Šéf Moon studios naznačuje, že rušenie štúdií Microsoftom nebude také nezmyselné, ako sa môže zdať |
Za zrušením Tango Gameworks môžu byť iné dohodnuté veci.
CEO Moon Studios a dizajnér Ori hier sa snažil objasniť, ako také rušenie štúdií prebieha a v zásade to vždy má zmysel a dôvod. Reaguje tak na titulky k včerajšiemu rušeniu štúdií Microsoftu, ktoré novinári generovali bez hlbších informácií. Nevedia, čo je za tým a hovorí, že Microsoft s firmami určite jednal, špeciálne s Tango Gameworks, a na niečom sa dohodli sa.
Konkrétne hovorí, že s Tango Gameworks to môže byť podobné ako nedávno s Toys for Bob, ktorému Microsoft umožnil odpojiť sa, keďže vyvíjali menšie tituly a tam je lepšie, ak prejdú do indie sféry. Jemu nechal aj názov firmy, Tangu síce nie, ale tam môžu byť rôzne právne problémy. Možno však čoskoro uvidíme novú firmu, s ktorou podpíšu zmluvu a ktorá spraví Hi-Fi Rush 2.
Presnejšie povedal:
V tomto odvetví som už dosť dlho na to, aby som videl, ako sa veci vyvíjajú z oboch strán, a úprimne nie som fanúšikom kultúry pobúrenia, ktorú sme v týchto dňoch vytvorili.
Vypočujte ma na chvíľu. Viem, že to nie je príjemné pre ľudí, ktorí dnes prišli o prácu, ale myslím si, že najmä tlač si musí dávať veľký pozor na to, ako písať svoje články, najmä ak nemajú dobré zdroje alebo jednoducho nevedia, čo sa deje - a povedzme si rovno, väčšinou to nevedia.
Nemám všetky informácie o tom, čo sa dnes udialo v súvislosti s rušením štúdií v Microsofte, a zatiaľ čo nadávanie na vydavateľov vo vašich správach bude pre vás absolútne generovať kliknutia, je to celkom možné a povedal by som, že dokonca veľmi pravdepodobné, že už nejaký čas existovali vnútorné rokovania, to by rozumne vysvetľovalo túto situáciu.
Veľmi zriedka som videl, ako sa rozhodnutia prijímajú v takom rozsahu, ktoré jednoducho nedávajú absolútne žiadny zmysel. Je celkom možné, že Microsoft už predtým diskutoval s týmito štúdiami a boli prijaté rozhodnutia o zatvorení týchto štúdií, aby sa mohli efektívnejšie zreformovať, len aby potom opäť uzavreli zmluvy s týmito novými firmami.
Vezmime si napríklad Tango Gameworks. Práve vyrobili vynikajúci Hi-Fi Rush, ktorý si všetci právom obľúbili. A možno spôsob, ako urobiť viac z týchto vecí, je, že tento hlavný tím vytvorí novú firmu, aby sa mohol sústrediť na vývoj takýchto menších hier, ale nie v rámci – pravdepodobne nafúknutého – stavu, ktorý mali predtým.
Očividne len špekulujem a nemám žiadne interné informácie, ale niečo také sa mi zdá úplne pravdepodobné.
A ak niečo také je, je spôsob, akým tlač narába s týmto ideálom? 🤔
Titulky správ sú:
"Ach, môj môže, zlé vydavateľstvo ZNIČILO štúdio, ktoré vytvorilo hitovku, a to z ČISTEJ CHAMTIVOSTI!"
Ak je môj scenár pravdivý, nadpis bližšie k pravde by mohol byť:
"Vydavateľ urobil inteligentné obchodné rozhodnutie, ktoré umožňuje štúdiu vyrábať viac produktov, ktoré si všetci obľúbili, v rámci efektívnejšieho nastavenia."
Vidíte ten rozdiel? Áno, to prvé vám absolútne vygeneruje viac kliknutí, ale ak je pravda to druhé, budete vyzerať, akoby ste len kŕmili pobúrený dav pre svoj vlastný osobný prospech.
A pozrite sa na to z pohľadu vydavateľa. Všetci milovali Hi-Fi Rush a je tu evidentne veľký potenciál. Vývojári, ktorí stoja za Hi-Fi Rush, by teraz s najväčšou pravdepodobnosťou mohli vytvoriť podobný titul vo väčšom meradle a vytvoriť tak ešte lepší a komplexnejší produkt. Som si istý, že veľa vydavateľov by sa o túto ponuku zaujímalo, pretože – hádajte čo – by im to mohlo zarobiť veľa peňazí.
Naozaj si všetci myslíte, že Microsoft je úplne hlúpy a rád páli mosty s talentovanými vývojármi, ktorí by sa potom mohli okamžite dohodnúť s konkurenciou?
Myslím... možno je to tak, ale zvyčajne sa tieto obchody dejú na trochu sofistikovanejšej úrovni.
Skutočný život je šach, nie dáma.
Šéf Moon Studio v zásade vie, že Microsoft by si len tak Tango nezrušil a dôvody tam museli byť väčšie. A síce odhaduje to na nové štúdio, ale dôvod tam bol aj odchod Shinji Mikamiho (dizajnér Resident Evilu a Evil Within), ktorý odišiel a vytvoril si indie štúdio. Bez väčšieho dizajnéra mohlo štúdio tápať. Zároveň odtiaľ mohol zobrať viac dôležitých zamestnancov, a tak tam už nebol potenciál. Uvidíme, či náhodou Hi-Fi Rush 2 nebude od Mikamiho. Možno z toho nakoniec nič nebude, ale takéhoto štúdia by sa Microsoft len tak nevzdal.
Samozrejme, toto platí pre Tango, Arkane Austin je zase iná vec, aj keď nie až tak odlišná. Po neúspešnom Redfalle štúdio stratilo veľa vyššie postavených zamestnancov a zvyšní dlho nevedeli spraviť ani patche pre hru, nie to ešte ďalší obsah a sľúbené postavy. Tam zrejme iná cesta ani nebola.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila nové zľavy 47
- Steam už upozorňuje používateľov, že si kupujú len licenciu k hre 134
- RECENZIA: Until Dawn (remaster) 43
- RECENZIA: NHL 25 38
- Red Dead Redemption a Undead Nightmare prichádza na PC 95
- Ďalšia zbierka AI vylepšených hier, teraz aj Half-Life alebo aj Silent Hill a Cybe 44
- Intel predstavil Arrow Lake procesory pre desktopy, už vieme aj ceny 94
- Slovanská akčná RPG Bylina sa predviedla 26
- Rings of Power seriál bude pokračovať 125
- Nvidia prejde do sféry PC procesorov budúci rok 40 zobraziť viac článkov >