Taktovanie GPU na PS5 konzole vysvetlené, požičiava si výkon z CPU |
Sony vysvetlilo a,ko to myslelo s dynamickými frekvenciami na CPU a GPU v Playstation 5 konzole. Budú totiž môcť dosiahnuť najvyššie udané frekvencie (3.5GHz pre CPU a 2.23GHz pre GPU) vďaka AMD Smartshift technológii určenej pre APU čipy. Vďaka nej môžu presmerovať výkon (napájanie) z CPU do GPU a výkon jedného sa zvýši a druhého sa zníži. Musí sa tým vyvážiť celková spotreba medzi obomi časťami APU.
Spomínané maximálne taktovanie 2.23 GHz pre GPU je vtedy, ak sa zníži výkon CPU (pôjde pomalšie). Cerny k tomu hovorí, že očakáva, že to tak môže byť väčšinu času, ale ak CPU bude potrebovať, môže mu GPU ten výkon vrátiť.
Dodal k tomu:
"V najhoršom prípade bude GPU bežať na nižšej frekvencii, ale nie oveľa nižšej. Ak chcete znížiť výkon o 10 percent, vyžaduje to len pár percentné zníženie frekvencie, takže by som očakával, že spomalenie bude dosť malé. “
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila Black Friday zľavy 124
- Valve predstavilo Steam Frame, Steam Controller a Steam Machine 185
- Nolan priniesol fotky zo svojho nového filmu Odyssey 47
- RECENZIA: Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 28
- Rockstar oficiálne ohlásil Red Dead Redemption pre Xbox, PS5 a Switch 2 spolu s mo 39
- RECENZIA: Call of Duty Black Ops 7 35
- Phil Spencer z Xboxu reagoval na kroky Valve - hovorí, že možnosti hráčov a vývojá 57
- Steam má za rok 2025 tržby 16,2 miliardy dolárov, Gabe Newell si pritom prebral no 57
- Asus predstavuje exkluzívnu grafickú kartu ROG Matrix RTX 5090 s cenou 3 999 dolár 47
- Bude Ubisoft odpredaný? 51 zobraziť viac článkov >












