V Cyberpunku 2077 váš príbeh ovplyvní výber životnej cesty a ďalšie aspekty, autori kladú dôraz na znovuhrateľnosť |
Vetvenie a možnosti, ktoré spôsobia, že quest na druhé zahratie môže vyzerať úplne inak. Autori si dali na znovuhrateľnosti naozaj záležať.
Cyberpunk 2077 kladie veľký dôraz aj na znovuhrateľnosť. Vďaka tomu obsahuje rozhodnutia, ktoré odklonia príbeh jednou z viacerých dejových liniek. Variabilita vás čaká už hneď na začiatku, ktorý obsahuje tri rôzne prológy, v závislosti od pôvodu, ktorý ste si vybrali pre svoju postavu. CD Projekt RED to volá životná cesta:
„Hráč si v Cyberpunku 2077 môže vytvoriť vlastnú postavu, ktorá má jeden z troch príbehov o svojom pôvode. Nazývame ich životnými cestami. Môžete byť Nomad, Corpo alebo Street Kid. Každá z týchto ciest má iné východiskové miesto a pozadie príbehu, ktoré je úzko spojené s celkovým dejom hry. Čokoľvek iné, čo by sme vám k tomu ešte dodali, môže príbeh odhaliť až príliš, takže o životných cestách už viac neprezradíme."
Životné cesty budú mať dramatické následky aj na konkrétne misie. Príklad uviedol vedúci dizajnér CDPR Philipp Weber:
„Ako quest dizajnéri sme už boli zvyknutí rozprávať nelineárne príbehy, takže mať charakter ako V nám znova dal viac toho, čo už radi robíme. Životné cesty sú v skutočnosti jednou z mojich obľúbených funkcií, pretože nám len poskytujú viac roleplaying možností.
Nomad môže samozrejme vyriešiť niektoré problémy oveľa lepšie ako Corpo, ale ak ho dáte do zasadacej miestnosti, nemusí zvoliť najlepší spôsob, ako viesť konverzáciu. Keď prídeme na výzvy, tiež sme premýšľali, ako by ich rôzne životné cesty dokázali efektívne vyriešiť. Dúfajme, že to dá hráčom veľa motivácie hrať hru viackrát, pretože môžu mať úplne nový zážitok.
Nové možnosti hrania vďaka nášmu fluid class systému, nám v podstate dávajú viac príležitostí na to, aby boli naše úlohy ešte nelineárnejšie. Pracovať na našej hre je naozaj veľká zábava, pretože sa na rôznych úrovňach stretávame s rôznymi dizajnérskymi tímami, pričom nám hra stále ponúkne niečo nové. Vždy tu existuje množstvo možností, ktoré môžu prísť. A niekedy tieto možnosti môžu tiež zmeniť príbeh, takže rovnako ako životná cesta, tieto herné schopnosti nám len uľahčujú, aby sa questy stali oveľa nelineárnejšie ako kedykoľvek predtým.”
Znie to tak, že ak chcete mať z Cyberpunku 2077 kompletný a plný zážitok, zrejme si ho budete musieť zahrať minimálne trikrát. Životné cesty a systém tried však nie sú jediným faktorom, ktorý má vplyv na to, ako môžete hrať questy. Cyberpunk 2077 vám do cesty pripletie aj voliteľných spoločníkov. Ak ich so sebou vezmete, questy môžu skončiť inak, pretože tieto postavy môžu mať aj svoje vlastné motivácie:
„V podstate to znamená, že niekedy musíte dvakrát za sebou učiniť pre vás fajn voľbu v dialógoch, aby sa priebeh questu nezvrtol tak, ako nechcete. Musíte prejsť dialógmi a celý príbeh questu môže ísť úplne iným smerom. V niektorých ohľadoch to na druhý pokus môže vyzerať ako úplne nový quest.
Na konci dňa je to pre nás stále veľa práce. Je to však tiež jeden z najlepších pocitov, keď môžete urobiť quest, ktorý sa môže líšiť pre rôznych ľudí, ktorí ho hrajú. Takže áno, je ťažké to urobiť, ale rozhodne to stojí za to!"
CD Projekt RED tiež utvrdil hráčov v tom, že každý quest vyrábajú ručne a bude mať svoj vlastný príbeh, od krátkych paródií po epické viacvrstvové misie. Nebudú tu žiadne procedurálne misie, ktoré by obsah len umelo nafúkli:
„Pre nás bola vždy dôležitejšia kvalita nad kvantitou. A tú sme vám nemohli dodať v prípade, že by sme questy robili pomocou náhodných modulov. Nechceme len to, aby ľudia v hre boli niečim zaneprázdnení. V skutočnosti im dáme niečo také, čo bude stáť za ich čas. Rozhodnutia, ktoré hráči urobia majú skutočne vplyv na príbeh a to, sa kým typom tém sa v hre stretnete. Ak by sme robili príbeh, ktorý nemá čo povedať, aký by to malo zmysel?”
Cyberpunk 2077 vyjde 16. apríla na PC, PS4 a Xbox One. Okrem toho je plánovaný aj na Google Stadiu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aký mobil kúpiť na jar 2024 za 100, 200, 300, 500 alebo 1000 eur? 71
- Aké boli najväčšie slovenské hry? 92
- Bude Cillian Murphy záporákom vo Far Cry 7? 38
- Kingdom Come Deliverance 2 bude diverznejšie, zachytí viac etník 97
- Assassin’s Creed Hexe prinesie aj magické sily 52
- Koei Tecmo je sklamané z predaja svojich hier, znižuje odhady tržieb 82
- DOJMY: Manor Lords 33
- Bobr Kurwa meme dostalo hru, je dostupná zadarmo 20
- Mafia Mission Pack 2 mod je už dostupný 23
- Fallout seriál už má oficiálne potvrdenú druhú sériu 40 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Xbox Series X|S PS5 Vývoj: CD Projekt / CD Projekt Red Štýl: Akcia / RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|