Dead Space

Základné fakty o novom survival horore od EA. Má šancu sa uchytiť v tvrdej konkurencii hier ako sú Resident Evil, Silent Hill, Forbidden Siren či Project Zero?

PS3
pridal eLSi 11.6.2008 o 18:25 pod používateľské preview

7.7


EA je známa a úspešná firma, ktorá bola veľmi rešpektovaná hráčmi celého sveta hlavne za čias PS1. Z nástupom PS2 tento rešpekt postupne ustúpil, firma sa stala očividne čisto komerčnou, inými slovami, vydávali sa krátke a slabšie hry s chybami. Za čias PS3 sa reputácia však Electronic Arts vracia, keďže vydáva jeden skvelý projekt za druhým. A nespolieha sa len na veľké mená, naopak, pokúša sa zakladať i nové série. A jedným z takýchto pokusov je aj Dead Space. O zmienenom projekte sme si už hovorili (predošlá preview na www.gamepro.cz), príbeh je zasadený do budúcnosti a je videní očami Isaaca Clarke-a, inžiniera, ktorý je vyslaný na obrovskú ťažobnú loď Ishimura spolu s malou posádkou, aby zistil, prečo táto loď stratila kontakt so Zemou. Vesmírne plavidlo je viac než dostatočne veľké a skladá sa asi z tisíc člennej posádky, preto je prekvapením, že po dorazení je všade ticho, zima a mŕtvo. Keď sa budete pokúšať reštartovať palubný systém lode zistíte, že čokoľvek odstránilo posádku zo sveta živých, stále sa to ukrýva v tieni a čaká na obete...

Graficky hra nepôsobí zle, práve naopak, hra svetla a tieňov je pekne zvládnutá, loď je zas vymodelovaná tak trochu gotickým štýlom. Aj zvuková stránka spôsobí, že sa budete cítiť maximálne nepohodlne a neisto počas prechodu z jedného prostredia do druhého. Avšak pokiaľ ide o samotný koncept, EA stavilo na odlišný štýl ako iné skvelé hry typu Silent Hill či Project Zero, kde je boj na druhom mieste. V Dead Space sa ľahko strhne masívna bitka-strieľačka, čiže je to tak skôr akčne ladený horor. HUD je vyriešený veľmi zaujímavo, totiž všetko potrebné vidíte na postave, či už na jej špeciálnom kostýme, alebo vo vzduchu, kam kostým tieto údaje projektuje ako hologramy. Inak príšery a aj samotný hrdina pôsobia pekne, na grafike je vidieť kus roboty.

Hlavný hrdina je dostatočne zdatný na to, aby sa bránil, ale netreba zabúdať, že je len inžinier a nie mariňák, našťastie je dostatočne vynaliezavný, aby využíval rôzne pomôcky na ťažbu proti svojím nepriateľom. Vašou základnou zbraňou je Plasma Cutter, čo je mocná pištol, potom je tu Line Gun - ten vystrelí mohutný oblúk a rozpolí nepriateľa. Samozrejme zbraní bude viac, ale mnohé z nich ešte nemajú mená a na iných sa eštelen pracuje. Ďaľej je tu podobný systém zranenia protivníka, aký sme videli napríklad v Resident Evil 4, akurát že je podstatne prepracovanejší. Nie každý úder je pre protivníka smrteľný, ale každý spôsobí nejakú škodu, či už nepriateľovi odstrelíte hlavu, ruku, nohu,... Ale keďže nie každý úder nepriateľa odstaví, musíte strieľať dovtedy, kým sa protivník vládze hýbať.

Pokiaľ ide o zbrane, niektoré nápady pri nich sú zjavne okopírované z iných hier. Jeden príklad za všetky je takzvaný TK Gun, alias gravity gun z Half-Life 2. Pôsobí temer identicky, ale v dnešnej dobe hráčov aj tak nezaujíma, kto od koho opisuje, že? Zaujímavosťou je, že táto zbraň sa bude dať údajne použiť nielen na boj, ale aj na riešenie logických hádaniek. Čo je na tom pravdy sa dozvieme asi až vo finálnej verzii. Ak by sa Vám zdalo, že celkový koncept pripomína Doom 3, tak niečo málo pravdy na tom je, akurát že grafika, atmosféra a celková agresivita v hre je podstatne silnejšia. Gravitácia a vákuum tiež hrá v Dead Space veľkú rolu. Váš špeciálny oblek Vám umožňuje vyskočiť na steny a chodiť po nich, čiže naozaj môžete prostredia preskúmať zo všetkých uhlov. Ak tento aspekt hry tvorcovia dobre spracujú, bola by to veľká výhoda oproti nepriateľom a zároveň by to mohla byť veľká zábava.

Toť zatiaľ všetko čo vieme o tomto projekte, pracuje sa na ňom už asi 2 roky a keďže vydanie je plánované na koniec tohto roka (pre platformy PC, PS3 a Xbox 360), tak si myslím, že autori majú stále ešte viac než dosť času na vyladenie drobností a na dokončenie celého projektu. I keď prípadný odklad nikto nemôže vylúčiť.

napísal eLSi 11.6.2008



Páči sa mi!

7.7
DEAD SPACE

PS3
PC
Xbox 360

Vývoj: EA / EA Redwood Shores
Štýl: akcia / survival
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 31.10. 2008
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
8.2
| LOTR:Return to Moria
[pridal Icoda 26.9.2024 0]
| TOP 10 hry 2000 rokov
[pridal PrecedaVlasť 18.9.2024 133]
| Najikonickejšie herné momenty minulej dekády
[pridal PaPoČa 4.7.2024 28]
8.0
| Enemy Front: Aspoň na chvíľku partizánom
[pridal roman2910 1.6.2024 6]
7.0
| Homefront
[pridal roman2910 30.5.2024 10]
| Moderné walking simulátory - úvaha
[pridal PrecedaVlasť 24.5.2024 136]
| Top hry rokov 90-tych
[pridal PrecedaVlasť 30.4.2024 104]
6.0
4.0
| Skull and Bones - 1. sezóna
[pridal SVK-RUSKO-R 14.4.2024 0]
9.5
| Felvidek PC Recenzia
[pridal PaPoČa 9.4.2024 17]
6.0
| The Last Of Us Part II
[pridal PrecedaVlasť 3.3.2024 4]
6.0
| The Last Of Us Part 2 remastered
[pridal PrecedaVlasť 27.2.2024 90]
6.5
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal PaPoČa 22.1.2024 21]
| Tomb Raider I-III Remastered
[pridal T0M0 16.1.2024 18]
9.3
| Alan Wake 2
[pridal Tiqer 20.12.2023 21]
| Witcher 4
[pridal Joey N 10.12.2023 0]
8.5
| Marvels Spider-man 2
[pridal Filip Basketak 27.10.2023 21]
8.9
| Remnant 2
[pridal Umelec roku 19.8.2023 11]

SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Ultimatne ambilight riešenie (3)
Narazil som na tuto krabicku na podsvietenie tv, m...
|Výmena i5 12600kf (11)
Zdravím! Momentálne fachčím na zostave s i5 12600...
|Čo sa mohlo stať s pc? (55)
Čaute, dneska som prišiel z roboty, zapol PC ktorý...
|Game-debate.com (4)
Ahoj ... ide vám táto stranka niekomu ? Je to stra...
|Rada ohľadom nákupu win 11 (5)
Ahojte, Chcem sa poradiť ohľadom nákupu Win 11 n...
|Svet, ukrajina, vojny ... (27378)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk