Assassin's Creed 3

Lepší engine ešte neznamená lepšiu hru.

PC
pridal Re-KeepAway 27.2.2013 o 20:24 pod používateľské recenzie

6.0


Tak ako mnohí aj ja som čakal na vyvrcholenie asasínskeho príbehu, ktorý mi pred niekoľkými rokmi poskytol nový pohľad na svet. 


Po spustení hry ma okamžite očaril perfektný soundtrack v kvalite ako si pamätám z dnes už legendárnej II. Všetko vyzeralo po dejovej stránke nádejne. S Haythamom mali misie svoje čaro, bola to osobnosť aj keď som vedel, že v hre sním ďalej pokračovať nebudem. Do hry krásne prispel nečakaný zvrat, kto je vlastne Haytham? A čo tu pôjde? 

Žiaľ jablko padlo ďaleko od stromu a pri páde sa zdeformovalo na hrušku. Po tajuplnom, múdrom a spočiatku arogantnom Altairovi nás sprevádzal charizmatický Ezio, ktorého si každí v istej časti jeho života musel obľúbiť. A čo si pre nás autori pripravili tentoraz? Forest Gump zvaný Connor s čistým srdcom a prázdnou hlavou s výrazom chybne naprogramovanej T-800vky. A o čo mu vlastne ide? Chrániť mier v galaxií? Tak to si si splietol značku chlapče. 


A ako dostáva svoj priestor Connor už to ide s hrou dolu vodou. Väčší vzťah som si dokázal vytvoriť k tomahawku ako k samotnému Connorovi to isté žiaľ nemôžem povedať o skrytej čepeli, ktorá má podľa mňa v hre veľmi slabé miesto a tým hra ešte viac podkopáva základy Asasínskeho rádu, ktorý sa jej podaril vytvoriť v predchádzajúcich dieloch. Počas celej hry v anime som nemal pocit žeby som hral za asasína, ale len za indiána ktorý sa nejako dostal k tréningu a sám nevie prečo a čo vlastne robí. 
A ako je to na druhej strane?  Na začiatku vytvorili autori slušnú väzbu na templárov, ale tam to aj zostalo a ako plynuli sekvencie postavy boli len postavy, ktorým chýbala duša a hlavný "záporák" by neobstál ani v puzzloch. Jediný kto vyčnieva z davu je Haytham a to je žalostne málo. Kde len voda zobrala tie časy keď som sa skoro rozplakal pri strate bočnej postavy, kde len sú teraz tí ľudia, ktorí tím postavám dokázali vdýchnuť život...

V príbehu sa stretneme s Americkou revolúciou, ktorá osloví len historickými postavami a všetky veci, ktoré by mala hra využiť a rozobrať do detailu zostanú len spomenuté v dialógu. Viac krát som videl názor: 

"Európanom Americká revolúcia nehovorí nič a preto sa im príbeh nepáči." 

Súhlasím, že mi tá revolúcia nehovorí nič ale tak isto ani renesančné Taliansko a predchádzajúce diely som si vychutnal do posledného pierka na mape. Aby toho ešte nebolo málo v podaní Connora sa do príbehu nedá poriadne ponoriť a skôr ako niečo epické začne hra už skončí a márne je čakanie, že po menej zaujímavých Pazziových objaví Ameriku Rodrigo Borgia, nie už je koniec a je rovnako nezáživný ako celá hra s Connorom. Ani by jeden nepovedal koľko sa dá zničiť len hlavnou postavou. Príbeh hru tentoraz nevyzdvihol medzi klenoty a nemôže zato len Amerika, ale aj postavy s ich robotími emóciami a zápletka. 


Po vizuálnej stránke je hra krásna. Prostredia aj mestá sú prepracované, ale na volný beh nie sú ideálne. V lesoch to mali vykompenzovať stromy ale po pár minútovom úžase som chcel (zase) naspäť taliansko s jeho úzkymi uličkami a prekrásnymi budovami. Zmeny sa dočkalo aj ovládanie, ale o úspechu sa hovoriť nedá. Áno asi nieje každému príjemné pri behu držať aj štyri klávesy, preto aj chápem a súhlasím, že dali akčný režim a šprint/akrobatický beh na jedno tlačítko ale dať to spolu s odstrkovaním ľudí je naozaj moc. To čo v hre ešte naozaj vyšlo sú hlavne námorné bitky, ale aj iné bočné úlohy až na verbovanie asasínov ak sa to tak vôbec dá nazvať. Na druhej strane za rozhranie v obchode dúfam, že niekto prišiel o miesto. A po piati krát sa nám v hre opäť opakuje predtým jedna z mála no teraz, len ďalšia chyba na zoznam a to obtiažnosť. Chybu musím rozdeliť na dve časti a to:

A. Súboje aj keď vyzerajú pekne sú príliš jednoduché 

B. Kráľovsky bugnutá AI vďaka ktorej obtiažnosť vystúpi do nekonečných výšin, pretože vám nedovolí robiť misie na stealth spôsob iba ak ste veľmi, ale veľmi obozretný a cestu s rozmiestnenými jednotkami už poznáte naspamäť. A k tomuto ešte musím pridať, že voľnosť v misiách je dosť obmedzená.


Takže sa zamyslime: Nehráme za poriadneho asasína, skrytá čepeľ stratila na význame, misie sa nedajú hrať na stealth spôsob, minimálna voľnosť v prevedení misie. Nie je čas zmeniť názov? 


A čo nám v tomto diely ukázal Desmond?

Keď sme už našli mapu artefaktov v AC1, podstúpili výcvik a zistili hrozbu o konci sveta v ACII, našli úlomok raja v AC:B a dali si dokopy myseľ v AC:R už bol najvyšší čas ísť do terénu. A tu sme sa toho dočkali. Dočkali, ale užili možno tak dve hodinky. Od záchrany sveta nás delí už len pár krokov, ale čo netreba? Správne cestovať v anime aby sme zase niečo našli a tak sa Desmond ako vždy dostáva na vedľajšiu koľaj. Pasáže za Desmonda mohli byť krásne, ale má vždy málo priestoru preto sa ani nečudujem, keď ho toľko hráčov nemusí. Do terénu sa vydáme naozaj len pár krát aj to len raz s lepším dôvodom. Každá misia je zameraná na určitú oblasť z výcviku asasína. Občas sa nenápadne dostaneme na zápas a inokedy vyšplháme na mrakodrap. Radšej by som chcel tie misie aj 3x tak dlhé a aby využívali naplno svoj potenciál a okrem skrytej čepele nám mohla spoločnosť kludne robiť pištoľ len by sa stým museli viac pohrať a nestrácať čas v (tentoraz) nezáživnom anime. V misií keď idem navštíviť Abstergo som sa musel až smiať. V II nám totiž zabudli povedať, že je to slabo chránené múzeum a jediné na čo treba dávať pozor je aby sme nepoškodili vystavené exponáty a pri odchode nezabudli vhodiť symbolický darček pre deti v Afrike do koša pri hlavnom vchode. Túto misiu by bolo treba prerobiť od základu, ostatné by stačilo rozšíriť a mali by sme aspoň čiastočne asasínsku lahôdku v súčastnosti. Okrem toho, že má Desmond málo priestoru mi veľmi vadil koniec. Nevadil mi ani tak samotný koniec ako jeho prevedenie. Všetko to bolo moc rýchlo, žiadna dojemná hudba v pozatí ani spomienky pri pomalom kráčaní k nevyhnutnému osudu a žiadna slza v oku pred...Kto vie tak vie a kto nie nech to nevie odo mňa...A žiadne zábery na smejúce sa deti, ktoré striedajú zábery potom ako stalo to čo som vycenzúroval. Epickosť na bode mrazu, ten koniec by sa dal krásne spraviť neviem ako mohli byť tak slepí a nechať ho tak.

+ Vizuálna stránka hry                            - Connor           

+ Hudba                                                  - AI

+ Námorné bitky a iné vedľajšie úlohy   - Obtiažnosť

                                                               - Príliš zjednodušené ovládanie

                                                               - Obdobie (hlavne kvôli budovám) 

                                                               - Záver v anime aj v súčastnosti

                                                               


napísal Re-KeepAway 27.2.2013



Páči sa mi!

6.0
ASSASSIN'S CREED 3

Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
4.0
| Skull and Bones - 1. sezóna
[pridal SVK-RUSKO-R 14.4.2024 0]
9.5
| Felvidek PC Recenzia
[pridal PaPoČa 9.4.2024 17]
6.0
| The Last Of Us Part II
[pridal PrecedaVlasť 3.3.2024 4]
6.0
| The Last Of Us Part 2 remastered
[pridal PrecedaVlasť 27.2.2024 90]
6.5
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal PaPoČa 22.1.2024 21]
| Tomb Raider I-III Remastered
[pridal T0M0 16.1.2024 18]
9.3
| Alan Wake 2
[pridal Tiqer 20.12.2023 21]
| Witcher 4
[pridal Joey N 10.12.2023 0]
8.5
| Marvels Spider-man 2
[pridal Filip Basketak 27.10.2023 21]
8.9
| Remnant 2
[pridal Umelec roku 19.8.2023 11]
8.3
| Final Fantasy XVI
[pridal Tiqer 2.8.2023 27]
2.0
| Modern Warfare 2022 - minirecenzia
[pridal PrecedaVlasť 23.7.2023 0]
9.0
| Modern Warfare 2019 - minirecenzia
[pridal PrecedaVlasť 23.7.2023 0]
8.6
| Assassins Creed Valhalla
[pridal Lukášcico 11.7.2023 2]
| Preview na Final Fantasy 16
[pridal Sidh 26.5.2023 11]
8.2
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal Tiqer 12.5.2023 9]
9.5
| Resident Evil 4 (2023)
[pridal saimonkaca 5.4.2023 0]
10
8.7
| Resident Evil 4
[pridal Tiqer 4.4.2023 26]
9.0
| Lorelai
[pridal de Bielawa 1.4.2023 5]

SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (1)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19897)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk