Dead Space |
Základné fakty o novom survival horore od EA. Má šancu sa uchytiť v tvrdej konkurencii hier ako sú Resident Evil, Silent Hill, Forbidden Siren či Project Zero?
PS3
pridal eLSi 11.6.2008 o 18:25 pod používateľské preview7.7
EA je známa a úspešná firma, ktorá bola veľmi rešpektovaná hráčmi celého sveta hlavne za čias PS1. Z nástupom PS2 tento rešpekt postupne ustúpil, firma sa stala očividne čisto komerčnou, inými slovami, vydávali sa krátke a slabšie hry s chybami. Za čias PS3 sa reputácia však Electronic Arts vracia, keďže vydáva jeden skvelý projekt za druhým. A nespolieha sa len na veľké mená, naopak, pokúša sa zakladať i nové série. A jedným z takýchto pokusov je aj Dead Space. O zmienenom projekte sme si už hovorili (predošlá preview na www.gamepro.cz), príbeh je zasadený do budúcnosti a je videní očami Isaaca Clarke-a, inžiniera, ktorý je vyslaný na obrovskú ťažobnú loď Ishimura spolu s malou posádkou, aby zistil, prečo táto loď stratila kontakt so Zemou. Vesmírne plavidlo je viac než dostatočne veľké a skladá sa asi z tisíc člennej posádky, preto je prekvapením, že po dorazení je všade ticho, zima a mŕtvo. Keď sa budete pokúšať reštartovať palubný systém lode zistíte, že čokoľvek odstránilo posádku zo sveta živých, stále sa to ukrýva v tieni a čaká na obete...
Graficky hra nepôsobí zle, práve naopak, hra svetla a tieňov je pekne zvládnutá, loď je zas vymodelovaná tak trochu gotickým štýlom. Aj zvuková stránka spôsobí, že sa budete cítiť maximálne nepohodlne a neisto počas prechodu z jedného prostredia do druhého. Avšak pokiaľ ide o samotný koncept, EA stavilo na odlišný štýl ako iné skvelé hry typu Silent Hill či Project Zero, kde je boj na druhom mieste. V Dead Space sa ľahko strhne masívna bitka-strieľačka, čiže je to tak skôr akčne ladený horor. HUD je vyriešený veľmi zaujímavo, totiž všetko potrebné vidíte na postave, či už na jej špeciálnom kostýme, alebo vo vzduchu, kam kostým tieto údaje projektuje ako hologramy. Inak príšery a aj samotný hrdina pôsobia pekne, na grafike je vidieť kus roboty.
Hlavný hrdina je dostatočne zdatný na to, aby sa bránil, ale netreba zabúdať, že je len inžinier a nie mariňák, našťastie je dostatočne vynaliezavný, aby využíval rôzne pomôcky na ťažbu proti svojím nepriateľom. Vašou základnou zbraňou je Plasma Cutter, čo je mocná pištol, potom je tu Line Gun - ten vystrelí mohutný oblúk a rozpolí nepriateľa. Samozrejme zbraní bude viac, ale mnohé z nich ešte nemajú mená a na iných sa eštelen pracuje. Ďaľej je tu podobný systém zranenia protivníka, aký sme videli napríklad v Resident Evil 4, akurát že je podstatne prepracovanejší. Nie každý úder je pre protivníka smrteľný, ale každý spôsobí nejakú škodu, či už nepriateľovi odstrelíte hlavu, ruku, nohu,... Ale keďže nie každý úder nepriateľa odstaví, musíte strieľať dovtedy, kým sa protivník vládze hýbať.
Pokiaľ ide o zbrane, niektoré nápady pri nich sú zjavne okopírované z iných hier. Jeden príklad za všetky je takzvaný TK Gun, alias gravity gun z Half-Life 2. Pôsobí temer identicky, ale v dnešnej dobe hráčov aj tak nezaujíma, kto od koho opisuje, že? Zaujímavosťou je, že táto zbraň sa bude dať údajne použiť nielen na boj, ale aj na riešenie logických hádaniek. Čo je na tom pravdy sa dozvieme asi až vo finálnej verzii. Ak by sa Vám zdalo, že celkový koncept pripomína Doom 3, tak niečo málo pravdy na tom je, akurát že grafika, atmosféra a celková agresivita v hre je podstatne silnejšia. Gravitácia a vákuum tiež hrá v Dead Space veľkú rolu. Váš špeciálny oblek Vám umožňuje vyskočiť na steny a chodiť po nich, čiže naozaj môžete prostredia preskúmať zo všetkých uhlov. Ak tento aspekt hry tvorcovia dobre spracujú, bola by to veľká výhoda oproti nepriateľom a zároveň by to mohla byť veľká zábava.
