Gamescom 2025: Bloodgrounds ponúkne krvavé arény, taktiku a manažment gladiátorov |
Hra kombinuje taktickosť XCOM-u, manažment gladiátorov v štýle Darkest Dungeon a roguelite variabilitu.
Na Gamescome sa nám bližšie predstavil aj projekt Bloodgrounds, ktorý spája taktické ťahové súboje, roguelite prvky a manažment gladiátorov. Hráč sa vžíva do role bohatého patróna, ktorý si buduje vlastný tím bojovníkov, vedie ich cez arény a snaží sa prebojovať až k samotnému cisárovi, aby naplnil svoju pomstu.
Základom hrateľnosti sú ťahové súboje v arénach, kde jednotky konajú podľa iniciatívy a využívajú pohybové body aj špeciálne schopnosti. Každý zápas má procedurálne generované prekážky - stĺpy, pasce či bomby, ktoré môžu byť rovnako nebezpečné pre súperov aj pre vlastných gladiátorov. Arény sú navyše ozvláštnené divákmi: publikum si želá konkrétne spôsoby zabitia a odmeňuje hráča, ak ich splní.
Gladiátori sú smrteľní - ak padnú v boji, je to navždy. Autori preto do hry zakomponovali špeciálne mechaniky, ako sú cintorín a pamätníky, kde padlí bojovníci prinášajú trvalé bonusy pre tím. Všetko je podané s dávkou nadnesenia: štýlové pixel-art portréty, low-poly 3D arény s pixelovým filtrom a prehnaná, takmer komická brutalita. Autori sa netaja tým, že ich inšpiroval Mortal Kombat 4, ktorý preniesol kultovú sériu do 3D.
Medzi súbojmi sa vraciate do mesta, ktoré postupne rozvíjate. Budovy fungujú nielen ako herné funkcie (liečba, tréning, sabotáže pred bitkou), ale aj ako postavy s vlastnými dialógmi. Každý gladiátor má osobnosť, telesné aj charakterové črty a deväť tried prináša rozmanité štýly boja, od mágie až po brutálnu silu. Manažment gladiátorov pripomína Darkest Dungeon - musíte rozhodovať, koho vyliečite, koho necháte odpočívať a koho risknete poslať do ďalšieho zápasu.
Loot a progres sú v roguelite štýle: náhodné vylepšenia, unikátne zbrane, taktické stroje či pasce, ktoré môžu pomôcť, ale aj ublížiť vlastnému tímu. Pribudnú aj dilemy - nepriateľských gladiátorov môžete po porážke prijať do tímu, alebo ich verejne popraviť pre väčší zisk a slávu.
Bloodgrounds ponúkne päť odlišných prostredí, od džungle plnej jedovatých tvorov cez púštne arény až po mytologické svätyne. Každý biom má svojich špecifických nepriateľov, mechaniky i vizuálny štýl. Estetika čerpá inšpiráciu zo starovekého Ríma a Grécka, no mieša ju s fantazijnými prvkami - od satyrov až po božstvá v pantheóne.
Hra kombinuje taktickosť XCOM-u, manažment gladiátorov v štýle Darkest Dungeon a roguelite variabilitu. Vďaka originálnej retro estetike a dôrazu na krvavú šou pôsobí ako svieži mix taktiky a čierneho humoru. Autori už ponúkli demo, takže si krvavú cestu za pomstou môžete vyskúšať aj na vlastnej koži.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Procesor pre PlayStation 6 handheld naznačený, plus prísť má aj PS6 S verzia 136
- DOJMY: Pragmata 19
- DOJMY: The Outer Worlds 2 28
- Septembrové hry 28
- Battlefield 6 predstavil svoje PC možnosti a požiadavky a priblížil Portal 52
- Septembrové filmy a seriály 15
- Gamescom 2025: Nové Kingdom Come: Deliverance II DLC z vás spraví poriadneho kováč 20
- Metal Gear Solid Delta: Snake Eater je vonku - remake klasiky poháňa Unreal Engine 70
- Nové Alza dni zľavy spustené 8
- Septembrová ponuka PS Plus Essential ponúkne trojicu naozaj chytľavých hier 7 zobraziť viac článkov >
![]() |
PC
Vývoj: Daedalic Entertainment / Exordium Games Štýl: Stratégia / Ťahová
| ||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|