Dan Houser vysvetlil, prečo Rockstar zrušil hru Agent |
Spojenie špiónskej témy a otvoreného sveta vraj nefungovalo.
Dan Houser, spoluzakladateľ Rockstar Games a hlavný scenárista sérií Grand Theft Auto a Red Dead Redemption, sa po rokoch prvýkrát otvorene vyjadril k dôvodom, prečo ambiciózna špionážna hra Agent nikdy nevyšla. Projekt, ktorý bol oficiálne oznámený v roku 2009 ako exkluzivita pre PlayStation 3, prešiel podľa neho päť rôznymi verziami, no ani jedna sa nedostala do bodu, kde by dávala zmysel ako otvorený svet.
„Mala asi päť rôznych iterácií. Myslím, že to nefungovalo. Občas na to stále myslím - niekedy o tom premýšľam aj v posteli - a dospel som k záveru, že to, čo robí špionážne príbehy skvelými ako filmy, spôsobuje, že ako videohry nefungujú. Alebo by som musel úplne prehodnotiť, ako sa to dá urobiť ako hra,“
povedal Houser v rozhovore.
Podľa neho sa koncept špionážneho príbehu jednoducho nehodí pre otvorený svet, pretože rytmus takýchto filmov je úplne odlišný.
„Keď sa pozriete na špionážne filmy - od The Ipcress File až po najnovšie Mission: Impossible - aj keď obsahujú naháňačky a prestrelky, všetko sa sústreďuje na postavu, ktorá má jedinú úlohu. Tieto príbehy sú veľmi rýchle, idú scénu za scénou - musíš ísť tam, zachrániť svet, potom ísť inam a zabrániť ďalšej katastrofe. Otvorený svet má síce takéto momenty, keď sa dej spojí, ale väčšinu času je oveľa voľnejší - hráč sa len pohybuje a robí, čo chce,“
vysvetlil Houser.
Zároveň priznal, že práve sloboda, ktorá robí GTA úspešným, by v prípade špionážneho žánru pôsobila rozporne:
„To je dôvod, prečo to funguje, keď hráte zločinca - v podstate vám nikto nehovorí, čo máte robiť. Vytvárame si len vonkajší tlak cez postavy, ktoré vás nútia do deja. Ale ako špión to nefunguje, pretože ste stále proti času. Premýšľam, či sa vôbec dá urobiť dobrá open-world špionážna hra.“
Týmto Houser potvrdil, že Agent nepadol pre technické limity, ale preto, že žáner špionážneho thrilleru sa ukázal ako nezlučiteľný s otvoreným svetom, ktorý je základom tvorby Rockstaru.
Houser dodal, že hoci sa myšlienky na projekt stále vracajú, v súčasnosti nevidí spôsob, ako by mohol fungovať bez úplného predefinovania pravidiel.
„Stále na to myslím... možno raz prídem na to, ako by sa to dalo spraviť inak,“ uzavrel.
Projekt Agent bol pôvodne opisovaný ako „GTA meets James Bond“ - otvorený svet plný špionážnych misií, áut premenených na ponorky a atmosféry studenej vojny. Po rokoch vývoja medzi viacerými pobočkami Rockstaru sa však postupne vytratil z dohľadu a v roku 2021 bol oficiálne zrušený.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila Black Friday zľavy 70
- Chcete byť Pro hráčom v Battlefielde 6? Priplatíte si. 82
- Plánujete kúpiť štvorkolku? Čo takto osemvrtuľovku Jetson One? 20
- Ako vyzerá GTA IV s path tracingom cez RTX Remix? 30
- Battlefield RedSec bude battle royale pre Battlefield 6, vyjde už v utorok 36
- OLED monitory sú už v cenách pod 500 eur 141
- Novembrové hry 31
- Aké ceny teraz majú grafické karty? 33
- RECENZIA: Painkiller 25
- RECENZIA: Farthest Frontier 7 zobraziť viac článkov >
|
PS3
Vývoj: Rockstar / Rockstar Štýl: Akčná Adventúra |
|
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
| |













