Nvidia predpovedá budúcnosť renderovania grafiky s DLSS 10

Nie samotný ray tracing, ale DLSS poháňané neurálnymi sieťami bude budúcnosťou vizuálu.

pridal saver 25.9.2023 o 10:08 pod hry
Nvidia predpovedná budúcnosť renderovania grafiky s DLSS 10

HRY > NOVINKY >

Nie samotný ray tracing, ale DLSS poháňané neurálnymi sieťami bude budúcnosťou vizuálu. Totiž Nvidia predpovedá, že DLSS 10 ponúkne úplné neurónové renderovanie prepojené s enginmi pre oveľa lepší vizuál. Aktuálne sú pri DLSS 3, a teda je to ešte ďaleko, ale vidíme, ako rýchlo s tým napredujú a o tých 10 rokov to bude úplne inde.

Brian Cazano z Nvidie k tomu viac povedal v diskusii pre Digital Foundry:

Konkrétne hovorí:

V roku 2018 na konferencii NeurIPS sme vlastne ponúkli naozaj skvelé demo sveta, ktorý bol vykresľovaný neurónovou sieťou a to tak ako keby, ale bol poháňaný herným enginom. Takže v podstate to, čo sme robili, bolo použitie herného enginu na generovanie informácií o tom, kde sa veci nachádzajú, a potom sme dáta použili ako vstup do neurónovej siete, ktorá robila celé vykresľovanie, takže AI bolo v podstate zodpovedné za každú časť procesu vykresľovania. Už len spustenie tejto veci v reálnom čase v roku 2018 bola vizionárska vec. Kvalita obrazu, ktorú sme z toho získali, sa určite nepribližovala Cyberpunku 2077, ale myslím si, že z dlhodobého hľadiska sa bude grafický priemysel uberať práve sem. Na grafický proces budeme stále viac používať generatívnu AI.

Hovorí o tomto videu:

Myslím si, že sa nám zvýši realizmus a tiež dúfam, že bude lacnejšie vytvárať úžasné prostredia AAA prechodom na oveľa, oveľa viac neurónové vykresľovanie. Myslím, že to bude postupný proces.

Na tradičnom 3D Pipeline a herných enginoch je dôležité to, že sa dá ovládať: môžete mať tímy umelcov, ktorí stavajú veci a majú súvislé príbehy, miesta, všetko. Pomocou týchto nástrojov môžete skutočne vybudovať svet. Tieto nástroje budeme určite potrebovať aj do budúcnosti. Neverím, že AI bude stavať hry tak, že stačí napísať odsek o vytváraní kyberpunkovej hry a potom vyjde niečo také dobré ako Cyberpunk 2077.

Ale myslím si, že povedzme, že DLSS 10 v ďalekej budúcnosti môže byť čisto neurónovým vykresľovacím systémom, ktorý sa rôznymi spôsobmi prepája s herným engine a preto bude pohlcujúcejší a krajší.

Teda Nvidia to vidí tak, že v budúcnosti budú hry fungovať na enginoch, ale samotná vykresľovacia časť by bola neurálna a engine by jej len zadával údaje, čo má vlastne zobraziť. Keďže AI by malo naučené všetky techniky, stačí mu povedať, ako má čo vyrenderovať, kde má čo v scéne byť. Aj keď dôležité bude, aby sa AI naučila konzistentnosti. Zatiaľ tam ešte nie sme, ale stále je to len v začiatkoch a toto sa čoskoro vyrieši.





Páči sa mi! (+8)






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Ssd sata + hdd + m2 ssd ? (6)
Ahojte, mam uz par rokov zapojene Ssd sata na ktor...
|Zháňam labo variety kit 01 pre... (1)
Mal by niekto na predaj Labo Variety Kit 01 (Toy-c...
|Dragons dogma 2 (2)
Zdravim, mam otazku ohladne DG2 a to ze ako mam pa...
|Metro séria (6)
Chcem sa len opýtať pre zaujímavosť Metro hry sú u...
|Vetráky: pripojenie 3-pin 5v a... (13)
čafte, mám staručký pc 2017/18 (Z270-i7-7700k) nak...
|Svet, ukrajina, vojny ... (20422)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk