Určite si už mohní z vás pozreli demo na Star War: Empire at War, novú stratégiu od tvorov C&C série. Tentoraz nás autori prevedú rozsiahlou galaxiou Star Warsu, ktorú budete celú dobíjať. Demo ukázalo prakticky všetky stránky hry, previedlo nás rozsiahlym tutoriálom a ponúklo jednu galaktickú mapu s niekoľkými planétami. Totiž hra sa odohráva v troch rovinách, jedna je globálna strategická, za ktorú by sa nemusel hanbiť ani Master of Orion, ďalšia je pozemná, teda dobíjanie povrchu obsadených planét a posledná je vesmírna, v ktorej si vychutnáte vesmírne boje.
Rozvojový a vývojový systém je plne presunutý do globálnej managementovej stránky, kde na globálnej mape vyvíjate a kradnete nové technológie, cvičíte vojakov, staviate lode, najímate pašerákov (na vycucávanie nepriateľa od peňazí) alebo nájomných vrahov (na zlikvidovanie pašerákov), staváte vesmírne stanice, ale aj budovy na planétach. Z obsadených planét vám raz za čas prichádzajú peniaze a máte z nich aj bonusy pre rôzne jednotky (podľa toho, v čom je planéta dobrá). V tejto globálnej časti aj presúvate jednotky medzi planétami, určujete výsadky, s ktorými následne začínate boj.
Stratetická stránka je tentoraz viac v štýle Ground Control ako v C&C, prakticky na bojiská prichádzate s určitým výsadkom a snažíte sa zničiť nepriateľov na danom území. Snažíte sa obsadiť kontrolné body, z ktorých si môžete privolávať posily. Nechýbajú ani základne, v ktorých sa určité obmedzené jednotky dajú vyrábať, ide však hlavne o obranné veže, medik zóny a podobné záležitosti určené na predĺženie života vašich vojakov. Každá z vašich jednotiek má ešte jednu alebo niekoľko špeciálnych činností, ktoré môžete zapnúť, napríklad vojaci sa vedia kryť, bojové stroje vedia presunúť viac energie do zbraní na určitý čas atď. Samozrejme, každá jednotka je vhodná na útok na iné typy nepriateľov.
Vesmírna časť je pekne spravená rovnako a rovnako je viac založená na posilách, kde si môžete privolávať ďalšie lode, ktoré sa k vám okamžite presunú cez hyperpriestor. Pri veľkých lodiach alebo staniciach môžete určiť, aj na ktoré miesto majú vaše lode útočiť, aby ste im napríklad najskôr zničili generátor štitov alebo torpédové zbrane atď.
Grafika je veľmi slušná a relatívne rýchla, kde na 2 GHz a ATI9800 mi to slušne stíhalo prakticky na najvyšších detailoch. Najzaujímavejším z celej grafickej stránky sú aj tak možnosti sledovania bojov a pohybov ľubovolnej jednotky zblízka, kde napríklad počas boja sa medzerníkom prepnete na voľné kamery pohybujúce sa po bojisku a zachytávajúce akčný boj ako vystrihnutý zo Star Wars filmov. Aj keď kamery mohli byť lepšie prepracované, niekedy ich trhá alebo ukazujú nezaujímavé časti.
Celkovo hra vyzerá veľmi zaujímavo a vidieť, že sa autori už zbytočne nedržali starých real-timeových zásad a prišli s výrazne odlišným systémom, ktorý pôsobí veľmi príjemne, po všetkých tých real-timeovkách na jedno kopyto.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- The Elder Scrolls IV: Oblivion remastered bol predstavený a rovno vydaný 295
- The Elder Scrolls IV Oblivion remastered sa na Steame pekne rozbehol 129
- Grafických kariet je na skladoch stále viac, už dostanete aj RTX 5070 Ti za lepšie 62
- Aký monitor si vybrať za 100, 200, 400 alebo 1000 eur? Aký rozmer, obrazovku a pom 113
- Takto bude vyzerať iPhone 17 Pro s obalom 64
- GTA San Andreas má dostupný slovenský AI dabing 49
- The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered bude ohlásený zajtra 31
- Porovnanie druhej epizódy The Last of Us season 2 seriálu s hrou 42
- Battlefield ukazuje základ svojej hrateľnosti - deštrukciu 28
- RECENZIA: Lost Records: Bloom & Rage 11 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Lucasarts / Petroglyph Štýl: stratégia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|