PRIHLÁS

Metal Gear Solid 3: Snake Eater

Používateľská recenzia

PS2
pridal Patrick00 24.4.2005 o 20:20 pod recenzie

9.8

Keď mám pravdu povedať, o histórii Metal Gearu toho veľa neviem. Vlastne o tom neviem nič. Donedávna som ani nevedel, že taká hra existuje. Jedine dvojku som na pár sekúnd zazrel na monitore PC môjho kamaráta. Veľký záujem som však tomu nevenoval, lebo že vraj je to hlúposť a s blbou kamerou a ovládaním. Prednedávnom však vyšlo tretie pokračovanie, ktoré všade získavalo najvyššie hodnotenia! Tak som si povedal, že to nemôže byť až také zlé keď to všetci chvália. Zohnal som si to, a musím povedať, že to čo sa mi na obrazovke zjavilo po zasunutí DVD MGS3 do môjho PS2, sa slovne opísať nedá. To čo som zažil za ten týždeň hrania vo mne nechalo...fakt jedinečný zážitok s poriadnej a namakanej hry. Ťažko sa mi hľadá superlatívy ktoré by to čo len priblížili, ale budem sa snažiť.

Príbeh: 100%
Príbeh je podľa mňa to najcennejšie, čo MGS3 ponúka. A práve príbeh je to eso v rukáve autorov, ktoré chceli použiť, keď všetko ostatné zlyhá! Proste keď sa v hre nič nebude páčiť a bude to prepadák, príbeh to mal zachrániť. A čo sa týka toho príbehu, mali pravdu! Je totiž geniálny. Ale pre začiatok ho trochu priblížim. Trojka nenadväzuje na dvojku ale rozpráva, čo bolo predtým! Píšu sa 60. roky a svetu vládne studená vojna. A práve v takýto drsný čas je náš Snake vyslaný do Sovietského zväzu, aby zachránil Ruského vedca Sokolova a exportoval ho do Spojených Štátov. Zaujímavé, však? Lenže všetko nie je tak ako to na prvý pohľad vyzerá a Snake sa musí postaviť najhoršiemu stroju aký bol kedy postavený. Sokolov mu prezradí, že doteraz vyvíjal tajnú nukleárnu zbraň zvanú Shagohod, schopnú odstreliť jadrovú hlavicu s akéhokoľvek terénu na svete. Prvá fáza tejto strašlivej hrozby pre U.S. je dokončená, a však generál Volgin, na ktorého príkaz Shagohod skonštruovali potrebuje Sokolova na ukončenie fáze 2. Navyše Snakova šéfka THE BOSS sa pridala na stranu Volgina a so svojou družinou dementných mutantov prírody uniesla Sokolova z vysutého mosta a Snaka hodila do rozbúrenej rieky. A práve tu sa to všetko rozbieha a zároveň sa začína Operácia Snake Eater a najprepracovanejší hráčsky príbeh v dejinách hráčskeho priemyslu. Príbeh má mnoho zápletiek a prekvapivý, šokujúci záver.

Grafika: 95%
Grafika je ďalšie s plusov tejto hry a je naozaj dychberúca (ak môžem použiť české synonymum kulervoucí). Nádherné exteriéri a detailné interiéri sú naozaj kvalitne prepracované a vyzerajú krásne k svetu. Detailné textúry ktoré sú do bodky prepracované prinášajú krásny herný zážitok a celkovo sa mi veľmi páčili. S playstationa žmýka všetko čo sa dá a to bez jediného seknutia, a to fakt svedčí o skúsenostiach vývojárov.

