Taktovanie GPU na PS5 konzole vysvetlené, požičiava si výkon z CPU |
Sony vysvetlilo a,ko to myslelo s dynamickými frekvenciami na CPU a GPU v Playstation 5 konzole. Budú totiž môcť dosiahnuť najvyššie udané frekvencie (3.5GHz pre CPU a 2.23GHz pre GPU) vďaka AMD Smartshift technológii určenej pre APU čipy. Vďaka nej môžu presmerovať výkon (napájanie) z CPU do GPU a výkon jedného sa zvýši a druhého sa zníži. Musí sa tým vyvážiť celková spotreba medzi obomi časťami APU.
Spomínané maximálne taktovanie 2.23 GHz pre GPU je vtedy, ak sa zníži výkon CPU (pôjde pomalšie). Cerny k tomu hovorí, že očakáva, že to tak môže byť väčšinu času, ale ak CPU bude potrebovať, môže mu GPU ten výkon vrátiť.
Dodal k tomu:
"V najhoršom prípade bude GPU bežať na nižšej frekvencii, ale nie oveľa nižšej. Ak chcete znížiť výkon o 10 percent, vyžaduje to len pár percentné zníženie frekvencie, takže by som očakával, že spomalenie bude dosť malé. “
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Alza dni zľavy spustené 23
- Konzoloví hráči v Amerike starnú, konzol sa kupuje stále menej 165
- PlayStation 5 kúpite dočasne za nižšiu cenu 119
- RECENZIA: Hollow Knight: Silksong 17
- Silent Hill f dostal prvé recenzie 98
- PC herný trh zažíva masívny vzostup 76
- Aký notebook kúpiť na jeseň 2025, za 600, 1000, 1500 alebo 2000 eur? 34
- Ako ľudia používajú chatGPT? 59
- Nvidia rozbieha veľkú spoluprácu s Intelom, prinesú procesory s RTX grafickými jad 68
- Xbox konzoly v Amerike znovu zdražejú 114 zobraziť viac článkov >