CD Projekt prvý raz ukázal The Witcher IV |
Prekvapivo na Unreal evente CD Projekt odhalil gameplay z nového Zaklínača, pozreli sme sa na Ciri a aj svet.
Festival Unreal Fest 2025 odštartoval veľkolepo – počas otváracej keynote State of Unreal sa na pódiu objavili zástupcovia CD PROJEKT RED a Epic Games, aby vôbec po prvý raz predstavili technické demo očakávaného RPG The Witcher 4, bežiace na Unreal Engine 5.
Prekvapivo na Unreal evente CD Projekt odhalil pridal aj cinematický trailer a gameplay. Gameplay ukazuje príchod Ciri do dediny, na ktorej autori predstavujú technológie použité v hre. Hra beží na PS5 v 60 fps s ray tracingom:
Naživo pred publikom demonštrovali nové technológie a možnosti enginu, ktoré pomáhajú vytvárať ďalšiu veľkú otvorenú mapu zo sveta Zaklínača. Demo sa odohráva v doteraz nevidenom regióne Kovir, ktorý sa po prvý raz objaví v hernej sérii práve v The Witcher 4.
Hráči mohli sledovať Ciri, ako spolu s koňom Kelpie prechádza divokou prírodou pohoria Kovir až do rušného prístavného mesta Valdrest. Demonštrácia ukázala viaceré technologické novinky, ktoré sa dostanú aj do rúk ďalším vývojárom prostredníctvom aktuálne vydaného Unreal Engine 5.6.
Novinky v skratke:
- Nový región Kovir po prvý raz v hernom spracovaní.
- Prezentácia bežala na PlayStation 5 pri 60 FPS – s plnou podporou pre všetky platformy, kde The Witcher 4 vyjde.
- Unreal Animation Framework prináša realistický pohyb postáv aj v náročných scénach.
- Nanite Foliage zabezpečuje husté lesy a detailné prostredie bez straty výkonu.
- MetaHuman a Mass AI umožňujú rozsiahle davy s realistickými detailmi.
- FastGeo Streaming garantuje plynulé načítavanie veľkých máp.
- ML Deformer sa stará o detailnú animáciu svalov a mimiky.
CD PROJEKT RED zároveň potvrdil, že mnohé z týchto technológií vyvíjal v spolupráci s Epic Games a ich cieľom je posunúť hranice tvorby otvorených svetov. Výsledkom má byť realistický, živý a plynulý svet bez kompromisov v kvalite.
Michał Nowakowski z CD Projekt RED uviedol: „Spoluprácu so spoločnosťou Epic Games sme začali s cieľom posunúť technológiu hier s otvoreným svetom vpred. Ukázať tento skorý pohľad na prácu, ktorú sme vykonávali pomocou Unreal Engine bežiaceho pri 60 FPS na PlayStation 5, je významným míľnikom - a dôkazom skvelej spolupráce medzi našimi tímami. Ešte sme však zďaleka neskončili. Teším sa na ďalšie pokroky a inšpiratívne technológie vyplývajúce z tohto partnerstva, pretože vývoj hry Zaklínač 4 na Unreal Engine 5 pokračuje.“
Tim Sweeney, zakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Epic Games, dodal: „CD PROJEKT RED je jedným z najlepších štúdií v oblasti hier s otvoreným svetom a sme vďační, že s nami spolupracujú na posúvaní Unreal Engine vpred v hre Zaklínač 4. Sú perfektným partnerom, ktorý nám pomáha vyvíjať nové funkcie budovania sveta, o ktoré sa môžeme podeliť so všetkými vývojármi Unreal Engine.“
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové mega zľavy spustené 41
- Mafia: The Old Country je už gold 102
- Sega sprístupnila deväť retro hier zadarmo pred ich odstránením z mobilných obchod 7
- Štúdia MIT naznačuje, že dlhodobé používanie ChatGPT môže oslabovať kognitívne sch 85
- RECENZIA: Cyberpunk 2077: Ultimate Edition (Switch 2) 56
- RECENZIA: FBC: Firebreak 58
- Nintendo už rozdáva bany na Switch 2 konzole 51
- RECENZIA: Death Stranding 2: On the Beach 59
- DOJMY: Borderlands 4 25
- Unreal Engine 5.6 priniesol zlepšenie výkonu 60 zobraziť viac článkov >
![]() |
PC
Xbox Series X|S PS5 Vývoj: CD Projekt Štýl: Akcia / RPG |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|