Film: Batman vs. Superman Úsvit spravodlivosti

Dve veľké ikony sa konečne stretli vo vlastnom filme...

pridal Boss Marťas 27.6.2016 o 6:23 pod používateľské recenzie

5.0

Trvalo to dlho, ale dočkali sme sa. Pre mnohých fanúšikov splnený sen, ktorí dúfali, že sa konečne dočkajú filmu, v ktorom sa stretnú dvaja najväčší hrdinovia v histórií. To predsa nemôže dopadnúť inak, než výborne? Hmm, prečo som položil teraz otázku? Bohužiaľ, to že do jedného filmu dostanete tak veľké ikony, ešte neznamená zaručený úspech. Poviem to, hneď na začiatku. Jedná sa totižto o zúfalo slabý film. Pritom Muž z Oceli od rovnakého režiséra, nebol vôbec zlý film. Sólovka Supermana pekne ukázala jeho začiatky a na Michael Shannona v roli Zoda sa len tak nezabudne. Lenže štúdio Warner Bros ako keby sa snažilo rýchlo dohnať úspechy filmov od Marvelu a tak potom finálny výsledok vyzerá zle.

Pritom sa mi páči, že začiatok filmu začne tam, kde už pomaly končí Muž z Ocele, len sa na celú situáciu pozeráme z pohľadu Bena Afflecka v roli Batmana, ktorý tým získa jeden z dôvodov, prečo sa musí postaviť proti Supermanovi. Celá úvodná scéna má grády spolu so super hudbou a popritom Batflleck na seba strháva svoju pozornosť. Za to Henry Cavill ako Superman je aktuálne v depresiách z toho čo narobil z Metropolis. A aby toho nebolo málo je tu ešte tajomná žena a pár ďalších hrdinov vo výskume Lexa Luthora a tu narážame na ďalší problém.

Nie lenže, Jesse Eisenberg sa na rolu Lexa Luthora vôbec nehodí(Bryan Cranston z Breaking Bad kde ste?), ale chová sa ako úplný idiot. Namiesto toho, aby sa správal ako správny Lex Luthor tak sa správa ako šialený Joker a tak tie jeho prázdne monológy sú tak smiešne a bezduché, že mu neveríte ani slovo. Lepší herec by aj napriek slabému scenáru z toho vytiahol určite viac a Lexa Luthora považujem za obrovskú chybu vo filme.

Prvá polovica filmu je skrátka úplne o ničom. Veľa bezduchých scén, dialógov a film nie a nie sa poriadne posunúť dopredu. Popravde z prvej polovice filmu si pamätám len na Lois Lane v podaní Amy Adams vo vani. Vôbec sa film nepripravuje na konflikt medzi Batmanom a Supermanom. A to piate kolo u vozu, pardon tretie v podaní Gal Gadot sa ukáže len na chvíľu na scéne, aby akože mala dôvod sa objaviť na konci filmu. O Wonder Woman sa divák nič nedozvie a to nevravím o násilnom vsunutí ďalších hrdinov z Justice League - Flash, Aquaman a Cyborg, ktorí sú tak hanebne a hlúpo predstavení v pár minútach, že sa vám musia zastaviť mozgové závity. Ich akože predstavenie trvá cca. dve a pól minúty a celá scéna je neskutočne amatérska. Na Snydera museli tlačiť, aby do dve a pól hodinového filmu napchal hlavný chod aj so zbytkami. Film sa vôbec nesústredí na to ako sa volá. Do všetkého sa pchá Luthor a jeho komické scény a veľa ďalších motívov, s ktorými si tak kedysi nádejný režisér Snyder nevie poradiť.

Vôbec sme sa nedočkali nejakého normálneho vysvetlenia, prečo nakoniec dôjde k súboju medzi dvoma hrdinami a to je chyba. Ďalšou chybou je, že to filmu natlačili záporáka, ktorí sa má postarať o to, aby sa netopier a pozemšťan z Kryptonu nenudili. Scenáristi ako keby zabudli, ku ktorému filmu píšu scenár. Si pomýli scenár z duelu dvoch hrdinov a Justice League, ale tak poďme sa posunúť k tomu načo sme sa najviac tešili.

Bitka medzi Batmanom a Supermanom. Bohužiaľ ju považujem sa veľmi slabú a aby ste ma pochopili tak si to dovolím trochu rozobrať. Súboj sa vôbec nedrží komiksovej predlohy. Nemám nič proti tomu, že sa rozhodli ho urobiť po svojom, lenže pôsobí tak zbrklo. Superman predvádza svoje schopnosti a Batman svoje hračky. Hrdinovia počas súboja vôbec nekomunikujú(hlúpy Batman ani Supermana nepustí ku slovu a hneď po ňom vypáli). Jedná sa iba o fyzický súboj. Celý súboj pôsobí umelo a jeden druhému ako keby ukazuje, že má väčšieho vtáka. Bezhlavo sa bijú ako malí chlapci a ani nevedia poriadne, že prečo. Batman neváha ani sekundu a snaží sa čo najskôr ukončiť Supermanov život a Superman mu to zasa okamžite vráti naspäť, namiesto toho, aby ho chytil pod krkom(by to vyzeralo aspoň cool) a mu vysvetlil o čo ide. Ich duel má vo filme úplne inú atmosféru ako v predlohe a preto to nie je ono. A to som sa nespomenul ten nešťastný moment s Martou, ach jaj tam to zabolelo. Najlepšie by bolo, keby film radšej skončí po ich súboji, pretože by to celé lepšie pôsobilo aj preto, že by ma netrápila tá Wonder Woman, pretože by sme ju videli len v pár záberoch a jej pôvod by sme sa dozvedeli v jej vlastnom filme.

Nakoniec sa do toho bordelu pridá ešte Doomsday, z ktorého urobili tvorcovia úplného debila. Chvíľku mutuje, postupne sa zväčšuje, ale vôbec nepoznáme jeho motív a po kom vlastne ide. Je do filmu strčený len preto, aby Batman a Superman zistili, že sa nemajú byť, ale musia sa pobozkať a spojiť svoje sily. Lenže vôbec z toho nie je cítiť správne dramatickosť. Len tupo čumia a do toho sa zamotá Wonder Woman a akože vtipná scéna nakoniec vôbec nepôsobí vtipne. Celé to vyšumí do prázdna.

Film je plný chýb a postavy sa chovajú nelogicky, ale je ich toľko, že nemá zmysel sa ďalej nimi zaoberať. Každý si ihneď všimne akú hlúposť urobí Lois nakonci a potom sa ju snaží napraviť, no skoro pritom umrie a pritom o danej situácií nič nevie, aby vedela či urobí dobre alebo zle. A do toho všetkého keď pripočítame ten nechutný digi-bordel v poslednej polhodine.

Popravde som úprimne stratil chuť pokračovať v rozoberaní tejto filmovej katastrofy. Film ma dokázal zaujať v prvých minútach, ale potom som sledoval film plný scenáristických chýb, postavám chýbala motivácia a samotná akciu bola bez nápadu a to rozpočet nebol malý, no nie je to na filme vidieť. Aktuálne Warcraft tiež nestál pár korún, ale tam sú investované peniaze naozaj vidieť, keďže akcia je prehľadná a vedeli ju správne ukočírovať. Snyder tu z toho urobil nechutný myš-maž.

Naozaj mám obrovský strach čo sa teraz stane s chystaným Justice League. Batman vs. Superman Úsvit spravodlivosti je krutou ranou. Snydera by som z tímu okamžite vyhodil a dal to celé do rúk týmu, ktorý stojí za chystaným Suicide Squad, ktorý pôsobí oveľa lepšie v každom smere a verím, že nám zahojí rany po tejto hrôze. Je to kruté, ale je to tak. A rovnako ma teší, že Warner Bros potvrdil aj Batmanovskú sólovku, ktorú bude mať na starosti sám Ben Affleck. Takže stála je tu malé svetielko nádeje, že sa nejakého dobrého filmu z DC Univerza dočkáme. Dúfam, že sa vidíme u Suicide Squad a hlavne, nech z kina odídeme všetci spokojní.

PS. Ben Affleck je u mňa momentálne najlepší Batman. Ten hate sa našťastie ukázal ako neopodstatnený a to som s výberom nebol spokojný ani ja. Ben je super aj ako Batman no zároveň je super aj ako Bruce Wayne. Už len preto, je škoda, že film nedopadol dobre a nedočkal sa ani tej miliardy.

napísal Boss Marťas 27.6.2016

5.0
FILM: BATMAN VS. SUPERMAN ÚSVIT SPRAVODLIVOSTI