Gamescom 2025: Turok Origins prinesie návrat klasickej značky, ale asi neulahodí každému |
Mohli sme si vyskúšať približne hodinu z hrania pripravovaného prequelu ikonickej FPS série.
Chápem snahu prinášať zabudnuté série späť k životu. Ak by som mohol, tiež by som si ako vývojár chcel oživiť svoju obľúbenú sériu. A aj bez toho pri každej príležitosti rýpem do Nine Rocks, že návrat Spellcrossu má zmysel (aspoň pre mňa). Ale už nechápem to, keď niekto navráti klasickú značku, ale v podobe, ktorá s originálom nemá veľa spoločného. Napríklad ako som si nedávno vyskúšal nového Painkillera. Pri Turok: Origins mám trochu podobný pocit.
Na Gamescome som si vyskúšal hodinu z hry, tri rôzne levely a k tomu súboj s bossom. Noví autori značku z jednej strany veľmi dobre chápu. Chcú využiť jej príbeh, potenciál a ešte viac to všetko rozšíriť. Prequel rozširuje lore, stavia na mystickom komponente, pridáva autentickú indiánsku kultúru (autori pracujú aj s konzultantmi) a ich hra prináša aj možnosť skúmať rozsiahle prostredie. To je koniec koncov oblasť, v ktorej bol Turok prelomový. Dokonca sa šéf tímu priznal, že každý jeden vývojár, ktorý na hre chcel pracovať, musel mať rád značku Turok. A to teda nie sú len hry, ale aj komiksy už od 50. rokov.
Tak kde sa vlastne vzala tá kooperačná PvE hrateľnosť pre troch hráčov? O tom Turok nikdy nebol. AJ prepínanie do kamery z tretej osoby pôsobí divne, ale v FPS pri lovení dinosaurov a strieľaní inej hávede už z toho Turoka naozaj cítite. Príbeh sa odohráva roky pred prvou časťou, kedy sa z vás stane jeden z ochrancov sveta, ktorí musia poraziť nebezpečnú rasu jašterov, ktorí chcú všetko ovládnuť. Vyberáte si tak jednu z troch tried a púšťate sa do boja. Sú to Raven, Cougar a Bison, pričom každá trieda má iné schopnosti aj iné zbrane.
Nájdete tu veľa klasických zbraní známych z minulých častí, ako sú napríklad luky a podobne, ale aj kopu noviniek. Bojovať budete ako na diaľku, tak aj melee. Nemsiete zabudnúť zbierať muníciu, ale ani starať sa o svoj život. Celé je to dosť krvavé a môžete si pomôcť dorazením nepriateľov formou popráv. Prípadne jednoducho uskočíte pred nepriateľmi, aby ste si vytvorili priestor na vlastný útok. K tomu netreba zabúdať na špeciálne schopnosti, ktoré má každá postava 3 a postupne sa nabíjajú. A aby toho nebolo málo, je tu ešte aj hák, ktorý vám umožní dostať sa na nedostupné a vyvýšené miesta. Nehrá sa to zle, v kooperácii to vie zabaviť, ale nie som si úplne istý, či to je Turok. Ovládanie mi osobne prišlo trochu plávajúce. Akoby mal pohyb zotrvačnosť.
Čaká na nás obrovský herný svet s rôznymi prostrediami, z ktorých by každé malo byť unikátne. Minimálne všetko, čo sme si vyskúšali, bolo naozaj unikátne. Bude tu aj viac dinosaurov a ten jeden boss, ktorého sme spoločnými silami dali dole, bol naozaj obrovský. Tím za hrou je skúsený a rozhodne nie malý, v maxime mal 250 členov, takže naozaj veľký. Pritom vývoj začal už pred 5 rokmi, takže by sa už snáď mohol chýliť ku koncu. Z technických detailov vieme, že hra beží na Unreal Engine 5 a autori cielia na 60fps na konzolách, akurát na Xbox Series S pôjde v 30fps.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové Mega zľavy spustené 38
- DOJMY: Resident Evil Requiem 25
- DOJMY: Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 28
- Metal Gear Solid Delta: Snake Eater dostal recenzie 44
- Ubisoft potvrdil príchod nového rozšírenia s novým prostredím pre Assassin's Creed 39
- Gamescom ocenenia boli vyhodnotené 40
- DOJMY: Silent Hill f 21
- Ubisoft livestream z Gamescomu predviedol očakávané hry 20
- DOJMY: Directive 8020 11
- World of Tanks 2.0 verzia predstavená 14 zobraziť viac článkov >
![]() |
PC
Xbox Series X|S PS5 Vývoj: Saber Interactive / Saber Interactive Štýl: Akcia
| ||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|