The Riftbreaker

 Snívali ste niekedy o tom, že by ste obsadili neznámu planétu pomocou mech-obleku a vyspelej technológie?

PC
pridal DarkDRAGON 14.11.2021 o 10:32 pod používateľské recenzie

9.5


Snívali ste niekedy o tom, že by ste obsadili neznámu planétu pomocou mech-obleku a vyspelej technológie? Ak je vaša odpoveď nie, tak sme na tom rovnako. Pravda je taká, že podobná myšlienka mi v hlave preletela, no nikdy som si to nevedel úplne predstaviť. Odpoveď sa k nám dostane od tejto hry, aby nám ukázala, ako zábavné by to mohlo byť.

Vítajte v budúcnosti, kedy ľudstvo je na pokraji vymretia. Technológie sa posunuli vpred, no ľudia sú stále rovnakí. Zneužívanie našej planéty náš vyšlo draho. Suroviny sa míňajú a planéta umiera. Neostáva nič iné, ako využiť extrémne vyspelú technológiu k našej záchrane. Žiaľ na úkor života iných tvorov.

Ľudstvo sa zhodne, že najlepšie riešenie je obsadiť a osídliť novú planétu. Pripraviť ju a postaviť extra náročný portál pre ľudí. Klasika, kto by čakal niečo iné? Po dlhom hľadaní vo vesmíre sa našiel najvhodnejší kandidát, planéta pomenovaná Galatea 37. Aby sa zaručilo, že tam ľudstvo bude mať šancu prežiť, urobia jasnú voľbu. Jednosmernou cestou pomocou rift-portálu vyšlú na planétu elitnú komando/vedkyňu Ashley S. Nowak. Po celú dobu bude v jej mecha-obleku s umelou inteligenciou, ktorú pomenovala ako Mr. Riggs.

 

 Úloha znie jasne, zničiť všetok odpor! Dosiahnuť cieľ s použitím akýchkoľvek prostriedkov. Obsadiť, vypáliť, vyťažiť suroviny, vytvoriť základňu, obrániť ju. To sú dané prikázania, ktoré je potreba dodržať. No nebude to jednoduché.

 

 Pôvodní obyvatelia sú tvory, ktoré ľudstvo ešte nevidelo. Príroda s monštrami sa bude chrániť a vy ste nepriateľ v ich očiach "mimozemšťan", ktorý ich prišiel vyhubiť. Samozrejme budú sa brániť a hlavne sa zamerajú na to, aby vás zničili. Neustále vlny útokov pribúdajú a vám po čase ofenzívy nezostane nič iné ako kvalitná defenzíva.

 Hra vám zamotá hlavu a hneď od začiatku na vás vybalí toho tak veľa, že sa začnete strácať. Chce to pozornosť a hlavne všetko si poriadne prejsť. Odporúčam si najprv zahrať tutorial, aby ste neboli úplne stratený. Budovanie základni je veľmi dôležité, tak ako aj ťaženie surovín. Tvorenie stien a obranných veží je taktiež neoddeliteľnou súčasťou hry.

 V tomto hra vyniká a využíva prvky "Tower Defense", používate rôzne vežičky, aby ste sa ubránili. Je ich plno na výber a postupne si ich môžete aj vylepšovať. Ako správnemu akčnému hrdinovi sa odporúča nenechávať dôveru len na obrane. Útok z vašej strany vie pomôcť k plnohodnotnej obrane s čo najmenšími stratami.

 

 

 Počas postupu si všimnete, že je možnosť stavať viac nových budov a všetko ide vylepšovať do určitého levelu. Veľmi sa mi páči a je vidieť, ako sa na hre napracovali, pretože všetko sa mení aj po kozmetickej stránke. Keď si vylepšíte obrannú stenu, vyzerá viac hrubá a odolná, vežičky zase viac vyzbrojené. To isté sa týka aj budov.

 Budovanie je najväčšia časť hry. Musíte myslieť na to, aby ste mali dostatok energie na napájanie budov a obranných veží. Neustále sa rozvíjať a stavať extrémne veľké množstva skladov na ukladanie surovín.

 Pohyb je nutný, nikdy sa nesmiete zastaviť, inak to oľutujete. Prostredie k vám nebude zhovievavé a často vás podrazí. Z toho dôvodu budete mať našťastie aj možnosť si vytvárať samoopravovacie vežičky, ktoré budú vaším najlepším priateľom. Po zemetrasení a krupobití ich oceníte, to mi môžete veriť. Hra vás neustále núti premýšľať, kde a akým spôsobom si vytvoriť základňu. Keď budete moc nenažraný, môže sa vám to vymstiť, inokedy aj vyplatiť. Predsa len je niekedy jednoduchšie obrániť menši priestor, než obrovskú základňu. U nej na vás môžu útočiť zo všetkých strán a vy nebudete stíhať.

 Váš mecha-oblek je samozrejme tiež dôležitý. Jeho vylepšenia sú postupom viac-menej nutné. Hlavne pri iných nebezpečných prostrediach, keď potrebujete lepší štít. Pochopiteľne aj vylepšenia, ako lepší život, regenerácia štítu, odolnosť alebo vyššia rýchlosť, sú vám k dispozícií.

 

 

 Dôležité je skúmanie nových technológií. Keď som prvýkrát zazrel tri odvetia možného skúmania budov, arzenálu a mimozemskej technológie, skoro som odletel zo stoličky. Hovoril som si, že to za svojho života všetko nevyskúmam. Našťastie tvorcovia mysleli aj na toto. Ide to urýchliť. Všetko sa vám časom dá jasne najavo, prečo je to potrebné. Hlavne vás bude zaujímať, k čomu všetko slúži.

 

 Celá hra sa odohráva na jednej planéte. No keďže máte super mecha-oblek s možnosťou skákania cez rift-portáli, budete môcť navštevovať aj iné časti planéty. V tom je veľká výhoda, hra vás tak rýchlo neomrzí. Každá nová návšteva vie prekvapiť inou lokáciou. Niekde je to prostredie plné piesku, inde kyseliny alebo ohňa. S tým sa menia aj príšery a vďaka tomu to nie je stereotyp. Neustále máte pocit, že prostredia aj príšery vám budú robiť zo života peklo. Všetko sa dá vyriešiť, musíte strategický premýšľať. Keď neupadnete do zúfalstva, potom každí "biom" pokoríte a budete ho vedieť udržať pod kontrolou.

 Na každej časti planéty si môžete ponechať základňu s rift-portálom a kedykoľvek sa tam vrátiť. Pretože v rôznych častiach sú špecifické potrebné suroviny. Celkom dobré vymysleli, že kým ste preč z určitej oblasti, tak sa tam neustále ťažia suroviny. Pokiaľ tam nieste prítomný, príšery nebudú útočiť. Chvíľu som premýšľal, prečo to tak urobili. No myslím si, že je to jasné. Komu by sa chcelo neustále len skákať medzi prostrediami kvôli obrane. Spomenul som si na Fallout 4 a Prestona Garveyho s jeho otravnou hláškou „another settlement needs your help!“ a hneď som uznal, že sa rozhodli správne.

 Arzenál ma takisto milo prekvapil, pretože je ho tam neskutočne veľa. Od klasických samopalov, rotačných guľometov až po pulzné pušky a menšie atómové kanóny. Na chuť si prídu aj fajnšmekri zbraní na blízko. Meč, kópia, kladivo, päste s bodcami, atď. Všetko, čo potrebujete na to, aby ste ukázali, kto je tam kráľ, sorry, kráľovná. RPG prvky sú do určitej miery prítomné. Neurazia, skôr potešia, a to je len dobre.

 

 

 Grafika a fyzika je v tejto hre na špičkovej úrovni. Pohľad je podobný ako v RTS hrách, čiže vidíte svoj mech-oblek zhora. Kamera vás neustále sleduje, aby ste aj videli do diaľky. To hlavne kvôli budovaniu. Prostredia vyzerajú nádherne a väčšina z toho ide zničiť. Stromy, tráva, kríky, čo vám stojí v ceste môžete vysekať. Efekty aj zvuky sú spravené dostatočne dobre na to, aby to vedelo zaujať. Tvorcovia majú môj obdiv, hra si vie udržať vysoké FPS aj napriek tomu, že si môžete vybudovať obrovské množstva budov, aj obranných veží. A to je na tom to najkrajšie, nič nie je obmedzené. Chcete si celú mapu zastavať budovami? Nech sa páči!

 Príbeh hry je zrejme najslabším článkom tejto hry, tak ako aj občas otravné konverzácie medzi hlavnou hrdinkou a jej mecha-oblekom. Viem ale pochopiť, že to tam dali len kvôli nakopnutiu motivácie, prečo to všetko robiť. Po určitej dobe som to začal ignorovať, pretože na to sa ani tento titul nehrá. Hneď od začiatku tušíte, že príbeh tu nezastáva dôležitú rolu.

 Ide o zábavu, ktorá je vyťažená na maximum. Ten skvelý pocit, keď si vytvoríte poriadne veľkú základňu, ktorá dokáže byť sebestačná je na nezaplatenie. Tak ako aj dokonalá obrana celej základní vás dokáže potešiť a vyčariť úsmev na tvári. V hre som utopil 43 hodín ( zatiaľ ) a neľutujem ani jednu minútu. Je tu aj veľká motivácia si hru zahrať znovu a vyskúšať ťažšiu obťažnosť, prípadne rovno survival, kde sa s vami hra maznať nebude.

 Klobúk dole pred Exor studios. Je to menšia herná firma z Poľska, ktorá si váži dobre odvedenú prácu. Jednoznačne strčili do vrecka svojho blízkeho suseda CDProjekt RED tento rok. Ten v hernej sfére poslednou dobou ťažko pokuľháva. Každopádne, toto malé štúdio s veľkým potenciálom si získalo moje srdce. Už teraz sa neviem dočkať na ich ďalší titul.


napísal DarkDRAGON 14.11.2021



Páči sa mi! (+5)

9.5
THE RIFTBREAKER
+ Grafika
+ Prostredia
+ RPG elementy
+ Tower Defense
+ Budovanie
+ Možnosti vylepšovania
+ Arzenál
+ Zábavnosť a návykovosť
+ Akcia
- Slabší príbeh
- Niekedy otravné konverzácie
- Koniec hry mohol byť viac epický

PC
Xbox Series X|S
PS5

Vývoj: EXOR Studios
Štýl: Stratégia / Akcia
Dátum vydania: 14.10. 2021
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
4.0
| Skull and Bones - 1. sezóna
[pridal SVK-RUSKO-R 14.4.2024 0]
9.5
| Felvidek PC Recenzia
[pridal PaPoČa 9.4.2024 17]
6.0
| The Last Of Us Part II
[pridal PrecedaVlasť 3.3.2024 4]
6.0
| The Last Of Us Part 2 remastered
[pridal PrecedaVlasť 27.2.2024 90]
6.5
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal PaPoČa 22.1.2024 21]
| Tomb Raider I-III Remastered
[pridal T0M0 16.1.2024 18]
9.3
| Alan Wake 2
[pridal Tiqer 20.12.2023 21]
| Witcher 4
[pridal Joey N 10.12.2023 0]
8.5
| Marvels Spider-man 2
[pridal Filip Basketak 27.10.2023 21]
8.9
| Remnant 2
[pridal Umelec roku 19.8.2023 11]
8.3
| Final Fantasy XVI
[pridal Tiqer 2.8.2023 27]
2.0
| Modern Warfare 2022 - minirecenzia
[pridal PrecedaVlasť 23.7.2023 0]
9.0
| Modern Warfare 2019 - minirecenzia
[pridal PrecedaVlasť 23.7.2023 0]
8.6
| Assassins Creed Valhalla
[pridal Lukášcico 11.7.2023 2]
| Preview na Final Fantasy 16
[pridal Sidh 26.5.2023 11]
8.2
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal Tiqer 12.5.2023 9]
9.5
| Resident Evil 4 (2023)
[pridal saimonkaca 5.4.2023 0]
10
8.7
| Resident Evil 4
[pridal Tiqer 4.4.2023 26]
9.0
| Lorelai
[pridal de Bielawa 1.4.2023 5]

SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (1)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19860)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk