je na dnešný pomer fps-iek pomerne dosť. Počas hrania sa nám niekedy naskytne možnosť voľne sa pohybovať po svete a nakúpiť si potrebnú výzbroj a poplniť nejaké vedľajšie misie. Apropo zbraní je tu niečo cez 10 a medzi nimi nájdeme prevažne kolty a pušky. Zbrane ide dokonca aj upgradovať a postupne zlepšovať. Čerešničkou na torte je už zmieňovaný luk, ktorý sa môže pýšiť vynikajúcou presnosťou a takmer nulovou hlučnosťou.

–––––––––––––––––––––––––––––––-[ Súboje ]–––––––––––––––––––––––––––––––––––

Jednou z vedľajších povinností v hre sú aj súboje s bossmi, tie sú vyriešené jednoducho a svižne. Pointa je jednoduchá v správnom čase si vytiahnuť kolt z vrecka a zabiť nepriateľa. A ako to vlastne funguje?? Po prvé by sme sa mali rovno postaviť pred súpera pomocou klávesnice a pripraviť sa na zdvihnutie zbrane pomocou myši. Znie to jednoducho, ale v skutočnosti to také jednoduché nie je, hlavne v neskorších fázach hry, kde sú nepriateľa sakramentsky rýchli a trafiť ich vyžaduje diabolskú koncentráciu. Takíto bossovia sa väčšinou vyskytujú v každej tretej misii a postupom času a času sa už pri nich pekne zapotíme.

–––––––––––––––––––––––––––––––-[ Súboje ]–––––––––––––––––––––––––––––––––––

V poslednej dobe sa hry odohrávajú často na malých a nudných mapách, čo, ale nie je prípad Call of Juarez Bound in Blood. Scenérie hry sa v pohode môžu rovnať aj s tými filmovými a v mnohých prípadoch ešte vykúzliť lepšiu atmosféru než väčšina áčkovích filmov. Veď kto by odolal prekrásnym stepiam alebo ešte krajším farebným lesom?? Myslím, že nikto. Nepriatelia sú niekedy ako muchy, iba otravujú a inokedy ako pichliače v zadku. Chcel som tým povedať, že AI nie je ani taká ani taká, skôr priemerná. Náš brat tiež nie je žiadny majster a niekedy robí doslova psie kúsky. Veľakrát sa mi stalo, že som sa obzrel a brat sa dakde zasekol, po pár sekundách zmizol a z ničoho nič sa objavil predo mnou. Taktiež je veľká škoda absencie coopu. Zahrať si s kamarátom jednotlivé pasáže v hre by bol pekný zážitok. A teraz sa dostávame k jednému z hlavnému problému hry a to je lineárnosť. Keďže som hral za obidvoch bratov tie isté pasáže všimol som si, že vždy spraví nejaký ten script brat za, ktorého práve nehrám. Keď si zvolím toho brata, ktorý spravil ten script, tak ho automaticky spraví ten druhý, kvôli tomuto by podľa mňa už spomínaný coop nefungoval. Niekedy sú scripty peknou vecou, no do takejto hry sa to maximálne nehodí. Síce budeme musieť vydržať bez coopu, ale s multiplayerom. Okrem klasických módov (deatmach, team deatmach atd.) sa v hre nachádza aj pár špeciálnych, no to si už nechám pre seba.

Dnešná doba už niečo žiada a popri grafických bombách ako napríklad Crysis už obyčajná hra neobstojí. V Techlande si to určite uvedomili a postarali sa o všetky grafické detaily. Prepracované je naozaj všetko a grafika je proste úžasná. Síce zamrzí nemožnosť zapnutia antialisingu, no to nám vynahradí špičková optimalizácia a spustenie hry aj na slabších strojoch. Konkrétne ja som to testoval na dvoch počítačoch.


