Xbox Series X

Používateľská recenzia

XboxSXS
pridal Leonardo da Vinci 22.3.2021 o 12:29 pod recenzie

Tak máme tu už koniec marca, stále riešime koronu a mimo korony k nám docválala aj nová generácia konzol.

Tento článok som sa rozhodol napísať ako také používateľské dojmy z hrania na tomto novom kuse hardvéru.

Úvodom musím povedať, že predtým som vlastnil Xbox One X, s ktorým som bol nesmierne spokojný. Aj preto som inováciu takpovediac odkladal a novú konzolu kúpil až teraz. Novú konzolu som testoval asi dva týždne a došiel som k zopár záverom.

Balenie konzoly

Už na prvý pohľad ma zaujalo ako si dali záležať na dômyselnom zabalení. V krabičke bol okrem konzoly aj hdmi kábel, ovládač a batérie. Ovládač prešiel minimom zmien. Pravdupovediac stále sa mýlim, ktorý ovládač je pre X1X, a ktorý je pre XSX. Hráči nadávajú na zaostalosť mikrtužiek, no ja na AAA batérie nedám dopustiť. Hrajem skôr ako príležitostný hráč a keď ma to chytí nemusím sa hrajkať s nabíjaním. Proste preložím batérie a je to. Chápem, že niektorým hráčom to vadí, ale môžu si dokúpiť nabíjací SET. Skôr ma zamrzela absencia slúchadiel - aspoň základné štuplovky mohli byť súčasťou balenia.

Rozhranie a systém

Xbox po úvodnom nastavení nabehol a ja som po prvý raz zbadal jeho systém. Neostal som však vôbec zaskočený. Systém je totiž na vlas rovnaký s predchodcom. Na jednu stranu je to opäť iba dobre, lebo s poslednými aktualizáciami sa všetko veľmi pekne usporiadalo a zavládol poriadok. Jediný rozdiel oproti predchodcovi je asi v ostrosti obrazu, ale s tým sa počítalo.

Jedna vec, ktorá dosť zamrzela bol prenos hier zo starej konzoly. Nechcelo sa mi totiž sťahovať nejakých 700 gigabajtov znova. Konzola teda ponúka prenos cez wifi. No obe konzoly musia byť v jednej sieti. Prenos bol však hrozne pomalý. Mrzelo ma, že sa konzoly nespojili priamo. Bol som teda nútený použiť externý HDD - a to odporúčam všetkým. Hlavne to neskúšájte s USB kľúčom :) Sranda bola, že mi išlo hlavne o Forzu 4. Hru sa mi podarilo preniesť, no nakoniec ma konzola aj tak vyzvala k inovácií a tak som musel stiahnuť hru takpovediac nanovo... Tu by MS mal ešte popracovať.

Hry

No s hrami je to tak celkovo poslabšie. Na launch konzoly som si predstavoval, že prídu nejaké pecky. Bohužiaľ zatiaľ sa to nestalo.

Plusom je aj kompatibilita s X1. Keďže mám slušnú zbierku tak o hry naozaj nemám núdzu. Všetky moje obľúbené hry mi pekne fungujú. Neviem ako to má konkurencia, ale tu sa MS naozaj pochlapili.

Mohlo by sa zdať, že nieje čo hrať, no opak je pravdou. Xbox rozšíril svoju platenú službu Pass aj o hry od EA. Tak máme pred sebou slušnú zbierku novších a aj starších hier. Hry idú minimálne rýchlejšie, stabilnejšie ako na predchodcovi. Rozdiel oproti X1X je síce opäť minimálny, no užívatelia, ktorí sa doma ešte hrajú na Xbox OneS budú určite zaskočení.

Nedá mi nespomenúť aj DEV MÓD funkciu a emulátor RetroArch. Z nostalgie sa dajú rozbehať hry z Nintenda64 alebo aj PS2. Emulácia je úžasne rýchla a kvalitná. Pre mňa je to super funkcia. Pri telke už nemusím vydržiavať viacero konzol. Postačí mi teda jedna. Nezlostím sa nepodporou hdmi, hľadaním hier, ovládačov. Všetky staré konzoly som teda pobalil a odložil na povalu.

Inovácia

Tak ak ste to dočítali až sem, možno máte pocit, že konzola nič nové neprináša. Inu oproti X1X je rozdielov pomenej. Táto generácia vlastne okrem vyššieho výkonu, viac FPS a SSD nič zásadné neprináša. Jedinou fakt novinkou je rýchly štart hier. Neviem ako to funguje, ale prepínanie medzi hrami nebolo nikdy tak rýchle. V sekunde hrajem Dooma a v momente už napr. Dead Cells.

Verdikt: za mňa hodnotím nový xbox ako kus vydareného hw, ktorý prináša funkčnosť a kvalitu. Nástup novej generácie, nie je až tak razantný ako som očakával. Zatiaľ chýbajú hry a MS musí v tomto ohľade zapracovať. Lastovička menom Medium je málo. Hrať hry z minulej generácie som mohol aj na predchodcovi. Očakávam teda minimálne príchod Nextgen updejtov pre hry ako GTA5, Cyberpunk a príchod napr. Flight Simulatora. Pre vlastníka Xboxu One S je však nový Xbox, ako konzola z iného sveta.

Dúfam teda, že MS nezaspí na vavrínoch a prinesie nám hry, ktoré by tento skvelý kus hardvéru poriadne potrápili. Zatiaľ sa nemôžem zbaviť pocitu, že mám doma Ferrari, ktoré trápim jazdou po rozbitých okresných cestách.

napísal Leonardo da Vinci 22.3.2021

Páči sa mi! (+13)

XBOX SERIES X