Runaway 2

Pendulo studios prináša pokračovanie na jednu z najlepších a najočakávanejších adventúr roka. Je toto pokračovanie hodné niesť názov Runaway , alebo nesiaha svojmu predchodcovi ani po členky?

PC
pridal reksharks 6.1.2011 o 13:45 pod používateľské recenzie

8.5


Odpoveď na túto otázku vám chcem dať v priebehu tejto recenzie. Hneď na úvod môžem prezradiť,  že autorom sa podarilo veľmi šikovne nadviazať na prvú časť v snahe priniesť dielo , ktoré uspokojí vaše herné chúťky. Ťažko povedať , či  bol scenár napísaný ešte pred tvorbou prvého dielu na celú sériu , alebo bol  tento urobený dodatočne až po jej dokončení , ale na tom vlastne nezáleží. Tak  či onak , príbeh pôsobí sčasti ako uzavretý celok , ale vracia sa k jednotlivým nevysvetleným miestam z jednotky a doplňuje ich o nové informácie , rozširujúce ho do astronomických rozmerov. A to myslím doslovne. Hneď po spustení hry vás privíta rovnako prehľadné menu ako predtým , vylepšené o pohyblivé animácie pri náhľade na jednotlivé kapitoly a pri spustení novej hry vás hra chytí do osídiel vďaka skvelému Intru.

„ O čo v ňom ide?“

V ňom si Brian Basco spoločne s Ginou vychutnáva zaslúžený pokoj po tom , čo ju musel zachrániť pred mafiánmi. Avšak podnikavú Ginu razom prejde opaľovanie sa na lôžku a chytanie bronzu a povie si , že by chcela ísť pozrieť vodopády Tiki Talls na ostrove Mala. Brianovi sa to nepozdáva , zvlášť po tom , čo mu Gina prezradí názov leteckej spoločnosti , ktorá ako jediná ich môže na vysnívané miesto odviesť , no podvolí sa Gininmu šarmu a z lásky k nej súhlasí. Už pri pohľade na Otta , starého pilota , mu je jasné , že on i jeho lietadlo majú najlepšie časy za sebou , no  nastúpi doňho. A práve tu sa začína celý príbeh. Smrtka si pre Otta príde v najnevhodnejší okamih a Brian , ktorý objaví v lietadle len jeden padák sa rozhodne pristáť s lietadlom sám a násilím vyhodí Ginu nad jazerom. Po pristátí na okraji pralesa sa okamžite rozhodne ísť Ginu hľadať. Tú na konci animácie niekto zostrelí a spadne do útrob jazera. Brian po príchode k jazeru zisťuje, že sa tam nachádza vojenská základňa , ktorej velí Kordsmeier , tvrdý a nekompromisný chlap túžiaci po ďalších vojnách a smrti na bojisku. Od prvej chvíle vás obdarí sarkastickým humorom a jediné , čo Brianovi zostáva je dostať sa v prestrojení na základňu. Zoznámi sa s ďalšími obyvateľmi ostrova a tí mu pomôžu , no to by nemohla táto hra niesť názov Runaway keby sa niečo neskomplikovalo. Od tohto momentu sa stáva príbeh skutočne zaujímavým , zoznamujete sa s ďalšími NPC postavami (vrátane nebezpečnej Tarantuly) a zisťujete , čo stojí za pokrokom ľudstva , a že Joshua , ktorého ste stretli v jednotke a ktorý bol takpovediac blázon , mal predsa len v niečom pravdu a za jeho pomoci sa vydávate hľadať Trantonit ktorý ako jediný môže pomôcť vzdialenej civilizácií a tiež Gine prežiť.

Áno, čítate správne , stretnete sa tu aj s niektorými NPC postavami z jednotky a toto stretnutie bude viac ako vrelé , no zďaleka nie také, aké by ste očakávali. V animácii uvidíte i mesto  Douglesville, no nezahráte si v ňom , čo je podľa mňa škoda - nostalgický návrat do známeho prostredia by do tejto hry zapadol. Namiesto toho sa však dostávate s priateľmi na loď a práve tu sa prejavujú niektoré nedostatky , o ktorých som si myslel , že sa s nimi pri hraní tejto hry nestretnem.

„Nedostatky , nedostatky , nedostatky... môžu mi pokaziť chuť do hrania?“

Ak sa vám toto prehnalo hlavou , tak odpoveď vás aspoň mierne upokojí. Ani jeden z nich vám nepokazí pôžitok z hrania a spôsobí len to , že občas sa budete mierne nudiť alebo prestávať  javiť záujem o príbeh a budete chcieť koniec kapitoly čo najskôr dohrať , aby ste uvideli novú animáciu a dostali sa do nového prostredia. Práve on je hlavným kameňom úrazu , miestami je trošku rozťahaný v snahe priblížiť sa dĺžke prvého titulu a tak hra mohla byť o niečo kratšia. Spočiatku si istú repetitívnosť pri hraní  nevšímate , no ako som už spomínal , piata kapitola , s ňou spojený príbeh a jednotlivé činnosti na lodi vám poodhalia to , čo ste predtým nevideli alebo lepšie povedané nechceli vidieť. Uvítanie na lodi s priateľmi nie je pompézne , naopak , pôsobí obyčajne a nezaujímavo. Navyše , všetko skomplikuje Joshua a hoci viete , že je to blázon , problémy , ktoré neustále v tejto kapitole vyrába vám neprídu vôbec vtipné . Prvýkrát sa vám stane , rovnako ako ostatným NPC postavám , že začne brnkať na nervy. V celom príbehu  spôsobí nemalé trampoty no je až zarážajúce , že autorom sa nepodarilo nijak inak predĺžiť hernú náplň ako neustálym naprávaním  toho, čo Joshua pokazí. Práve kvôli tomu z vás opadne napätie , ktoré sa vás zubami nechtami drží počas celého hrania. V prvom diely ste ho pociťovali v každom okamihu , pri všetkom , čo ste spravili no tu si naň spomeniete až pri animáciách , ktoré sú na špičkovej úrovni a kľudne by mohli pôsobiť v hocijakom animovanom filme. Graficky hra opäť pokročila o nejaký ten krôčik , vyššie rozlíšenie a detailnejšie prostredie z nej robí najkrajšiu kreslenú adventuru všetkých čias. Stvárnenie džungle , pláží posiatych pieskom alebo vojenskej základne , či pirátskej lode je hotovou pastvou pre oči. Ale aj tu sa objavuje jeden neduh , ktorý je autorom  hráčmi vyčítaný od jednotky , a na ktorý sa pri vývoji asi pozabudlo. A tým je otravný pixelhunting , ktorý spôsobí , že sa opakovane zaseknete na nejakom mieste a nebudete sa vedieť z neho pohnúť. Autori navyše vyzdvihli i obtiažnosť. Na niektorých miestach si jej nárast ani len nevšimnete , no niekde vás privíta hardcore náročnosť jednotlivých hádaniek. Daň za ňu je vysoká , čo sa odzrkadlilo na nelogickosti , ktorá sa sem tam objaví , no rovnako  ako všetky neduhy ju postrehnete až pri hraní osudnej piatej kapitoly. Za najbláznivejšiu vec možno považovať časovú lyžičku pre Saturna , pretože keď vám niekto povie , že potrebuje od vás  niečo , aby ľudia pomalšie jedli alebo pri jedle skôr prežúvali , napadne vás veľa vecí s tým spojených , len nie práve takéto zariadenie. Posledný a veľmi výrazný problém sa prejavuje v bláznivom príbehu a ním je prvotná túžba po nových informáciách ohľadne B.U.N.K.Y a nie strach o Ginu , ktorý by mal byť vzhľadom na to , že je to vaša priateľka prvoradý , a najvýraznejšie citeľný z hry. Pri hraní si na ňu od začiatku ani len nespomeniete a jediný spôsob , akým vám ju autori výraznejšie pripomínajú , sú už toľkokrát spomínané animácie. Toto všetko im nemožno len tak ľahko odpustiť a treba dúfať , že v ďalšom diely si dajú viacej záležať  a prinesú nám viac zaujímavý a napínavý príbeh bez nelogickosti v hernom koncepte.

„A čo zvuková stránka hry?“

Rozhodnem sa začať dabingom , pretože ten ma hrozne zaujímal ešte pred samotným spustením. Presne ako som predpokladal , po zmene distribútora hra nebola lokalizovaná do českého jazyka , avšak obsahuje české titulky , ktoré sú urobené bezchybne a skvele sa dopĺňajú s anglickým dabingom  ktorý bol , a musím to priznať , spravený takmer do dokonalosti , jednotlivé hlasy sa hodia k postavám , ktoré prežívajú emócie (až na Briana a Ginu ktorí sú stále rovnako suchí ako i predtým) a pri hraní hry vás prepadne pocit , že je oveľa lepší ako ten z jednotky , hoci ani zaň sa nemusela hra hanbiť. Najlepšie zo všetkých je nahovorený vojak  O´Connor , ktorého hlas je presne taký , aký si každý s nás pri vyslovení slova vojak predstavuje a Joshua , ktorého šialený smiech je nenapodobiteľný a privíta vás ešte pred spustením menu. To však neznamená , žeby ostatné charaktery neboli nahovorené dobre , jednoducho na týchto dvoch kvalitatívne nedosahujú. Okrem dabingu však pri hraní vnímate aj zvukovú kulisu , na ktorej si autori dali záležať a tak ste sprevádzaní šumom vody , vytím vlkov a inými zvukmi , ktoré umocňujú veľmi intenzívne pocit zo samotného hrania. Nesmiem však zabudnúť ani na soundtrack , ktorý sa síce viac vyskytuje v animáciách a pri náhľade na jednotlivé kapitoly v menu , ale na druhej strane bol vybraný veľmi dobre a jednotlivé pesničky zapadajú do hry.

