Resident Evil 6

Používateľská recenzia

Xbox360
pridal Boss Marťas 16.10.2012 o 7:07 pod recenzie

9.0


Nový diel Resident Evil 6 to rozhodne nemal ľahké a po ukážke na E3 2012 som sa na tú katastrofu radšej snažil zabudnúť, celé to vyzeralo fakt odporne. Toto predsa nie je Resident Evil. Ale to pressa už nebol ani Resident Evil 5, ktorý som si zahral presne pred mesiacom a na prekvapenie ma zabavil a po deme na najnovší prírastok do rodiny aj napriek prekvapujúcim zmenám bolo jasné, že napriek prvotnému odporu po hre sakramentsky túžim.  

Resident Evil 6 vylepšuje prvky z piateho dielu a tak na hráča čaká tkz. „akčný horor“, ktorý nebudete prežívať sami. Celú kampaň môžete prejsť spolu s ďalším živým hráčom či už cez XBOX LIVE alebo Split-screen čo je rozhodne príjemná voľba.  To znamená že akcia prevzala nad celou hrou nadvládu a tak už na nejaký survival horor môžu fanúšikovia predchodcov(medzi ktorých patrím aj ja) zabudnúť. Ale to neznamená, že nejakej dusnej atmosféry sa nedočkáte a preto nie je vhodné celú hru hodnotiť podľa dema, ktoré sa len snažilo ukázať nové možnosti a nebola doladená na rozdiel od plnej hry.   




Megalomanské dobrodružstvo

Resident Evil vždy poháňal príbeh a tu vás bude odhaľovanie baviť snáď najviac z celej série.  Príbeh okolo Umbrelly a nového C-vírusu či nových postáv sa výborne rozvíja. To čo je na tom vyslovene strhujúce je, že sa vývojári rozhodli pre odvážny krok a to ponúknuť nám 3 príbehové(s Adou Wong štyri) príbehové kampane, ktoré sa prelínajú a vy si tak na konci po takmer 30 hodinách hernej doby pospájate celú mozaiku zložitého, ale výborne spracovaného príbehu. To znamená, že ak najprv prejdete celú kampaň za Leona tak niektoré veci vám nebudú dávať žiadny zmysel a prídete na to až pri hraní za inú postavu.

Väčšina hráčov sa rozhodne určite okamžite hrať za Leona pretože je to známa postava zo série a najviac pripomína zážitok z prvých troch dielov.  Jeho príbehovou líniou by však mali hráči pre správnu chronológiu končiť, ale zážitok z hrania vám to nijako nepokazí. Prečo to vlastne spomínam? Až dohráte jednu kapitolu v kampani tak si poviete že je čas po pokojnej pasáži za Leona skočiť do poriadnej akcie a tak si zahráte za Chrisa. Rozhodne za tento krok musím ľudí z Capcomu pochváliť, pretože funguje výborne a vlastne ponúka 3 hry v jednom balení.




Tri postavy, tri odlišné štýly hrateľnosti

Po dohraní piateho dielu som bol naladený na Chrisovu kampaň, ale ako fanúšik predchodcov som začal za Leona Kennedyho.  Leon so svojou kolegyňou Helenou si doprajú nočnú prechádzku po meste a následne horách a samozrejme nesmie chýbať miestny cintorín a následne strašidelné katakomby.  Budete prechádzať temnými miestami a do cesty sa vám postavia klasické zombie čo radi kúšu. Momenty v nočnom meste plné zúfalstva a chaosu mi pripomenulo staré dobré Racoon City a niekoho možno sklame akčnejšie finále čo je však kvôli gradácií príbehu pochopiteľným krokom.  Strach však určite pocítite pri prvých krokoch, kedy nebudete mať ešte poriadne zbrane a nedostatok nábojov a tak pred nemŕtvymi zvolíte útek.  Takisto budete mať tušenie že tá milá dievčina sa čoskoro premení v zombie práve vo výťahu, keď prestane fungovať osvetlenie a vy začnete cítiť že na obrazovke uvidíte čosi odporné a pôjde vám to po krku.  

Už z dema za Chrisovu postavu mi bolo jasné, že mi jeho príbeh pripomenie mnohými milované a zároveň nenávidené Call of Duty. Už len z toho dôvodu, že tu akcia hrá hlavnú úlohu od začiatku dokonca.  Chris sa po jednej neúspešnej akcií rozhodne skoncovať s alkoholom a prevezme zodpovednosť za svoje činy a celé to peklo, ktoré ho čaká. Ako sa po krátkom flashbangu, ktorá je plná špeciálnych jednotiek, vojakov a tankov(preto tá prirovnanie s Call of Duty) vrátite späť do prítomnosti naberie jeho línia skvelé tempo a zažijete naozaj zaujímavé momenty a vynikajúce boje s Bossmi.  Tým že budete bojovať s ozbrojenými protivníkmi tak si budete vážiť každý náboj, pretože tie sa nebudú nachádzať na každom kroku a tak zabudnite na nejaký Rambo štýl, lebo nepriateľské strely vás takisto ľahko pošlú k zemi a budú po vás neustále útočiť. Čo ma u Chrisa taktiež potešilo je nový druh mutantov nazvaných „J´avo“, pretože reagujú na poškodenie a okrem regenerácie náhodne mutujú do rôznej podoby a čo je dôležitejšie zdôrazniť vždy do nebezpečnejšej podoby. Zraniteľné miesto majú inak umiestené a tak si musíte dávať pozor kam pálite lebo sa mu môže z ruky vyvinúť účinný kryt voči vašej paľbe. Až vás práve to celé strieľanie prestane baviť tak nastane jedno z najpríjemnejších prekvapení a tou je naháňačka po meste, ktorá síce nedosahuje kvalít závodných hier, ale svoj účel v hre spĺňa dokonale. Naozaj nechápem kritiku niektorých recenzentov, lebo je to naozaj milé spestrenie, ktoré netrvá zbytočne dlho a užijete si ho tak akurát.      

Tretia kampaň za Weskerovho syna Jakea spolu so sexi Sherry bude pre niektorých patriť možno medzi tú najzaujímavejšiu, pretože budete medzi nimi cítiť aj určitý vzťah.  Takisto celková hrateľnosť je v celku príjemne adventúrová.  Celá Jakeova kampaň je vlastne založená na úteku pred takmer nezničiteľným súperom a takisto si užijete akciu vo vozidle a dočkáte sa snáď najväčšieho množstva QTE, ktoré sú však použité z citom a mne osobne neprekážali žiadne z nich za celú hru.

Samozrejme po odohratí za Leona, Chrisa a Jekea sa vám odomkne kampaň za Adu Wong s ktorou hráte len sólo a je zo všetkých najkratšia, ale je zábavná a zašije všetky príbehové diery, ktoré vám neprezradím.  

Konečne nás naučili strieľať za behu      

Že postava dokázala strieľať len keď sa zastavila nemala robiť už v piatom diely a tak bolo jasné že to v pokračovaní už konečne tomu tak nebude.  Konečne budete môcť  strieľať za pochodu a prídu vhod aj útoky na blízko, ktoré sú pre prežitie kľúčové a niekedy vhodnejšie než streľba hlavne v úzkych priestoroch.  Pekné pritom však je, že sa z vás tým pádom nestane nový Bruce Lee lebo využívaním útokov sa vám zmenšuje ukazovateľ výdrže a rovnako dôležité je aj správne načasovanie lebo vás to bude stáť kúsnutie či facku. Raz za čas postava použije naozaj pekný chvat v podobe buchnutia hlavy zombíka o stenu či ho prepichne vlastnou zbraňou. Naozaj úctyhodné sú však bojové schopnosti holými rukami u Jakea, ktoré by mu závidel nejeden bojovník bojového umenia.  Kladné body hra získava aj za vierohodné zbrane a ich účinnosť. Každá presne vystrelená guľka je na protivníkovi znateľná a zanechá v nich dieru a tak vážne veríte že sa dokážete brániť  a hra nijako nepodvádza a nedáva vám banánové šupy pod nohy.




Opitá kamera

Nová schéma ovládania vám rýchlo prejde do krvi aj keď sa na prvý pohľad bude zdať až príliš prekombinová, ale na čo si budete zvykať dlhšie je kamera, ktorá nie vždy je správne vyladená a budú momenty kedy ju budete vyslovene preklínať.  Chápem, že modely postáv sú naozaj skvostné a Aďa pekne krúti tou svojou ritkou, ale postava zaberá príliš veľký kus obrazovky a to hre neprospieva.  Ak sa nachádzate v úzkej chodbe tak tetinu obrazovky zaberá postava a vy sa márne snažíte namieriť na určitý cieľ. Niekedy sa kamera automaticky zameria na jedno určité miesto, kde sa práve deje niečo čo by vám nemalo uniknúť, ale hra popritom nerieši že okolo vás prichádzajú protivníci. OK kameraman sú to aj situácie kedy sa nič nedeje, ale napr. v Gears of War na to existovalo tlačidlo a tak bolo na vás či ste chceli vidieť zaujímavý moment a kamera tam fungovala správne. Ignorácia hrania tohto titulu si tým pádom vybrala svoju daň a tak nabudúce prosím kameru vyladiť. Človek si na to zvykne, ale je to zbytočná chyba, ktorá tu vôbec nemusela byť.

Chyby, chybky, chybičky

Keď už sme u tých nedostatkov tak ďalším problémom je krycí systém.  Odohral som veľa hier s krycím systémom a tu som sa ním prvé hodiny doslova trápil. Kombinácia tlačidla LT + A nie je šťastným riešením a dosť často sa mi stávalo, že postavania namiesto krytia prekážku preskočila a tak som dostal zbytočnú ranu. Vykláňanie z krytu má tiež svoje chvíle a reaguje až príliš citlivo a postava takisto zameria príliš veľkú časť obrazovky a tak som sa dostával situácie, že som kryt vôbec nepoužíval a spoliehal sa na svoje schopnosti.  Takisto AI parťákov nefunguje 2x dobre a väčšina práce zostáva na vašich ramenách, ale až vás prídu zachrániť z takmer jasne smrti, kedy už nemôžete ani stáť na samotných nohách tak im to odpustíte a všetky tieto nedostatky odpadnú nástupom skutočného hráča.




