Aké je Assetto Corsa Rally? |
Assetto Corsa séria sa rozrastá o Rally doplnok.
Assetto Corsa značka sa rozširuje do nových smerov a tentoraz smerom na rally. Pokračovanie však nie je od Kudos, autorov pôvodnej hry, ale od Supernova Games Studio, ktoré spojilo ľudí z Colin McRae Rally a Dirt série. Vytvárajú samostatnú hru nezávislú na hlavnom Assetto, no rovnako ju vydávajú v Early Access.
Podobne ako pri Assetto Evo aj tu pri Early Access čakajte zatiaľ len skromnejšiu ponuku. K dispozícii sú štyri krátke etapy v dvoch lokalitách, desať áut a okrem rally režimu aj časovky a tréning. Celý balík pôsobí skôr ako demo na vyskúšanie základných systémov než ako plnohodnotný Early Access za 24 eur. Obsah sa dá prejsť relatívne rýchlo a aktuálne slúži najmä na otestovanie jazdného modelu a technického základu.
Samotné trate sú tvorené so snahou o fotorealizmus. Autori ich zoskenovali s dôrazom na nerovnosti, mikroterén a drobné detaily povrchu. Ponúknu tak hustú vegetáciu, úzke technické cestičky, niekoľko divákov a filtre, ktoré celku dávajú realistickejší dojem. Funguje to na Unreal Engine 5, ktorý tu pôsobí plynulo a zatiaľ bez väčších technických problémov, aj keď pri rýchlom prejazde hustej vegetácie sa objaví občasné mikrotrhanie. Hra má zapracované aj DLSS a aj MultiFrame Generation, kde však frame generation majú zapnuté aj v menu a robí to tam zvláštne efekty.
UI je tu je jednoduché a dobre prehľadné. Autá sú pekne prepracované, ako zvonku, tak zvnútra, s detailnými palubnými doskami a aj funkčnými zrkadielkami. Z deštrukcie nie je aktuálne veľa zapracované, skôr len lietajú dvere, odtrhne sa kapota alebo praskne sklo. Chýba mi hlavne špinenie auta alebo už by konečne mohol niekto zapracovať aj fŕkanie blata na sklo, nielen vodu pri daždi. Mimochodom, dážď vyzerá pekne a aj terén, ale napríklad kvapky na skle nemajú dynamiku počas jazdy.
Najdôležitejšou časťou hry je, samozrejme, fyzika auta a tá je aktuálne mix simulačných prvkov a nedefinovateľných prvkov, miestami akoby arkádového správania. Auto má dobrú odozvu na nerovnosti, povrchy a šmyky, ale občas sú reakcie nečakané, akoby engine nezareagoval konzistentne alebo autori natvrdo upravili správanie. Najviac je to cítiť pri prenose hmotnosti a návrate z ľahkého šmyku späť na trať a trakciu. K tomu akoby na asfalte mala fyzika gripu zlé nastavenia a reakcie pôsobia neprirodzene, na štrku a blate je správanie predvídateľnejšie. Samotné kolízie sú niekedy zvláštne a nepôsobia úplne prirodzene, a niekedy auto odhodí inde, ako by ste čakali. Je to však Early Access, a teda môžeme čakať vylepšenia v každej oblasti.
Samotný pocit z ovládania auta je hlavne o zvyku. Ako som to hral, auto som udržal na trati len v nižšej rýchlosti, kde vyššia si vyžaduje viac tréningu a zvykanie si na správanie auta pri šmykoch a poskočení v ostrých zákrutách. Skúšal som rovno s volantom, kde je odozva príjemná, cítiť nerovnosti a grip. Force feedback je postavený skôr na povrchovej odozve než na detailnom prenose hmotnosti do volantu, čím pripomína skôr staršie rally tituly. Volant je zároveň aktuálne lepšie zapracovaný ako gamepad alebo klávesnica.
Potenciál v Assetto Corsa Rally cítiť
Ak sa autori zamerajú na dotiahnutie fyziky, môže sa z toho stať výrazný titul v tejto oblasti. Plus, samozrejme, musia ešte doplniť aj množstvo obsahu. Podľa roadmapy plánujú doplniť desať kompletných špeciálnych etáp, päť rozsiahlejších lokalít, približne tridsať áut, podporu VR, nové poveternostné podmienky a vylepšený model pneumatík.
Aktuálne však Early Access nie je verzia hry, ktorú musíte okamžite kupovať. Teraz pôsobí skôr ako tech demo na to, čo môžu hráči čakať. Fanúšikovia rally, ktorí chcú len vyskúšať základ, si ju môžu pozrieť už teraz, pre ostatných stačí ďalšie verzie, keď pribudnú trate, autá a dotiahnutia.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila Black Friday zľavy 118
- Rusi predstavili svojho AI robota, spadol im priamo pri prezentácii 102
- Rusko nedokáže vyrobiť plánovaný Baikal-M procesor, ruší plány 109
- Valve predstavilo Steam Frame, Steam Controller a Steam Machine 184
- Xpeng Iron je doteraz najhumanoidnejší robot 44
- GTA VI má už dokončený obsah, už sa len doťahuje 98
- Aký herný PC desktop kúpiť na jeseň 2025? Za 1000, 1200, 1400 alebo 2000 eur? 37
- RECENZIA: ANNO 117: Pax Romana 13
- Witcher - séria 4 - recenzia na seriál 54
- Rockstar oficiálne ohlásil Red Dead Redemption pre Xbox, PS5 a Switch 2 spolu s mo 39 zobraziť viac článkov >
|
PC
Vývoj: 505 Games / Supernova & KUNOS Simulazioni Štýl: Racing |
|
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
| |

