Ten starší počítač ukrýva v sebe jedno jadro s 2gb ram a 7300Le grafickou kartou. Na tejto zostave bola hra hrateľná na najnižších detailoch a rozlíšení 1024x768 zatiaľ, čo ten novší (ATI Radeon HD 4850 1gb) hru spustil na maximálnych detailoch v rozlíšený 1920x1080. Optimalizácia je rozhodní dôkaz, že Techland myslí aj na hráčov a nie iba na zisk. Popri vynikajúcej grafike aj excelujú zvukové efekty, ktoré sú na veľmi dobrej úrovni. Veď zvuky takého gatlingu hneď po ránu prijemne zadunia v našich ušiach navyše na dobrých reproduktoroch sa zvuk doslova vylieva z reproduktorov. Na hudbu sa nezabudlo a tentoraz to je ľahký metal s nádychom westernu. Pri bratských hádkach, kde väčšinou figuruje žena je dabing proste úžasní, síce ten je skvelý všade, no pri bratských hádkach je niekedy aj zábava.

A konečne sa blížime ku záveru recenzie. Techland vie ako uspokojiť hráčov a už po druhé nám priniesol skvelý western po ktorom tíško túžil každý fanúšik westernu. Tentoraz sa hra previedla s famóznym technickým spracovaním, prekvapujúcim príbehom a ešte mnohým ďalším, čo sa musí jednoducho zažiť na vlastné oči. Prajem prijemné hranie s pozdravom Aďo.

Klady & Zápory

+ Famózny príbeh
+ Skvelé spracovanie
+ Uchu lahodiaca hudba
+ Optimalizácia enginu
+ A hlavne prekrásna grafika

- Linearita
- Bodla by ešte jedna hodinka na viac.

Takto vyzerá prvý súboj v hre
Tu môžete vidieť Thomasa ako háďže laso
Vývojári detailmi rozhodne nešetrili
Vybrať si je rozhodne z čoho
"Bratská Pomoc"
Ray a Thomas v občianskej vojne

napísal aDQo2811 31.8.2010



Páči sa mi!

9.0
CALL OF JUAREZ: BOUND IN BLOOD

PC
PS3
Xbox 360

Vývoj: Ubisoft / Techland
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania:  2009
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
4.0
| Skull and Bones - 1. sezóna
[pridal SVK-RUSKO-R 14.4.2024 0]
9.5
| Felvidek PC Recenzia
[pridal PaPoČa 9.4.2024 18]
6.0
| The Last Of Us Part II
[pridal PrecedaVlasť 3.3.2024 4]
6.0
| The Last Of Us Part 2 remastered
[pridal PrecedaVlasť 27.2.2024 90]
6.5
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal PaPoČa 22.1.2024 21]
| Tomb Raider I-III Remastered
[pridal T0M0 16.1.2024 18]
9.3
| Alan Wake 2
[pridal Tiqer 20.12.2023 21]
| Witcher 4
[pridal Joey N 10.12.2023 0]
8.5
| Marvels Spider-man 2
[pridal Filip Basketak 27.10.2023 21]
8.9
| Remnant 2
[pridal Umelec roku 19.8.2023 11]
8.3
| Final Fantasy XVI
[pridal Tiqer 2.8.2023 27]
2.0
| Modern Warfare 2022 - minirecenzia
[pridal PrecedaVlasť 23.7.2023 0]
9.0
| Modern Warfare 2019 - minirecenzia
[pridal PrecedaVlasť 23.7.2023 0]
8.6
| Assassins Creed Valhalla
[pridal Lukášcico 11.7.2023 2]
| Preview na Final Fantasy 16
[pridal Sidh 26.5.2023 11]
8.2
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal Tiqer 12.5.2023 9]
9.5
| Resident Evil 4 (2023)
[pridal saimonkaca 5.4.2023 0]
10
8.7
| Resident Evil 4
[pridal Tiqer 4.4.2023 26]
9.0
| Lorelai
[pridal de Bielawa 1.4.2023 5]

SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19602)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk