Cyberpunk 2077

Hra roku alebo prepadák?

PC
pridal Erasermark 17.12.2020 o 10:05 pod používateľské recenzie

6.0


Ahoj Samurai,

 

vitaj v mŕtvom meste Night City kde ľudia chodia nezmyselne sem a tam a... vlastne len tak od bodu A do bodu B a potom... znova. V meste kde auta prepadávajú pod vozovku, ľudia sa krčia a majú strach - nevedno pred čím. V cyberpunkovom meste kde 99% úloh riešiš po baroch ako nejaký vyhadzovač a kde namiesto mnoho korporácii je len jedna čo ani nestojí za reč. Vlastne musíme ju zmieniť lebo je tak zásadná pre príbeh, ktorý je mimochodom slabý ako posledná vedľajšia úloha v Skyrime. Mimochodom Skyrim... zrejme tým bol inšpirovaný CDPR najviac. Bugy, glitche, dokonca nemožnosť dokončiť niektoré vedľajšie úlohy, komické situácie keď máte zabiť človeka ktorého ste už zabili. No proste Welcome to Night City. Prvé čo si všimnete je, že hra je neskutočne náročná na Vaše železo... RTX 2070 sa potila ako nikdy. Pritom graficky si dovolím tvrdiť, že na hry ako RDR2, Horizon nemá ani náhodou. Dokonca chvíľami som mal pocit, že keby som si zapol GTA V tak to bude vyzerať lepšie. Nevadí... veď to je obrovské RPG na hodiny a hodiny. Iba že by nie. Bohužiaľ veľmi rýchlo sa ukáže že v tej hre máte veľmi obmedzené možnosti a dialogy sú z 95% o jednej odpovedi a hoci ich tam reálne máte 5-6 a niektoré poviete cez skill... aj tak Vás hra dovedie k tej jednej odpovedi. Neskutočné. Takže aby sme si boli na jasnom. To že máte inteligenciu na 12 je síce fajn ale v diskusii si aj tak len poviete nejaký názor na ktorý dostanete odpoveď EHM a aj tak musíte povedať - všetkých vás zabijem lebo som V! Toto Vás oberie o všetky ilúzie že rozhovory majú nejaký zásadny dopad (možno až na úplnom konci ale to je jedno). Skilly... tak fajn človek si povie. Poďme na to, budem to hrať stealth. Obmedzenie od levelu 11, obmedzenie od levelu 15... tak to napcháte inam a už sa k tomu nikdy nedostanete. Hru som dohral na leveli 22 (maximálny level je 50) a aj keby som to dal na max tak prevažnú väčšinu neodomknem. Môžem to resetovať ale načo? Augementácie? V polke hry som zistil, že ja som si vlastne od začiatku nedal žiadnu augumentáciu a že som nejaké získal. Tak som si ich dal a celé to bolo o tom, že - klik a mám augumentáciu. No skvelé. A pomôže? Asi hej ale nieje ju treba a ani nemá zásadný vplyv na hru. Je to tam lebo by to malo byť v takej hre. Ale jej zapracovanie je hrozné. Hackovanie... no proste kombinácia čísel. Vôbec nezáleži či ste niečo do hackovania dali prelomíte všetko a získate prachy ok. A čo ďalej viete hackovať? Nič absolútne nič. Žiadne počítače na heslo, žiadne tajne dokumenty korporácie... je to k ničomu. Za celú hru som dostal 2 nejaké veci čo som musel hacknuť a to bola kreditka - kde som zistil že je to kreditka. A druhá vec bola, že kreditka je majetkom korporácie. Fakt? Rýchle hackovanie je na tom trochu lepšie - použijete na vypínanie kamier, oslepenie protivníka alebo na vypnutie mecha. To sa hodí. Samozrejme toto všetko sa dá vyriešiť streľbou. Je tu aj crafting - lebo by asi mal byť v RPG hre... ale je k ničomu. V kuse tu vypadávajú mraky zbraní a väčšinou sú lepšie ako viete vyrobiť alebo dokonca vylepšiť. Prvé čo si všimnete, že mesto žije len naoko. NPC len chodia... proste len tak chodia. Žiadne činnosti. Maximálne tak streľba za rohom, kde Vám hra nezabudne pripomenúť, že treba pomôcť polícii... ale beda ak pri streľbe zasiahnete aj NPC to sa v milisekunde ukážu za Vami (kde boli doteraz keď tam prebieha zločin?) a pekne vám to narvu do prdele. Uff.

 

Takže poďme na príbeh. Ste V (ja som mal ženskú takže Valerie - preto len V pretože netreba upravovať toľko dialógov keďže muž zrejme nebude Valerie). Dieťa ulice, korporát alebo nomád. Všetko jedno aj tak od toho nezáleží absolútne nič. Okrem krátkeho úvodu a nejakých možnosti v rozhovore (ktoré sme si už povedali že sú k ničomu). Vaša úloha je spočiatku nejasná... a až po takom úvode (ktorý je vlastne skoro najlepšou časťou hry) dospejete do bodu kde už ide len o jedno - prežiť. Vtedy prichádza na scénu aj Johny Silverhand. A treba rovno povedať, že celú hru ako tak zachraňuje situáciu. Spoločne riešite najväčšiu dilemu ako prežiť. Bohužiaľ hra Vás priamočiaro vedie jedným smerom a hoci koncov môže byť viacero tak kým nepostúpite v príbehu dostatočne ďaleko tak ovplyvniť ho nemáte ako. Veľa ľudí sa teší že pri RPG bude skvelá znovuhrateľnosť. Trošku Vás sklamem - 90% misii si budete musieť prejsť znova aby ste si zahrali 10% hlavných misii ktoré ste minuli. To už neznie tak dobre. Celú hru Vám navyše v kuse zvoní telefón s otravnými NPC, ktoré Vám chcú zadať úlohu a vy - ju neviete odmietnuť, ani zložiť, ani nedvíhať telefón. Proste hey V, i got something for you. Nas*ať. Potom máte plný zoznam vedľajších úloh o ktoré ste nestáli a môžete kľudne minúť tie ktoré majú šťavu a sú zábavné (áno hlavne tie misie pre spoločníkov ako Panam a Lucy). Boj je tu taký zvláštny. Nepriateľov nedávate ani realisticky (na pár nábojov) ale ani to nieje až prehnaný spongebob ako v Division. Ale skôr to vypadá na tú druhú možnosť. Poteší boj s katanou, ktorý je však strašne OP a tak neodporúčam. AI je katastrofálna aj bez toho. Proste po chvíľke boja nejak nejavia záujem o boj a len debilne čakajú na pozícii a splietajú nezmyselné hlášky. Koordinovaný postup nepriateľa nečakajte. Je to len Ruské huraaaaa... alebo drž pozíciu. Je to proste bordel. Stealth. Zo začiatku som išiel týmto smerom. Ale čím ďalej ma to vytáčalo. Nepriateľ videl mrtvoly aj za roh. Po loadnutí sa nezmyselne prepli do bojového režimu alebo som nemohol nepriateľa omráčiť... lebo hra sa nejak bugla alebo... no skrátka nešlo to. Ak to išlo, tak si väčšinou nepriateľ drží pozíciu a všetci stoja tak aby na seba nevideli. Bože... Najväčším príkladom nefunkčnosti stealthu tak ako by si hráči predstavovali je jedna misia ku koncu hry kde Vám spoločník siahodlho vysvetľuje ako náročne to bude, ako neskutočne je to strážene ako dobre si to treba pozrieť. Potom preskočíte jeden plot, omráčite jedného strážcu vojdete do budovy a napichnete sa do počítača. Ste samuraj! Neskutočne ste to dali. Kuwa! Takto plávete celou hrou a keď prežijete bugy, glitche ktorých sú tony tak toto vás úplne dorazí. Koniec to celé nevytrhne a tak z celej hry ostávajú len negatívne dojmy. Nebudem sa tu rozpisovať ako je hudba cool, ako tam môžte nájsť nejaké Easter Eggs keď samotná hra nefunguje.

 

Celkové hodnotenie možno vyjde prísne ale tá hra je fakt totálny prepadák. Nieje dobrá ani ako Cyberpunk (odporúčam Deus EX Human Revolution), ani ako otvorený svet ( skúste GTA V, RDR 2 alebo Valhallu), nieje to ani RPG (skúste radšej ten starý Skyrim) nieje to ani graficky tak nádherné (skúste radšej RDR 2, Valhallu alebo Horizon) a ak ste zvedavý na Johnyho... tak si radšej pozrite film John Wick. Za mňa prepadák roka (ak nie desaťročia).


napísal Erasermark 17.12.2020



Páči sa mi! (+11)

6.0
CYBERPUNK 2077
+ Johnny Silverhand
+ Prológ
+ Príbeh má občas svetlé stránky a niektoré misie zaujmú
+ Panam a jej vedľajšia úlohy
mínusy... no tak toho bude veľa (bohužiaľ)
- Svet Cyberpunku je mŕtvy, Night City je paródia na otvorené mesto plné života
- Bugy, glitche, optimalizácia... hra je v tak katastrofálnom stave, že ani tie najlacnejšie budget hry nevyjdu v takom stave. 90% ľudí keby čo i len tušilo, že hra je v podobnom stave tak si ju nekúpi
- skoro komplet vedľajšie misie sú len aby natiahli herný čas a na spôsob - zabi, prines, zabi zabi zabi zabi.... kur*a zabi to všetko.
- od začiatku hry je nešťastne riešené zadávanie úloh - v kuse vám zvoní telefon a kde aký lolo čo má v prdeli dieru vám ide zadať úlohu lebo V... nieje možnosť to zrušiť, neprijať proste tú úlohu dostanete a hotovo
- boxerské zápasy sú totálna katastrofa
- jazda autom je totálna katastrofa
- beh je totálna katastrofa
- augument

Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
4.0
| Skull and Bones - 1. sezóna
[pridal SVK-RUSKO-R 14.4.2024 0]
9.5
| Felvidek PC Recenzia
[pridal PaPoČa 9.4.2024 18]
6.0
| The Last Of Us Part II
[pridal PrecedaVlasť 3.3.2024 4]
6.0
| The Last Of Us Part 2 remastered
[pridal PrecedaVlasť 27.2.2024 90]
6.5
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal PaPoČa 22.1.2024 21]
| Tomb Raider I-III Remastered
[pridal T0M0 16.1.2024 18]
9.3
| Alan Wake 2
[pridal Tiqer 20.12.2023 21]
| Witcher 4
[pridal Joey N 10.12.2023 0]
8.5
| Marvels Spider-man 2
[pridal Filip Basketak 27.10.2023 21]
8.9
| Remnant 2
[pridal Umelec roku 19.8.2023 11]
8.3
| Final Fantasy XVI
[pridal Tiqer 2.8.2023 27]
2.0
| Modern Warfare 2022 - minirecenzia
[pridal PrecedaVlasť 23.7.2023 0]
9.0
| Modern Warfare 2019 - minirecenzia
[pridal PrecedaVlasť 23.7.2023 0]
8.6
| Assassins Creed Valhalla
[pridal Lukášcico 11.7.2023 2]
| Preview na Final Fantasy 16
[pridal Sidh 26.5.2023 11]
8.2
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal Tiqer 12.5.2023 9]
9.5
| Resident Evil 4 (2023)
[pridal saimonkaca 5.4.2023 0]
10
8.7
| Resident Evil 4
[pridal Tiqer 4.4.2023 26]
9.0
| Lorelai
[pridal de Bielawa 1.4.2023 5]

SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19628)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk