Gamescom 2025: Čo ukázal titul Of Peaks and Tides? |
Na prvý pohľad zaujímavá hra s príkladným demom ako nerobiť prezentáciu novej značky.
Of Peaks and Tides patrila k hrám, na ktoré som sa celkom tešil, že dostanem možnosť si ich vyskúšať v predstihu pred vydaním. Ak si pozriete publikované zábery z hry a trailery, tak ako prvé vás môže zaujať veľmi pekný umelecký štýl grafiky, ktorý sa hodí k celkovému zasadeniu hry. Akčná survival hra v otvorenom svete s crafting prvkami znie lákavo, no nastavuje aj určité očakávania. Pri deme a ukážkach prvých verzií hry dokážem pochopiť určité nedostatky na technickej stránke, no demo vyzeralo v porovnaní s propagačnými materiálmi ako úplne iná hra.
Ako prvé by som spomenul grafiku. Tá síce zachováva prezentovaný umelecký štýl, no cítite, že niečo je zle. Ostrosť, farby a kvalita textúr jednoducho nedosahujú očakávanú kvalitu, hra pôsobí na pohľad oveľa viac jednoducho, no je možné a asi aj pravdepodobné, že daný dojem vychádza primárne zo zlej voľby lokácie. Začínate na skalnatom pobreží s jaskyňami, takže jediné, čo uvidíte z pestrofarebného sveta, bude sivá farba skál a nekonečná modrava oceánu. Hra obsahuje tutoriál v textovej forme, no aj napriek čítaniu bolo náročné pochopiť, ako fungujú rafting mechaniky pre vytvorenie prvej zbrane alebo napríklad zapálenie fakle. Po pár minútach tápania som sa dozvedel, že musíte mať v rukách správne použité materiály a vykonať formu útoku, aby sa oheň zapálil a vy ste mohli postupovať ďalej. Zbrane a vybavenie majú svoju životnosť, podobne ako v hrách Legend of Zelda, takže si musíte dobre premyslieť, kedy a ako použijete svoju obľúbenú zbraň. Mechaník zo Zeldy sa hra snaží kopírovať viac, no cítiť, že akosi tvorcovia nenašli tú správnu rovnováhu, ako ich využiť spolu s inými mechanikami.
Chýba vám cesta? Tak si ju postavte v štýle Fortnite. Je stavanie plné chýb a požadované objekty sa ťažko nadpájajú na seba? Áno. Je to vhodné pre prvé demo pre množstvo nezainteresovaných hráčov, ktorým tutoriál dostatočne nevysvetlil, čo treba robiť? Nie. Jednoducho hranie tejto hry bolo väčšinu času len frustrujúce, plné bugov a nepríjemných situácií, o ktorých taktne pomlčíme. Hra ponúka možnosť mať aj vlastného mounta, v rámci dema to bol obrnený nosorožec. Viete pomocou neho nielen rýchlejšie cestovať, ale aj ničiť nepriateľské stavby, útočiť na nepriateľov a podobne. Toto vyzerá ako prvá zábavná časť dema, nakoľko máte k dispozícii viac druhov zvierat a môžete si s nimi budovať pevnejšie puto. Je ale škoda, že k tejto fáze zábavnejšej hry sa dostanete až na konci dema, pričom sme nedostali možnosť už hrať ďalej.
V rámci propagácie a zvolenej verzie hry šlo, podľa môjho názoru, o veľmi zlé rozhodnutia. Hra si vyžaduje ešte značné množstvo práce a veľa potenciálnych hráčov skôr odradí, ako priláka. Pravdepodobne by hre pomohol menší odklad, alebo aspoň nevyvíjať zbytočný tlak na vývojárov tým, že takúto nedokončenú hru sa rozhodnete prezentovať prakticky vo verejnej časti Gamescomu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Mega zľavy spustené 32
- DOJMY: Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 27
- DOJMY: Resident Evil Requiem 19
- CrisisX ponúkne 1200 kilometrov štvorcových otvoreného sveta 19
- Battlefield 6 - analýza deštrukcie a grafiky 65
- Mafia: The Old Country sa pochválila svojimi číslami 36
- Nvidia znížila ceny svojich RTX 50 Founders kariet v Európe 52
- Battlefield sa postupne stane každoročným titulom 67
- DOJMY: Painkiller 21
- Gamescom Opening Night Live livestream je online 58 zobraziť viac článkov >