Hry, ktoré sú pre mňa nezabudnuteľné(Mass Effect trilógia)

Snažím sa spomenúť koľko hier som prešiel, ktoré hry by som vedel teraz z miesta pre rozprávať, o čo v príbehu išlo, postavy a charaktery za ktoré som hral, čo vo mne zanechali a kedy som vlastne začal hrať hry na PC. Tento článok (výkrik do tmy), ale bude skôr o hrách na ktoré si vždy spomeniem(momenty,postavy,veci na ktoré nezabudnem) a to bez dlhého rozmýšľania, škrabania sa na čele a iných ča

PC
pridal marekm9 21.2.2013 o 6:39 pod používateľské články

Séria Mass Effect

 

 

 

 

Veľa ľudí (jeden) na mňa naliehalo aby som túto hru skúsil a dal jej šancu. No ja som si dával na čas a to hlavne kvôli tomu, že som nebol veľký fanúšik RPG, ale to som ešte nevedel ako jedna hra zmení môj postoj a RPG žáner sa stane môj najobľúbenejší.  V prvých momentoch hrania som bol z hry zmätený a nevedel som čo robiť. Vytvoriť základný príbeh svojej postavy, vybrať si pohlavie(chvíľami som rozmýšľal, že budem hrať aj za ženskú verziu Sheparda, ale potom som si povedal, že nechcem aby sa celá hra odohrávala v kuchyni), vybrať špecializáciu, zvoliť si výzor( aj som sa snažil, ale vždy mi vyšla tvár, ktorá bola až príliš podobná  časti teľa na ktorej sa sedí - a hlavne Shepard mal byť symbolom ľudí, prvým spektrom, takže som radšej zostal pri základnej verzií jeho výzoru). 

Ambassador Udina: Well, what about Shepard? Earthborn .. but no record of his family.

Captain Anderson: Does not have one. He was raised on the streets. Learned to look out fof himself.

Admiral Hackett: He saw his whole unit die on Akuze. He could have some serious emotional scars.

Captain Anderson: Every soldier has scars. Shepard is a survivor.

Ambassador Udina: Is that the kind of person we want protecting the galaxy?

Captain Anderson: That is the only kind of person who can protect the galaxy.

Ambassador Udina: I wil make the call.

MarekM9: A tak sa vnáram do príbehu a začínam spoznávať Mass Effect.

 

Mass Effect

Po pár hodinach si ma toto univerzum obmotalo okolo prstu a príhovorom posádke na Normandy(ešte teraz si pamätám na tie zimomriavky) sa začali pre mňa nezabudnuteľné okamihy tejto pre mňa najlepšej hernej trilógie.


Postupné spoznávanie nových členov posádky(Garrus, Urdnot Wrex,Kaidan - toho som najmenej spoznával, nejako som tušil, že pri prvej možnosti ho obetujem) a nových ženských členov posádky( a tým aj vznikajúce otázky: Dostanem Ashley do postele? Dostanem Liaru do postele? Dostanem Tali do postele? Bude mať aj tu prilbu?Čo má pod prilbou? Čo ked vyzerá podobne ako Garrus?). Nezabudnuteľné hlášky Jokera a Garrusa. Kto je Shadow broker. Citadela. Rozhodnutia zachrániť rachni queen a nezabiť Urdnota. Vesmírna bitka pred citadelou, záchrana Rady. Presvedčenie Sarena nech sa zabije.

Mass Effect II


Shepard is live. Druhý diel. Pre mňa asi najkomplexnejší diel Mass Effect série. Nudné časti z jednotky boli preč(cestovanie výťahom, mako misie - i keď tie som mal trochu rád),pridanie nových postáv, skvelé dlcčka na čele s Lair of the Shadow broker. Začiatok na Normandy a smrť Sheparda je dych berúca. Možno by mala táto časť aj väčší Effect, keby že som nemal informáciu, že Sheparda znovu privedú k životu(to je však moja chyba, že som bol moc zvedavý a nedočkavý)


Takže aké pocity a spomienky, ktoré su pre mňa nezabudnuteľné sa mi vybavujú pri Mass Effect 2.

Nová normandy, Omega( Aria,Afterlife,Archangel),Illium(stretnutie Liary) Stretnutie stárych postáv z jednotky a spoznávanie nových postáv. Hlášky Garrusa. Illusive man. Omega 4 a zaverečná misia.

Nové a staré postavy, ktoré som si obľúbil:

Mordin - Salarian, ktorý aj na Salariana moc rýchlo a veľa rozpráva.


Jack -  Nikdy by ma nenapadlo, že holka bez vlasov bude tak sexi.

Garrus(archangel) - Ten úsmev na tvári, keď som zistil, že archangel je Garrus. Najlepší parťák.

Liara(shadow broker) - Páčil sa mi vývoj jej postavy, ako dospela a zmenila sa od vedkyne až k Shadow broker.


Illusive man: skvelá postava a výborný dabing Martinom Sheenom. Ono celkovo dabing(hlasy postav) sú v Mass Effecte úžasne.

Mass Effect 3

 

Collector´s Eddition rozbalená, red bull a fľaša vody pripravené, inštalácia, pičovanie na Origin, načítanie uloženej pozície z Mass Effect 2 .....Everything that has a beginning has an end.


Mass Effect 3 by som prirovnal k filmu - k výnimočnému filmu. Takýto film svojho diváka pohltí, je sprevádzaný skvelou hudbou, ktorá dotvára nezabudnuteľnú atmosféru, má rozmanité postavy(s rozdielnymi názormi, pohnútkami a zmyslom pre humor),hlavného hrdinu s ktorým sa stotožníte a svoje rozhodnutia a voľby bude vykonávať skrz neho. Na konci dopozerania(dohrania)  však nastáva zvláštny pocit, pocit ktorý mi nedal spať, pocit ktorý vo mne vytvára vedomie, že som bol súčasťou niečoho výnimočného(ako hráč-divák)  a nezabudnuteľného.

Nezabudnuteľné rozhodnutia v Mass Effect 3

Rozhodnutia, ktoré som musel vykonať v predošlých dielov mali svoju váhu, ale vždy som sa dokázal rozhodnúť v okamihu(Nezastreliť Urdnota, záchrana královny a rady, pomoc legionovy a zničenie collectorskej základni). Ale až v Mass Effect 3 som musel dlho rozmýšľať nad svojimi rozhodnutiami a ich následkami v budúcnosti. Rozhodnutie nechať Mordina sa obetovať, odstránenie genofagu(genophage) ,ale bolo to rozhodnutie správne?

Najznámejším biologickým rysom kroganov je ich vysoká plodnosť a rýchle dospievanie deti. Len kvôli genofagu sa krogania nepremnožili a nestali sa skazou ostatných organických druhov. Mohol som veriť Urdnotovi a Eve, že sa poučili a čo po ich smrti? Budú ďalší panovníci( vladcovia, predstavitelia kmenov) rešpektovať ich zásady. Predsa len Krogani sú a vždy boli bojovníci, ktorý chcú bojovať, hľadať výzvy a dobývať svety. A čo Kvariani a Gethovia? Je udržateľný tento krehký mier. Dokáže logika koexistovať s emóciami(citmi, strachom, hnevom...). Čo keď si Gethovia uvedomia zmysel cyklu a nevyhnutnosť Reaperov a sami túto voľnú pozíciu zaujmú.

Tieto rozhodnutia nie su tak viditeľné ako vo Witcherovi, ale to nič nemení na náročnosti voľby(Ktorá je správna možnosť)


Nezabudnuteľné postavy v Mass Effect 3

Jedna z veci, ktorú bioware vždy dokáže vytvoriť sú skvelé hlavné a vedľajšie postavy. Postavy, ktoré si zamilujete, za ktorými po každej misie chodíte a zisťujete nove informácie, ktoré obetujete na úkor iných(Kaidan,Mordin,Legion), ktoré chcete spoznávať na plavidle lásky SR2 -COB(Commander on the bed)a ktoré robia túto trilógiu tak výnimočnú. 