Toť zatiaľ všetko čo vieme o tomto projekte, pracuje sa na ňom už asi 2 roky a keďže vydanie je plánované na koniec tohto roka (pre platformy PC, PS3 a Xbox 360), tak si myslím, že autori majú stále ešte viac než dosť času na vyladenie drobností a na dokončenie celého projektu. I keď prípadný odklad nikto nemôže vylúčiť.
Graficky hra nepôsobí zle, práve naopak, hra svetla a tieňov je pekne zvládnutá, loď je zas vymodelovaná tak trochu gotickým štýlom. Aj zvuková stránka spôsobí, že sa budete cítiť maximálne nepohodlne a neisto počas prechodu z jedného prostredia do druhého. Avšak pokiaľ ide o samotný koncept, EA stavilo na odlišný štýl ako iné skvelé hry typu Silent Hill či Project Zero, kde je boj na druhom mieste. V Dead Space sa ľahko strhne masívna bitka-strieľačka, čiže je to tak skôr akčne ladený horor. HUD je vyriešený veľmi zaujímavo, totiž všetko potrebné vidíte na postave, či už na jej špeciálnom kostýme, alebo vo vzduchu, kam kostým tieto údaje projektuje ako hologramy. Inak príšery a aj samotný hrdina pôsobia pekne, na grafike je vidieť kus roboty.
Hlavný hrdina je dostatočne zdatný na to, aby sa bránil, ale netreba zabúdať, že je len inžinier a nie mariňák, našťastie je dostatočne vynaliezavný, aby využíval rôzne pomôcky na ťažbu proti svojím nepriateľom. Vašou základnou zbraňou je Plasma Cutter, čo je mocná pištol, potom je tu Line Gun - ten vystrelí mohutný oblúk a rozpolí nepriateľa. Samozrejme zbraní bude viac, ale mnohé z nich ešte nemajú mená a na iných sa eštelen pracuje. Ďaľej je tu podobný systém zranenia protivníka, aký sme videli napríklad v Resident Evil 4, akurát že je podstatne prepracovanejší. Nie každý úder je pre protivníka smrteľný, ale každý spôsobí nejakú škodu, či už nepriateľovi odstrelíte hlavu, ruku, nohu,... Ale keďže nie každý úder nepriateľa odstaví, musíte strieľať dovtedy, kým sa protivník vládze hýbať.
Pokiaľ ide o zbrane, niektoré nápady pri nich sú zjavne okopírované z iných hier. Jeden príklad za všetky je takzvaný TK Gun, alias gravity gun z Half-Life 2. Pôsobí temer identicky, ale v dnešnej dobe hráčov aj tak nezaujíma, kto od koho opisuje, že? Zaujímavosťou je, že táto zbraň sa bude dať údajne použiť nielen na boj, ale aj na riešenie logických hádaniek. Čo je na tom pravdy sa dozvieme asi až vo finálnej verzii. Ak by sa Vám zdalo, že celkový koncept pripomína Doom 3, tak niečo málo pravdy na tom je, akurát že grafika, atmosféra a celková agresivita v hre je podstatne silnejšia. Gravitácia a vákuum tiež hrá v Dead Space veľkú rolu. Váš špeciálny oblek Vám umožňuje vyskočiť na steny a chodiť po nich, čiže naozaj môžete prostredia preskúmať zo všetkých uhlov. Ak tento aspekt hry tvorcovia dobre spracujú, bola by to veľká výhoda oproti nepriateľom a zároveň by to mohla byť veľká zábava.
Toť zatiaľ všetko čo vieme o tomto projekte, pracuje sa na ňom už asi 2 roky a keďže vydanie je plánované na koniec tohto roka (pre platformy PC, PS3 a Xbox 360), tak si myslím, že autori majú stále ešte viac než dosť času na vyladenie drobností a na dokončenie celého projektu. I keď prípadný odklad nikto nemôže vylúčiť.
napísal eLSi 11.6.2008
Páči sa mi!
7.7
DEAD SPACE
PS3
PC Xbox 360 Vývoj: EA / EA Redwood Shores Štýl: akcia / survival Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|