„A čo hrateľnosť?“

Hrateľnosť možno popísať ako bezchybnú , Brian na akýkoľvek predmet ihneď po kliknutí reaguje a obdarí vás jeho stručným popisom , pre niektorých hráčov môže byť nedostatkom azda len absencia rýchleho presunu postavy na určené miesto dvojklikom , no na druhej strane nie všetky lokácie sú zase tak veľké , že by sa nedalo dvojklikom na východ dostať z nich von. Rozhovory sú vďaka scenáru , dabingu a otitulkovanému českému prekladu svižné a nezaostávajú v ničom za prvým dielom.

Takže si to poďme zhrnúť.

„Konečne zhrnutie!“

Autori nám priniesli dôstojné pokračovanie predchodcu, z ktorého chýb sa mierne poučili no, priniesli nám iné , nevynímajúc pretrvávajúceho pixelhuntingu. Hrateľnosť je bezchybná a ruka v ruke kráča s príbehom , ktorý trpí istými nedostatkami ,no svojím otvoreným koncom vás navnadí na ďalšie pokračovanie. Fanúšikov žánru možno tým nepoteší , no nezostáva im nič iné ako dúfať , že bude dôstojným pokračovaním série bez zbytočných neduhov , akými trpeli v tomto diele a že bude konečne ukončením Brianovych a Gininych dobrodružstiev.

Plusy:  

+ náväznosť na nevysvetlené príbehové časti prvého dielu

+ Hardcore obtiažnosť

+ absencia Bugov

+ grafická stránka hry

+ pútavé a napínavé animácie

+ stretnutie sa so starými priateľmi z prvého dielu

+ zvuková stránka hry (vrátane identických zvukov okolia a soundtracku)

+ výborný anglický dabing

+ precizne české titulky

+nárast kvalitného humoru charakteristického pre jednotlivé postavy

+ otvorený koniec vás navnadí na ďalší diel

Mínusy:

- mierne rozťahaný príbeh

- primárnym aspektom príbehu je tajomstvo okolo B.U.N.K.Y

- kolísajúca obtiažnosť v jednotlivých kapitolách

- nemožnosť pohybu dvojklikom

- pixelhunting

- občasná  a časom stúpajúca nelogickosť

- herne vrelé ale vizuálne neprecítené stretnutie so známymi s prvého dielu

- málo precízny dabing Briana a Giny

- celá piata kapitola :)

- otvorený koniec ktoré je predzvesťou pokračovania a dúfajme aj dôstojného ukončenia série




napísal reksharks 6.1.2011



Páči sa mi!

8.5
RUNAWAY 2

PC

Vývoj: Focus Home / Pendulo Studios
Štýl: adventúra
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 9.3. 2007
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
4.0
| Skull and Bones - 1. sezóna
[pridal SVK-RUSKO-R 14.4.2024 0]
9.5
| Felvidek PC Recenzia
[pridal PaPoČa 9.4.2024 17]
6.0
| The Last Of Us Part II
[pridal PrecedaVlasť 3.3.2024 4]
6.0
| The Last Of Us Part 2 remastered
[pridal PrecedaVlasť 27.2.2024 90]
6.5
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal PaPoČa 22.1.2024 21]
| Tomb Raider I-III Remastered
[pridal T0M0 16.1.2024 18]
9.3
| Alan Wake 2
[pridal Tiqer 20.12.2023 21]
| Witcher 4
[pridal Joey N 10.12.2023 0]
8.5
| Marvels Spider-man 2
[pridal Filip Basketak 27.10.2023 21]
8.9
| Remnant 2
[pridal Umelec roku 19.8.2023 11]
8.3
| Final Fantasy XVI
[pridal Tiqer 2.8.2023 27]
2.0
| Modern Warfare 2022 - minirecenzia
[pridal PrecedaVlasť 23.7.2023 0]
9.0
| Modern Warfare 2019 - minirecenzia
[pridal PrecedaVlasť 23.7.2023 0]
8.6
| Assassins Creed Valhalla
[pridal Lukášcico 11.7.2023 2]
| Preview na Final Fantasy 16
[pridal Sidh 26.5.2023 11]
8.2
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal Tiqer 12.5.2023 9]
9.5
| Resident Evil 4 (2023)
[pridal saimonkaca 5.4.2023 0]
10
8.7
| Resident Evil 4
[pridal Tiqer 4.4.2023 26]
9.0
| Lorelai
[pridal de Bielawa 1.4.2023 5]

SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Televízor k ps5 (7)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (0)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (3)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19889)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk