Rozhovor: Skúsia to autori titulu Vane aj nabudúce s netradičným projektom? |
Pri príležitosti vydania PC verzie exploratívnej puzzle hry Vane sme vyspovedali jej autorov z tokijského štúdia Friend & Foe.
Tokijské štúdio Friend & Foe zložené z niekoľkých skúsených vývojárov z celého sveta nám v januári naservírovalo svoju novú exploratívnu puzzle hru Vane, ktorá pôvodne vyšla exkluzívne na PS4. Na zúbok sme sa jej pozreli aj v recenzii a teraz sme mali možnosť vyspovedať aj jej autorov a to pri príležitosti vydania novej PC verzie.
Na Vane ste pracovali 5 rokov. Ako sa líši finálna verzia hry od tej, ktorú ste pôvodne plánovali vydať?
Príbeh sme museli trochu osekať, avšak celkovo sa drží našej pôvodnej myšlienky. Mali sme niekoľko šialených nápadov o zmutovaných vtákoch bojujúcich v arénach, stealth pasážach a obrovských, priestorových hádankách, ale do finále sa nedostali. Ale taký je herný vývoj: niekedy, ak niečo robíte a nejde to príliš dohromady, musíte všetko prepracovať a zmeniť.
Ovládanie letu bolo v mnohých recenziách kritizované. Na druhú stranu sa nám páčilo a privítali by sme viac lietania. Nepremýšľali ste nad tým, že by sa v hre len lietalo a neobsahovala iné pasáže?
Ak chcete, je to pre vás rozhodujúca časť hry, ktorej sa môžete venovať a užívať si ju. Sloboda a voľnosť pohybu proti slobode zastupovania je hlavnou myšlienkou hry. Napriek všetkému sme nesmierne hrdí na systém lietania v hre.
Vane je taktiež logická hra. Kde ste brali inšpiráciu pre svoje hádanky?
Hlavným cieľom bolo integrovať hádanky čo najviac prirodzenou cestou do prostredia hry a nechať hráča interagovať s nimi podľa svojho zváženia. Testovať a skúšať jednotlivé vzťahy medzi rôznymi prepínačmi, zisťovať, čo spôsobia vykonané akcie a aký účel majú v danej lokácii.
Svet ako taký je zaujímavý, ale prišiel nám prázdny a hra bola pomerne krátka. Plánujete pokračovať v expanzii hier zo sveta Vane?
Svet Vane je niečo ako ozvena. Nie sme si istí rozširovaním sveta takého, ako sme ho vytvorili v hre. Návšteva ďalekej minulosti alebo naopak budúcnosti tohto sveta je zaujímavá myšlienka a nikdy neviete, čo sa môže stať a či sa k nemu nevrátime.
Vane malo vynikajúci soundtrack. Čo si myslíte o vplyve hudby na hrateľnosť?
Vo Vane sme tvorili hru a hudbu naraz, sú ako spojené nádoby. Hra samotná by bola bez zvukových efektov a hudobnej vložky iba polovičnou. Dodáva hre potrebnú hĺbku, aby ste ju cítili a vnímali, čo považujeme za absolútne nevyhnutné. Celé to dosiahnuť vyzerá pomerne jednoducho. Ako napríklad dynamické skladby, ktoré sa menia podľa vášho prechádzania svetom. Sú skvelé pre nás, keď chceme, aby bola atmosféra a prezentácia primárnym prvkom komunikácie s hráčom. A hudba je veľkou časťou tohto celku.
Bude aj vaša ďalšia hra “trochu odlišná”, alebo sa pokúsite presadiť na trhu s mainstreamovým projektom?
Čo bude našou ďalšou hrou ešte zatiaľ nevieme. Sme hrdí na to, ako sme dokázali spraviť Vane odlišnou hrou od ostatnej produkcie. Ale práca na Vane bola taktiež namáhavá. Po dokončení možno budeme potrebovať nabrať dych v inom žánri, než sa rozhodneme znovu premýšľať o lyricky exploratívnej hre. Mnohému sme sa pri vývoji Vane naučili a veríme, že tieto skúsenosti využijeme v našich ďalších projektoch.
Ďakujem za rozhovor.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Tomb Raider: Legacy of Atlantis a Tomb Raider: Catalyst oficiálne predstavené 105
- Budú toto tituly z vianočnej rozdávačky Epicu? Bude rozdávať aj RDR2? 49
- Nové zľavy pred Vianocami 30
- Mobily so 4GB pamäťou sa vrátia, niektoré hi-endy zrejme klesnú na 12GB 87
- Hogwarts Legacy je teraz zadarmo na Epic Store 32
- Článok: TCL 65'' C9K Mini LED TV 51
- Half-Life 3 má byť launch hrou pre Steam Machine, vydanie cieli na jar 2026 71
- Tomb Raider: Legacy of Atlantis bude názov novej Tomb Raider hry 45
- Takto vyzerá Witcher 3 s AI filtrom 49
- RECENZIA: Terminator 2D: NO FATE 51 zobraziť viac článkov >
|
PS4
PC Vývoj: Friend & Foe Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
|
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
| |||















