Taktovanie GPU na PS5 konzole vysvetlené, požičiava si výkon z CPU |
Sony vysvetlilo a,ko to myslelo s dynamickými frekvenciami na CPU a GPU v Playstation 5 konzole. Budú totiž môcť dosiahnuť najvyššie udané frekvencie (3.5GHz pre CPU a 2.23GHz pre GPU) vďaka AMD Smartshift technológii určenej pre APU čipy. Vďaka nej môžu presmerovať výkon (napájanie) z CPU do GPU a výkon jedného sa zvýši a druhého sa zníži. Musí sa tým vyvážiť celková spotreba medzi obomi časťami APU.
Spomínané maximálne taktovanie 2.23 GHz pre GPU je vtedy, ak sa zníži výkon CPU (pôjde pomalšie). Cerny k tomu hovorí, že očakáva, že to tak môže byť väčšinu času, ale ak CPU bude potrebovať, môže mu GPU ten výkon vrátiť.
Dodal k tomu:
"V najhoršom prípade bude GPU bežať na nižšej frekvencii, ale nie oveľa nižšej. Ak chcete znížiť výkon o 10 percent, vyžaduje to len pár percentné zníženie frekvencie, takže by som očakával, že spomalenie bude dosť malé. “
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- DOJMY: Vivat Slovakia (Early Access) 189
- DOJMY: Kingdom Come: Deliverance II chce byť väčšie a lepšie ako jednotka 263
- VIDEO : Vivat Slovakia - prvých 30 minút z Early Access verzie 60
- Vivat Slovakia, slovenské GTA, vychádza v Early Access už vo štvrtok 84
- Aký mobil kúpiť na jar 2024 za 100, 200, 300, 500 alebo 1000 eur? 64
- Aké boli najväčšie slovenské hry? 92
- Bude Cillian Murphy záporákom vo Far Cry 7? 38
- Warhorse štúdio dnes o 20:00 predstaví svoju novú hru 120
- Witcher seriál bude mať 5 sérií, práve sa začala natáčať štvrtá 51
- Kingdom Come Deliverance 2 bude diverznejšie, zachytí viac etník 97 zobraziť viac článkov >