Fahrenheit (Indigo Prophecy)

PC
pridal peter5number 21.9.2005 o 16:34 pod používateľské preview

10


PREVIEW ALEBO PRVÉ POCITY PO DEMO UKÁŽKE

Paranormálny thriller. Týmto prívlastkom sa pýši nová hra Fahrenheit od výrobného štúdia Quantic Dream, ktorého vydavateľom je jedna z najsilnejších spoločnosti, Atari. V uvoľnenom deme sme sa mohli pozrieť trošku bližšie na hru samotnú a veru som sám prekvapení jej originálnosťou a fantáziou tvorcov.

Najpríťažlivejšia časť hry má byť jednoznačne príbeh a veľká voľnosť v jeho následnom rozvíjaní. Pochmúrnosť, temnota, smútok a občasné citové pasáže budú svojou kvalitou minimálne na úrovni veľmajstrovského Max Payna. Už len úvodné video je mimoriadne vydarené a originálne. Veru nie, v žiadnej hre som ešte nevidel aby rozprávačom bol samotný režisér hry. Pán David Cage to zvládol naozaj veľmi presvedčivo a po stručnom oboznámení s okolnosťami príbehu sa dostávate do kože Lucasa Kanea. Dozvedáte sa, že v meste New York sa odohralo niekoľko brutálnych vrážd, ktoré však medzi sebou nemajú na pohľad žiadne súvislosti. Možno náhoda...možno nie. Vysvetlenie spočíva už len na Vašej šikovnosti, ale v demo ukážke toho veľa aj tak nezistíte. Uvidíte však veľmi zaujímavú vec...totiž ľudia, ktorý vraždia, sú ovládaní nejakými nadprirodzenými schopnosťami iného človeka. Povedal by som, že je to niečo veľmi podobné voodoo bábike, len namiesto bábiky "hýbe" ľuďmi oný dotyčný človek. Tak sa obyčajný a nevinný ľudia dostávajú do takmer bezvýchodiskovej situácie, lebo keď sa preberú z "bezvedomia" a v panike zistia, že niekoho zabili, poriadne to otrasie ich morálkou a svedomím.

Morálka a sebavedomie...určite jeden z dôležitých faktorov tejto hry. Inak prečo by tu autori dávali namiesto klasickej "životnosti" meradlo "psychiky"? Takto Vaša ovládaná postavička (mimochodom, v plnej hre budete môcť ovládať viacero charakterov) môže nadobudnúť rôzne psychické stavy, od neutrálneho až po depresívneho alebo zrúteného človeka. Ťažko to z tejto ukážky určiť, no medzi jednotlivými "stavmi" zrejme budú aj nejaké rozdiely v samotných schopnostiach. Na zdvihnutie morálky Vám pomáhajú priaznivé skutky ako napr. umytie, jedenie, pustenie dobrej pesničky...ale na druhej strane ju môže narušiť negatívny rozhovor alebo nevykonanie dôležitej činnosti. Ako som spomínal, príbeh rozvíjajú Vaše činy a keď nejakú akciu pobabrete, hra sa končí hrdinovými slovami "...and that´s my story´s end." Voľný sejv tu nebol prítomný a je pravdepodobné, že hra sa bude ukladať len na checkpointoch.

Keď už takto opisujem herné princípy, nebolo by zlé opísať aj originálne ovládanie. Na prvý pohľad je dosť zložité, ale po niekoľkých frustrujúcich a nervóznych minútach si na všetko zvyknete. Na pohyb postavičky Vám neslúžia klasické šípky (ako z obyčajných FPS alebo TPS), lebo zatiaľ čo šípkami do strán sa Vaša postava otáča okolo svojej osi, šípkou dozadu sa otočí o 180 stupňov, a držaných hornej šípky sa pohybujete do daného smeru. Trošku krkolomné ale nie nezvládnuteľné. Bravúrne sú vyriešené interakcie, pričom možná akcia sa zjaví v hornom paneli označená ako krúžok s čiarou. Následne stlačením ľavého tlačítka myši sa v krúžku zjaví červený štvorček, ktorý môžete pohybom myši posunúť po čiare a akcia je vykonaná. Takto sa Vám môžu naraz naskytnúť aj štyri akcie a vy si posunutím myši určíte ktorú z nich vykonáte. Je to veľmi dobrý nápad a všetko je absolútne prehľadné. Nanešťastie, môže sa stať, že z nepozornosti posuniete myš iným smerom a neželaná akcia je vykonaná... Niektoré akcie sú ovplyvnené časovým limitom a Vaše rozhodnutie musí byť takmer okamžité.

Mňa osobne po zaujímavej zápletke zaujala najmä skvelá, tajomná atmosféra, ktorá graduje a upadá a s pochmúrnou hudbou to tak pekne všetko ide do kopy...až je z toho thriller. Miestna reštaurácia môže byť veľmi drastickým miestom, keď neviete čo všetko sa môže prihodiť... Tak ako som spomínal aj voľnosť v príbehu, spomeniem pár príkladov. Hra sa začína Lucasovým zabitím nevinného človeka, a následne po vražde sa Lucas preberie z "námesačníctva" a zistí, že je vrah a že má ruky celé zaliate krvou. A teraz je len na Vás, čo urobíte. Jasné, aj keď máte viac možností, záver je len jeden (v tomto prípade musíte odísť na taxíku), no po splnení rôznych úloh stúpne Vaša morálka. Najprv môžete ukryť mŕtve telo, potom si umyť a vysušiť ruky, ďalej poutierať krvavú dlážku, skryť vražednú zbraň a pod... toto všetko sa odohráva len na WC. Ďalej ako vojdete späť do reštaurácie, môžete telefonovať z automatu, dať si zahrať pesničku, pokecať s ľuďmi, najesť sa alebo zaplatiť účet. No skôr či neskôr sa spustí skrip a policajt pôjde na WC, kde nájde mŕtvolu (mimochodom, neviem či je to bug alebo schválnosť, no dlážka sa celá umyť nedá a policajt si tak zakaždým všimne krv a následne objaví aj mŕtve telo) . Taktiež sa po vykonaní nejakej akcie zablokuje jej možné opakovanie, čo je pri sľubovanej voľnosti (a nesľubovanej reálnosti) trochu nelogické.

Jediný vážnejší problém mi robila kamera. Je veľmi dobré, že pri určitej naskriptovanej udalosti sa obrazovka rozdelí na dve časti, pričom na jednej vidíte svojho hrdinu a môžete ďalej hrať, zatiaľ čo na druhej polke obrazovky vidíte práve vykonávanú akciu inej osoby (napr. policajta). Ale čo mi vadí je občasný zlý uhol kamery pri snímaný scény. Vlastne, v budove mi to problém nerobilo, lebo kliknutím pravého tlačítka myši sa kamera posunula za postavu a mal som aký-taký prehľad, no keď ste vonku na ulici, stále Vás kamera sníma z boku a nedá sa nijako prepnúť, jedine do FPS pohľadu, no v ňom sa nemôžete hýbať.

Ovládanie je inak spravené veľmi dobre a takisto aj menu, ktoré je jednoduché a účelné. Pri pohybe kurzorom po položkách ako (start, options alebo exit) sa Vám v pozadí mení aj záber kamery, ktorý ukáže niečo veľmi podobné s práve volenou položkou. Taký detail ale predsa:)...okrem toho si môžete priamo z menu prehrať dve videá, jedno je teaser a druhé má výstižný názov "making of", kde si môžete pozrieť natáčanie monitor-capturingu.

Chcel by som sa autorom verejne poďakovať za skvelé zoptimalizovanie hry, lebo na takej historickej mašine ako mám, sa veľa nových hier nespustí. Grafika je veľmi pekná, taká zrnitá a detailná. Je to niečo ako Max Payne 2, ale o trochu krajšie (pri niektorých scénach si vychutnáte aj bullet-time). Začudoval som sa však, keď hra skenovala môj hardvér. Doteraz som nevedel, že mám procesor 1699 Mhz, 255 Ram a celkovú pamäť grafickej karty 62 MB. Z toho mi ešte napísalo, že dostupná pamäť grafickej karty pre hru je len 58 MB :). Môj PC je inak veľký vtipkár...automaticky mi totiž nastavil rozlíšenie 640x480 a detaily na Low. Ja som si to potom prenastavil na 1024x768, detaily som dal na high a zapol som aj predtým nedostupné tiene a ostatné efekty...moja karta však veľa nezvládne, a tak boli tiene len statické, no čo bolo hlavné, oproti automatickému nastaveniu s low detailamy, mi hra išla takmer úplne rovnako. Loading je veľmi svižný a celkovo veľmi rýchlo prejdete aj samotné demo.
Čo som však videl a hral ma veľmi prekvapilo a plnú hru už netrpezlivo očakávam. V nej sa má prejaviť viac akcie, nakoľko prestrelky, bojové umenie alebo zbesilé úteky sa tu vôbec nevyskytli. To by som ale od dema chcel moc...veď sa predsa dočkáme už čoskoro...

napísal peter5number 21.9.2005



Páči sa mi!

10
FAHRENHEIT (INDIGO PROPHECY)

PC
PS2

Vývoj: Atari / Quantic Dream
Štýl: adventúra
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 9.9. 2005
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
4.0
| Skull and Bones - 1. sezóna
[pridal SVK-RUSKO-R 14.4.2024 0]
9.5
| Felvidek PC Recenzia
[pridal PaPoČa 9.4.2024 17]
6.0
| The Last Of Us Part II
[pridal PrecedaVlasť 3.3.2024 4]
6.0
| The Last Of Us Part 2 remastered
[pridal PrecedaVlasť 27.2.2024 90]
6.5
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal PaPoČa 22.1.2024 21]
| Tomb Raider I-III Remastered
[pridal T0M0 16.1.2024 18]
9.3
| Alan Wake 2
[pridal Tiqer 20.12.2023 21]
| Witcher 4
[pridal Joey N 10.12.2023 0]
8.5
| Marvels Spider-man 2
[pridal Filip Basketak 27.10.2023 21]
8.9
| Remnant 2
[pridal Umelec roku 19.8.2023 11]
8.3
| Final Fantasy XVI
[pridal Tiqer 2.8.2023 27]
2.0
| Modern Warfare 2022 - minirecenzia
[pridal PrecedaVlasť 23.7.2023 0]
9.0
| Modern Warfare 2019 - minirecenzia
[pridal PrecedaVlasť 23.7.2023 0]
8.6
| Assassins Creed Valhalla
[pridal Lukášcico 11.7.2023 2]
| Preview na Final Fantasy 16
[pridal Sidh 26.5.2023 11]
8.2
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal Tiqer 12.5.2023 9]
9.5
| Resident Evil 4 (2023)
[pridal saimonkaca 5.4.2023 0]
10
8.7
| Resident Evil 4
[pridal Tiqer 4.4.2023 26]
9.0
| Lorelai
[pridal de Bielawa 1.4.2023 5]

SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Televízor k ps5 (7)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (0)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (2)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19763)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk