Sadista je v každom z nás |
Presne o tom sa nás snaží presvedčiť strieľačka Bulletstorm.
„Bulletstorm nie je obyčajná akcia,“ hovorí mi chlapík z Epic Games, keď som sa po krátkom vysvetlení ovládania zhostil ovládača a sadol si za hrateľné demo novej strieľačky. „Nie je totiž ani tak o tom, koho treba zabiť, ale skôr AKO to spraviť.“ Po asi 15 minútach hrania mu dávam za pravdu a spokojne odchádzam z predvádzacej miestnosti. Bulletstorm je skutočne tak trochu iná hra.
Poskladaná je na prvý pohľad z rovnakých stavebných kameňov ako jej žánroví konkurenti. Máme tu FPS pohľad, máme tu zbrane, máme nepriateľov. Lenže kde iné hry pri zabití nepriateľa končia, v Bulletstorme je zabíjanie alfou a omegou celej hrateľnosti. Systém totiž hodnotí, ako kruto ste sa s protivníkom pohrali a podľa toho vám za jeho zneškodnenie ponúkne body. V každom z nás sa podľa Epicu skrýva malý sadista a ten bude práve teraz mať dostatok priestoru na realizáciu.
Strela do krku, hlavy či rozkroku (au!) je len začiatkom krvavých orgií. Okrem zbraní má totiž hlavný hrdina k dispozícii aj dobre okovanú kanadu, s ktorou dokáže porátať zuby v ústach nejedného útočníka a tiež špeciálny energetický bič s funkciou priťahovania živých a neživých predmetov. V praxi potom vyzerá hranie nasledovne: nepriateľa kopnem, čim sa trochu spomalí čas, potom ho strelím do krku, hodím do neho granát a už sa iba radujem z bonusového skóre. Druhá možnosť: bičom ho pritiahnem, kopnem, strelím a znovu odkopnem tak, aby dostalo vyniknúť interaktívne prostredie (napríklad gigantické kaktusy s extrémne ostrými pichliačmi alebo mäsožravé rastliny). Bonusy systém udeľuje tiež za originálne zabitia, za skupinové masakre a podobné chrumkavé záležitosti.
Celá hra sa točí okolo nových spôsobov masakrovania a zabíjania, lepšie smrtiace kombo znamená viac bodov, viac bodov znamená viac prostriedkov na upgradovanie zbraní a vybavenia, nové vybavenie prináša viac možností pre sadistov. A takýto uzavretý cyklus tvorí primárnu myšlienka titulu.
Bulletstorm je plánovaný na začiatok budúceho roka a už teraz najmä po grafickej stránke vyzerá výborne. K dispozícii sme mali PC verziu, ktorá bola ostrá a detailná. Podľa slov autorov je hotový už aj Xbox port a na PS3 optimalizácii usilovne pracujú tak, aby na február 2011 bolo všetko nachystané na poriadne krvavé orgie.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Clair Obscur: Expedition 33 86
- The Elder Scrolls IV: Oblivion remastered bol predstavený a rovno vydaný 298
- GTA San Andreas má dostupný slovenský AI dabing 54
- The Elder Scrolls IV Oblivion remastered sa na Steame pekne rozbehol 129
- RECENZIA: Amerzone - The Explorer's Legacy 3
- Článok: Razer BlackShark V2 X White Edition 10
- Minecraft môže vyzerať aj takto 13
- Mafia: The Old Country ukáže svoj gameplay v máji 38
- Ponuka grafických kariet sa znovu rozšírila, RTX 5070Ti už ide pod 900 eur 127
- Predator: Badlands nečakane čerpá inšpiráciu zo Shadow of the Colossus 57 zobraziť viac článkov >