Zvuky: 90%
Po toľkom chválení by som už mal aj niečo skritizovať, ale to sa nestane ani teraz. Hudba je totiž nadpriemerná a celkovo sa mi veľmi páčil soundtrack. Každá zbraň ma vlastný zvuk a celý les, celá tá džungľa je zvukovo perfektne zvládnutá. Počuť vtákov, hadov, a rôzne ďalšie zverstvo po celej prírode. Flóra ožíva, a pod vašími nohami počuť šušťanie trávy. Dolby ProLogic II robí zázraky a aj tu platí moderné porekadlo: Čím viac reprákov, tým lepšie. Pri náležitom počte „debničiek“ vo vašej obývačke sa totiž náhle ocitnete v lese alebo vojenskej základni v búrke. Fakt to na mňa pôsobilo príjemne a mal som z toho veľmi dobrý pocit.

Hrateľnosť: 80%
Čo sa týka hrateľnosti, dal by som aj väčšie číslo, ale recenziu píšem pre všeobecné obecenstvo a preto to aj vysvetlím. Spočíva to totiž v kamere a v ovládaní. Mne to problémy nerobí ale pre neostrieľaných začiatočníkov to môže byť mierne nepríjemné. Zvláštna kamera a čudné ovládanie totiž je pre nováčikov, ktorým som bol doteraz aj ja, dosť zdrcujúce. Po pár hodín tréningu sa však dá všetko zvládnuť a neskôr to už nebudete brať ako problém. Kým si na to však zvyknú, na hrateľnosti sa mierne uberá. Pre tých, ktorý však už majú so Snakom nejaké skúsenosti nech si pripočítajú 15%.

Atmosféra: 95%
Zložka ktorá je pri väčšine hier veľmi dôležitá ale zároveň a odfláknutá. Tu to však neplatí a atmosféra vás dokonale vtiahne do deja. Resp. to čo cíti Snake, budete cítiť aj vy, a to doslova! Výrazná atmosféra ktorá vás nepustí od obrazovky sa u mňa prejavovala na nejedenej prebdenej noci, kŕče ktoré dostávam do palcov, kruhy pod očami a veľké tetovanie Snaka na chrbte- tak to je moja diagnóza. =) a to by pre vás malo hovoriť za všetko. Výrazne k tomu prispieva grafika, zvuky, ale hlavne príbeh a celkový dobrý dojem ktorý sa po každom úspešnom splnení úlohy prejaví záhadným jemným úsmevom na tvári.

Cut scény: 100%
Animácie v tejto hre sú také nádherné, že som sa rozhodol venovať im celý odstavec. Keď si totiž spojíte nádhernú grafiku s priestorovým zvukom obohateným o prepracovaný príbeh dostanete to čo ste ešte nevideli. Fakt strhujúce cut-scény výrazne dopĺňajú atmosféru do ktorej tých 40% pridali. Musím to povedať aj keď mi je to ľúto ale MGS3 by bez animácií nemalo také vysoké hodnotenia a stratilo by aj viacero priaznivcov. PánBoh zaplať tam tie cuty sú a ja sa hrdo môžem k tým priaznivcom pridať. I keď je pravda že priemerná dĺžka jednej animačky je 15 až 20 minút na každých 10 minút hrania a pre niektorých hráčov je to úmorné a nudné, treba si však uvedomiť, že to čo máme v rukách nie je hra, to JE film. Strhujúci interaktívny film ktorý svojou produkciou a kamerou spracovanou v animačkách prekonáva 60% bežnej každodennej radovej produkcie holywoodu.

Verdikt: 98%
Japonci opäť ukázali že vedia vyrobiť kvalitný titul a MGS3 Snake Eater je toho živým príkladom. Snake opäť nesklamal a tajný súboj so Splinterom Cellom 3 s predstihom vyhral. A tak si vyslúžil aj ocenenie BEST STEALTH ACTION, a v mojej dušičke aj BEST GAME všeobecne. Hra priniesla geniálny príbeh, strhujúcu atmosféru, kvalitnú grafiku a nadpriemernú hudbu. Pyšne tak môžem povedať že som prešiel najlepšiu hru na svete. =) nie to je sranda. =) Hrdo môžem prehlásiť iba to, že som si také majstrovské dielo zadovážil.

Plusy
-príbeh
-grafika