Gamescom 2025: Keeper bude ďalšia podivná, no očarujúca hra od Double Fine |
Jedna z najkrajších hier Gamescomu je hlavne o zážitkoch.
Double Fine je známe tým, že sa nebojí zvláštnych nápadov a netradičných žánrových mixov. Najnovší projekt Keeper režíruje Lee Petty, ktorý v štúdiu pracuje takmer dve dekády. Podieľal sa na tituloch ako Brütal Legend či Psychonauts 2 a stojí aj za originálnymi projektmi Stacking, Rad a predovšetkým Headlander - rovnako jedinečnou hrou, ktorá spojila metroidvaniu s bizarným 70s sci-fi vizuálom.
Keeper nás zavedie do sveta, v ktorom už nežijú ľudia a rozpráva príbeh majáku, ktorý po vekoch nečinnosti ožíva a vydáva sa na cestu k vrcholu tajomného ostrova. Spoločnosť mu robí vtáčik Twig a hra stavia na ich nečakanom priateľstve. Podľa Pettyho je to titul o priateľstve, objavovaní a zvláštnosti sveta, pričom sa inšpiruje surrealistickými maliarmi (Dali, Ernst), filmármi ako Jodorowsky či Cronenberg a dokonca aj temnejšou atmosférou Hensonovho The Dark Crystal či dielami štúdia Ghibli.
Hráč ovláda samotný maják, ktorý dokáže lúčom svojho svetla ovplyvňovať prostredie. Pohyb s majákom je toporný, ale je to vysoký murovaný maják, tak čo by ste asi tak čakali. Svetlom môžete svojho okrídleného spoločníka posielať na niektoré miesta. Reaguje na lesklé veci, takže na niečo namierite svoj svetelný lúč a on sa tam vyberie. V deme na Gamescome sme okrem toho videli: aj cestovanie medzi obdobiami, kedy lúč dokáže prepínať dedinu medzi minulosťou, prítomnosťou a budúcnosťou, čo otvára priestor pre hádanky a manipuláciu s prostredím.
No predviedla sa nám aj zmena podoby. Maják sa počas hry transformuje, čo prináša nové herné mechaniky a možnosti pohybu. V prvom rade je to však hra o zážitku s hádankami, ktoré nie sú ani tak ťažké, ako skôr dotvárajú unikátnosť tohto sveta. Nemajú vás zdržať, len na chvíľku zastaviť, aby ste sa pri niečom pristavili, zamysleli sa, pokochali sa. Okrem puzzlov sa objavia aj relaxačné momenty, kde hráč môže voľne objavovať zvláštny svet a nasávať jeho atmosféru.
Vizuálna stránka je to, čo ma ohúrilo najviac a je to jedna z najlepšie vyzerajúcich hier tohtoročného Gamescomu. Nie technologicky s tými buzzwordmi ako ray tracing a podobne. Ale z umeleckého hľadiska je bezkonkurenčná. V niečom pripomína už vyššie uvedené inšpirácie, v inom zas Brütal Legend. Svet je čarovný a spomínaná dedinka bola plná života, ako ste prechádzali jej jednotlivými érami. Animácie sú špičkové a keďže ovládate veľký murovaný maják, môžete na detailoch vidieť, ako sa jednotlivé jeho často kolíšu a inak pohybujú.
Double Fine tak opäť pripravujú hru, ktorá je na prvý pohľad nenápadná, ale ak chcete od hier v prvom rade zážitok, no zároveň aj trochu pookriať ako hráči, Keeper sa javí ako presne to, čo potrebujete.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- DOJMY: 007 First Light 67
- RECENZIA: Cronos: The New Dawn 93
- Nové Alza dni zľavy spustené 12
- Tomb Raider seriál už má svoju Laru, bude ňou Sophie Turner 106
- Detaily plánovaných RTX 50 super grafických kariet Nvidie 55
- iPhone 17, iPhone Air, Air Pods 3 a nové Watch hodinky predstavené 88
- 007 First Light sa predstavil v prvom gameplay videu 53
- PS6 má mať vraj jednoduchší dizajn ako PS5 a odnímateľnú mechaniku 115
- Motorola predstavila nové smartfóny a luxusnú kolekciu na veľtrhu IFA 2025 v Berlí 4
- DOJMY: Anno 117: Pax Romana 0 zobraziť viac článkov >
![]() |
PC
Xbox Series X|S Vývoj: Double Fine Štýl: Akčná Adventúra
| ||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|