Internetom sa šíria ďalšie a ďalšie recenzie nových Radeonov. Dnes sa zameriame na výsledky z tomshardware. Okrem toho pridávam ešte aspoň dve linky na benchmarky na hardwaresecrets a firingsquad.
Konfigurácia počítača, na ktorom robili benchmarky na TH, je nasledovná: AMD FX-57 2,8 GHz, Asus AN8-SLI Premium, 2x 1024 MB DDR400, WD Raptor 740GB. Použité grafické karty:
- ATI X1800XT 512 MB GDDR3 625 MHz jadro/1,50 GHz pamäť
- ATI X1800XL 256 MB GDDR3 500 MHz/1,00 GHz
- ATI X1600XT 256 MB GDDR3 590 MHz/1,38 GHz
- ATI X1300Pro 256 MB GDDR3 600 MHz/800 MHz
- ATI X800XTPE 256 MB GDDR3 625 MHz/1,5 GHz
- NVIDIA GeForce 7800 GTX 256MB GDDR3 430 MHz/1,2 GHz
V 3DM03 sa obe vlajkové lode (1800XT a 7800GTX) „plavili“ vyrovnane bok po boku, i keď mierne mala navrch ATIna. Markantnejší rozdiel bol nameraný v 3DM05, keď pri rozlíšení 1024x768 4xAA 8xAF Radeon zvíťazil až o 1453 bodov. V UT2004 sú výsledky také tesné, že viac už ani snáď nemohli byť. Nvidia zabojovala vo Farcry, kde hlavne v rozlíšení 1600x1200 ukázala konkurentovi chrbát. V DOOM 3 a Half-Life 2 sa tradične zopakovala známa pravda – D3 lepšie sedí Nvidii (GF znova zabodovala hlavne vo vyššom rozlíšení). Zaujímavá situácia nastala pri benchmarkovaní v HL2, pretože aj najslabšia X1300Pro pri vypnutom AA a AF porazila GF7800GTX. Takže s výkonom Radeonov X1k to vôbec nevyzerá tak smutne, ako sa zdalo včera. Treba ešte samozrejme počkať na vyladené ovládače a hlavne na zníženie cien. Pre vážnych záujemcov je potrebný tento údaj: 1800XL by sa podľa inquireru mala začať predávať 11.10. a 1800XT ešte o celý mesiac neskôr.
Na xbitlabs sa zároveň objavila správa, v ktorej pán Raja Kodouri z ATI upozorňuje na fakt, že už Radeony rady 9700 boli schopné pracovať s poľami vertexov, čo je základný matematický prvok fyzikálnych akcelerátorov (AGEIA). To naznačuje, že v budúcnosti sa môžeme dočkať integrovaných graficko-fyzikálnych kariet. Výhodou takéhoto riešenia by bolo široké "hrdlo" (bandwidth) na prenášanie údajov, pretože karta by vypočítané údaje z fyziky prakticky posielala len sama sebe a výsledky výpočtov by zohľadnila pri grafickom spracovaní scény.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Naughty Dog už odstupuje zo spolupráce na The Last of Us seriáli 94
- Microsoft prepustil 9000 zamestnancov pre AI, jeden z vedúcich im odporúča obrátiť 119
- Zomrel herec Michael Madsen známy z Tarantinoviek a kopy hier 26
- Takmer 10 minút hrateľnosti z Mafia: The Old Country 145
- Stop Killing Games petícia prekročila 1 milión podpisov 62
- OpenAI o1 model sám seba skopíroval na externý disk, ako istotu pred vypnutím, Cla 65
- V Číne sa odohral prvý futbalový zápas autonómnych AI robotov 16
- Júlové hry 17
- Fanúšikovský remake Counter-Strike 1.6 s názvom CS: Legacy narazil na právne probl 19
- Battlefield 6: EA údajne mieri na 100 miliónov hráčov, vývojári tomu neveria 69 zobraziť viac článkov >