 

James:

Nová postava. Na začiatku mi liezol trochu na nervy, ale postupom času som si ho dosť obľúbil. A hlavne jeho technické schopnosti:D


Edi:

V Mass Effect 2 to bol pre mňa iba lodný počítač, ale jej zmysel pre humor(teda dúfam, že si robila srandu:D) som často vyhľadával. Plus sedela vedľa Jokera, takže vždy som sa tešil ako sa zasmejem na ich hláškach.




Postavy bez, ktorých by pre mňa Mass Effect nebol Mass Effectom

Garrus:

Joker:


Liara:


Jack:

Miranda:

Nezabudnuteľné okamihy v Mass Effect 3

 

Smrť Legiona a Mordina(Myslím si, že obidvom išlo zabrániť, teda pri Mordinovy som si istý)

Rozhovory s Hackettom a Andersonom

Verbovanie a získavanie spojencov na záverečnú misiu

Získanie, stretnutie a rozlúčenie sa so všetkými postavami na zemi( silný a smutný okamih, podanie ruky s Javikom a samozrejme posledný rozhovor s Garrusom)

Ilussive Man( záverečný boss - bez záverečného súboja - za čo som rád, lebo jeho doménou bola inteligencia)

Záverečná misia( od bojov vo vesmíre, príhovor Hacketta, až po zvolenia si farby)

Koniec(Patrím asi medzi málo ľudí, ktorým sa koniec páčil. Ale bol som rád, že to neskončilo happy endom, že Shepard asi umrel a myslím si, že to bolo dôstojné zakončenie tejto trilógie - extended cut tieto pocity vo mne ešte prehĺbil.)

Mass Effect trilogia je pre mňa skoro dokonalou hrou s veľa nezabudnuteľnými zážitkami, príbehom a postavami. Žiaden diel trilógie nie je dokonalý, chyb čí už v hre, príbehu, alebo v konci je dosť. Ale je to ako so ženou, ktorú milujete. Počúvaš názory a pripomienky na jej chyby a sám o jej chybách a nedokonalostiach vieš, ale pre teba bude vždy dokonalá(skoro). Teda až pokiaľ nenačapeš Garrusa v skrini:D

Everything that has a beginning has an end

 


napísal marekm9 21.2.2013



Páči sa mi!

HRY, KTORÉ SÚ PRE MŇA NEZABUDNUTEĽNÉ(MASS EFFECT TRILÓGIA)

Xbox 360
PC

Vývoj: Microsoft / BioWare
Štýl: RPG / Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 20.11. 2007
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
9.5
| Felvidek PC Recenzia
[pridal PaPoČa 9.4.2024 17]
6.0
| The Last Of Us Part II
[pridal PrecedaVlasť 3.3.2024 3]
6.0
| The Last Of Us Part 2 remastered
[pridal PrecedaVlasť 27.2.2024 90]
6.5
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal PaPoČa 22.1.2024 21]
| Tomb Raider I-III Remastered
[pridal T0M0 16.1.2024 18]
9.3
| Alan Wake 2
[pridal Tiqer 20.12.2023 21]
| Witcher 4
[pridal Joey N 10.12.2023 0]
8.5
| Marvels Spider-man 2
[pridal Filip Basketak 27.10.2023 21]
8.9
| Remnant 2
[pridal Umelec roku 19.8.2023 11]
8.3
| Final Fantasy XVI
[pridal Tiqer 2.8.2023 27]
2.0
| Modern Warfare 2022 - minirecenzia
[pridal PrecedaVlasť 23.7.2023 0]
9.0
| Modern Warfare 2019 - minirecenzia
[pridal PrecedaVlasť 23.7.2023 0]
8.6
| Assassins Creed Valhalla
[pridal Lukášcico 11.7.2023 2]
| Preview na Final Fantasy 16
[pridal Sidh 26.5.2023 11]
8.2
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal Tiqer 12.5.2023 9]
9.5
| Resident Evil 4 (2023)
[pridal saimonkaca 5.4.2023 0]
10
8.7
| Resident Evil 4
[pridal Tiqer 4.4.2023 26]
9.0
| Lorelai
[pridal de Bielawa 1.4.2023 5]

SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (1)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19425)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk