Bližšie vysvetlenie zapracovania raytracingu v Minecrafte |
Digital foundry spravilo zaujímavý konferenčný hovor s vývojármi z Nvidie a priblížili systém renderovania raytracingom v Minecrafte.
Samotný engine vyvíjali priamo v Nvidii a začali niekedy začiatkom minulého roka. Pritom už od začiatku išli smerom na čistý raytracing, keďže sa im nechcelo spájať rasterizáciu a raytracing. Povedali pritom zaujímavosť a to, že základ sveta renderovaný v rasterizácii by im veľa výkonu nepriniesol. Celý raytracing im nakoniec ponúkol zaujímavé možnosti. Ukazujú to napríklad pri rôznych optických efektoch.
Prechádzajú všetky rôzne detaily renderovania sveta, tieňov a ukazujú aj to, že zrušenie zašumenia trvá najviac času z renderovania.
Zo zaujímavostí povedali aj to, že engine je plnohodnotný a prakticky je jedno čo sa renderuje, či kocky, alebo nejaká náročná scéna, keďže aj tak sa lúče vysielajú na celý obraz. Čo zvyšuje nároky na výkon sú ďalšie odrazy lúčov, ktoré sú zadefinované podľa daných materiálov, ako zdrojov svetla. Hlavne pohyblivé svetlá by zabíjali výkon.
Ukázali aj to, čo by chceli zmeniť oproti beta verzii a to rôzne drobné chyby, alebo oneskorenie miznutia odrazov svetla, alebo čo je špecifický problém pre Minecraft je načítavanie chunkov dopredu. Keďže ak nie je natiahnutý lúče nevedia či sa majú odrážať alebo nie.
Bude zaujímavé sledovať, kde Nvidia použije raytracingový engine ďalej, alebo či s ním príde aj niekto iný. Výkonovo vďaka DLSS vyzerá veľmi zaujímavo. Toto je reálne druhá plne raytracingová hra, prvú ktorú Nvidia prezentovala bol Quake II RTX.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- TikToker schoval AirTag do tenisiek a dal ich Červenému Krížu, neskôr ich našiel v 44
- Brian O’Conner sa vráti do posledného Fast and Furious filmu 63
- Naughty Dog už odstupuje zo spolupráce na The Last of Us seriáli 94
- Zomrel herec Michael Madsen známy z Tarantinoviek a kopy hier 26
- Microsoft prepustil 9000 zamestnancov pre AI, jeden z vedúcich im odporúča obrátiť 119
- V Číne sa odohral prvý futbalový zápas autonómnych AI robotov 16
- Stop Killing Games petícia prekročila 1 milión podpisov 57
- Call Of Duty: WWII je už v Game Passe 53
- Battlefield 6: EA údajne mieri na 100 miliónov hráčov, vývojári tomu neveria 69
- Júlové hry 17 zobraziť viac článkov >
PC
PS3 PS4 Xbox 360 Xbox One WiiU 3DS PC Mobil Android iOS Windows Switch Vývoj: Mojang AB / Mojang Štýl: Simulácia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|