Gamescom 2025: Bloodgrounds ponúkne krvavé arény, taktiku a manažment gladiátorov |
Hra kombinuje taktickosť XCOM-u, manažment gladiátorov v štýle Darkest Dungeon a roguelite variabilitu.
Na Gamescome sa nám bližšie predstavil aj projekt Bloodgrounds, ktorý spája taktické ťahové súboje, roguelite prvky a manažment gladiátorov. Hráč sa vžíva do role bohatého patróna, ktorý si buduje vlastný tím bojovníkov, vedie ich cez arény a snaží sa prebojovať až k samotnému cisárovi, aby naplnil svoju pomstu.
Základom hrateľnosti sú ťahové súboje v arénach, kde jednotky konajú podľa iniciatívy a využívajú pohybové body aj špeciálne schopnosti. Každý zápas má procedurálne generované prekážky - stĺpy, pasce či bomby, ktoré môžu byť rovnako nebezpečné pre súperov aj pre vlastných gladiátorov. Arény sú navyše ozvláštnené divákmi: publikum si želá konkrétne spôsoby zabitia a odmeňuje hráča, ak ich splní.
Gladiátori sú smrteľní - ak padnú v boji, je to navždy. Autori preto do hry zakomponovali špeciálne mechaniky, ako sú cintorín a pamätníky, kde padlí bojovníci prinášajú trvalé bonusy pre tím. Všetko je podané s dávkou nadnesenia: štýlové pixel-art portréty, low-poly 3D arény s pixelovým filtrom a prehnaná, takmer komická brutalita. Autori sa netaja tým, že ich inšpiroval Mortal Kombat 4, ktorý preniesol kultovú sériu do 3D.
Medzi súbojmi sa vraciate do mesta, ktoré postupne rozvíjate. Budovy fungujú nielen ako herné funkcie (liečba, tréning, sabotáže pred bitkou), ale aj ako postavy s vlastnými dialógmi. Každý gladiátor má osobnosť, telesné aj charakterové črty a deväť tried prináša rozmanité štýly boja, od mágie až po brutálnu silu. Manažment gladiátorov pripomína Darkest Dungeon - musíte rozhodovať, koho vyliečite, koho necháte odpočívať a koho risknete poslať do ďalšieho zápasu.
Loot a progres sú v roguelite štýle: náhodné vylepšenia, unikátne zbrane, taktické stroje či pasce, ktoré môžu pomôcť, ale aj ublížiť vlastnému tímu. Pribudnú aj dilemy - nepriateľských gladiátorov môžete po porážke prijať do tímu, alebo ich verejne popraviť pre väčší zisk a slávu.
Bloodgrounds ponúkne päť odlišných prostredí, od džungle plnej jedovatých tvorov cez púštne arény až po mytologické svätyne. Každý biom má svojich špecifických nepriateľov, mechaniky i vizuálny štýl. Estetika čerpá inšpiráciu zo starovekého Ríma a Grécka, no mieša ju s fantazijnými prvkami - od satyrov až po božstvá v pantheóne.
Hra kombinuje taktickosť XCOM-u, manažment gladiátorov v štýle Darkest Dungeon a roguelite variabilitu. Vďaka originálnej retro estetike a dôrazu na krvavú šou pôsobí ako svieži mix taktiky a čierneho humoru. Autori už ponúkli demo, takže si krvavú cestu za pomstou môžete vyskúšať aj na vlastnej koži.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Metal Gear Solid Delta: Snake Eater 28
- Roboti nás raz nahradia, v BMW už jeden pracuje 5 mesiacov 91
- DOJMY: Heroes of Might and Magic: Olden Era 36
- Nové Alza dni zľavy spustené 6
- Windows 10 podpora dnes skončila, ale môžete si ju predĺžiť na ďalší rok 143
- Článok: ROG Xbox Ally X 76
- Čo AMD prinesie do RDNA 5 GPU čipov? 83
- Slovenskí vývojári chystajú realistický simulátor električiek Elektronka: Bratisla 45
- Black Myth: Wukong dostáva veľkú aktualizáciu s vylepšeným výkonom na PC a PS5 47
- Intel ukázal prvý čip na jeho novej 18A architektúre 30 zobraziť viac článkov >
![]() |
PC
Vývoj: Daedalic Entertainment / Exordium Games Štýl: Stratégia / Ťahová
| ||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|