Zaujímavý systém skillov

Nakupovanie zbraní nahradil systém vylepšovania postavy a je zaujímavejší než by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Za body nazbierané za zabíjanie alebo nájdenia pokladu si môžete vylepšiť účinnosť zbraní, väčšiu odolnosť voči útoku na blízko, častejšie padanie predmetov z nepriateľov a celá škála rôznych vylepšení.

Filmové spracovanie

Priznajme si to. Každý regulárny diel Resident Evil priniesol krok v grafike a tento diel nie je výnimkou. Možno už nemá v sebe taký wow efekt ako pri piatom diely, ale je nadštandardná. Lokácie sú detailne a vierohodné a obrazovka je plná efektov a až prídete do Hong Kongu tak pochopíte o čom hovorím. Pochváliť musím aj postavy za ich vierohodnú ukážku emócií a tak si ich dobrodružstvo užijete o to viac. Ozvučenie a hudba rozhodne patria k tomu lepšiemu a filmové sekvencie sú výborné nastrihané a nechýba im filmový dojem.




Nový začiatok Resident Evil

Nový diel je veľmi ťažké hodnotiť. Odklon od pôvodnej série bol jasný, ale ten prišiel už s príchodom štvrtého dielu a je to nevyhnutný pokrok, ktorý musela séria priniesť a ja vývojárov chápem.  Je mi jedno, že bude mať hra milión znenávidených fanúšikov, pretože bude mať miliardu milovníkov, ktorý mali takisto radi prvé diely a pochopili, že séria sa posunula správnym smerom. Celý diel je vo výsledku výbornou hrou na dnešné pomery s dlhou hernou kampaňou za štvoricu postáv a nechýba tu ani klasické liečenie pomocou rastlín tak prečo stále hľadať nejaké neopodstatnené nedostatky. Ja som sa pri hraní nového dielu bavil od začiatku dokonca lebo som vedel čo môžem očakávať po dohraní štvrtého a piateho dielu a som rád, že som nehral niečo čo som už zažil pred niekoľkými rokmi. Resident Evil 6 je výborná hra a vašu pozornosť si rozhodne zaslúži veď tu zažijete snáď najodpornejších Bossov zo série gigantických rozmerov.


napísal Boss Marťas 16.10.2012



Páči sa mi!

9.0
RESIDENT EVIL 6

PC
PS3
Xbox 360

Vývoj: Capcom / Capcom
Štýl: Akcia / Survival
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 2.10. 2012
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
| Dojmy: Midnight Ghost Hunt - Alpha Test
[pridal tamo323 27.8.2019 0]
9.0
| The Cat Lady
[pridal de Bielawa 13.8.2019 8]
9.4
| Warhammer 40 000: Dark Heresy 2
[pridal dogyno 9.8.2019 14]
8.0
| The Sinking City
[pridal Erasermark 6.7.2019 13]
9.0
| Days Gone
[pridal TLOU MAN 44 6.5.2019 5]
8.5
| Thronebreaker: The Witcher Tales
[pridal de Bielawa 5.3.2019 6]
| Epic vs. Steam vs. hry vs. hráči
[pridal mmiminoo 3.2.2019 69]
| Prečo je Epic Games Store skvelý pre herný priemysel
[pridal Herr Roman 29.1.2019 203]
9.0
| TV: The Punisher - 1.séria
[pridal Boss Marťas 15.1.2019 10]
8.5
| Drakensang: The Dark Eye
[pridal de Bielawa 6.1.2019 7]
9.0
| Return of the Obra Dinn
[pridal Lietadlo 18.12.2018 3]
| Gran Turismo Sport
[pridal nolimitboy 17.12.2018 7]
9.8
| BenQ EX3501R
[pridal Terzeus 2.11.2018 37]
6.0
| Shadow of the Tomb Raider - V tieni nudy
[pridal Raina Audron 22.10.2018 32]
| Bude sa Zaklínač natáčať na Slovensku?
[pridal Sidh 22.10.2018 26]
4.5
| Guts and Glory
[pridal smoulinka2018 12.10.2018 5]
1.0
| Super Street: The game
[pridal Giuseppe3 5.10.2018 3]

SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector Magazín #116


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| Geforce experience a windows s... (2)
Zdravim, ked mam kupeny xbox game pass pc verziu.....
| Wow classic - nethergarde keep... (0)
Caute, nehrava niekto za alikov na Nethergarde Kee...
| Herny monitor 27” (24)
Ahoj poradí niekto herny monitor k AMD grafike? Ne...
| Novy mobil (9)
Ahojte, nutne potrebujem novy mobil stary sa mi ro...
| Forza horizon 4 xbox one (1)
Ahojte potrebujem poradiť už mám dlchsie tuto top ...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk